szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

29
stycznia
2025

KURS NORMATYWY KANCELARYJNE (3 moduły)
– moduł I: Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych

34 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Cały kurs zawiera 3 moduły:
- moduł I: Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych - 29.01.2025
- moduł II: Szkolenie KANCELARYJNO-ARCHIWALNE – stopień podstawowy - 5-6.03.2025
- moduł III: Szkolenie KANCELARYJNO-ARCHIWALNE – stopień zaawansowany - 2-3.04.2025
Udział w trzech modułach z 15% rabatem

Cel kursu:

  • zapoznanie kursantów z normatywami kancelaryjnymi (instrukcja kancelaryjna, archiwalna i jednolity rzeczowy wykaz akt) oraz z ich praktycznym stosowaniem,
  • zdobycie wiedzy w zakresie brakowania dokumentacji oraz przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych,
  • zdobycie przez kursantów niezbędnej wiedzy potrzebnej do podjęcia pracy w archiwum zakładowym/ składnicy akt oraz do jego prawidłowego prowadzenia,
  • pogłębienie posiadanych przez słuchaczy umiejętności poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną,
  • przygotowanie do lepszego pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji,
  • zapoznanie uczestników z potencjalnymi zastosowaniami sztucznej inteligencji (AI) w archiwach zakładowych oraz omówienie dostępnych narzędzi, technologii, przyszłych trendów oraz wyzwań związanych z wykorzystaniem AI.

Adresaci:

  • Archiwiści,
  • Specjaliści ds. zarządzania dokumentacją,
  • Menedżerowie odpowiedzialni za archiwizację dokumentów i procesy archiwalne
  • Pracownicy rozpoczynający pracę w archiwach zakładowych/składnicach akt,
  • Pracownicy kancelarii i sekretariatów,
  • Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych
  • Wszyscy zainteresowani tematyką.

Dlaczego warto?

  • 3 moduły - 36 godzin zegarowych w wygodnej formule online.
  • Doświadczony prelegent – dyplomowany archiwista, specjalista z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych, prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu podmiotów prywatnych i publicznych.
  • Interaktywna formuła kursu - w trakcie aktywnych zajęć zdobędziesz kompleksową wiedzę. Zajęcia mają praktyczny, interaktywny, warsztatowy wymiar, dzięki czemu uczestnicy zyskują okazję do dyskusji, zadawania pytań i wymiany doświadczeń. Liczne cases studies, w tym przedstawienie dobrych praktyk (best practices).
  • Rozbudowane materiały szkoleniowe - obszerne prezentacje.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Moduł I - Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych

Czas trwania szkolenia: od 09:00 do 13:00

Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji:

  • Podstawowe pojęcia AI: Wyjaśnienie kluczowych terminów i technologii w zakresie sztucznej inteligencji, w tym uczenia maszynowego i głębokiego uczenia.
  • Krótki przegląd historii i rozwoju AI: Jak AI zmieniło różne branże, co przekłada się na jego potencjał w archiwizacji.
  • Interaktywne pytania i odpowiedzi: Wymiana spostrzeżeń uczestników na temat obecnego stanu wiedzy i oczekiwań wobec AI.
Przegląd Zastosowań AI w Archiwum
  • Automatyzacja procesów archiwalnych:
    1. Wykorzystanie AI do automatycznego indeksowania dokumentów i tworzenia metadanych.
    2. Przykłady automatyzacji klasyfikacji dokumentów i workflow archiwalnych.
  • Analiza i klasyfikacja dokumentów:
    1. Algorytmy AI do analizy treści dokumentów i ich automatycznej kategoryzacji.
    2. Użycie analizy języka naturalnego (NLP) do identyfikacji istotnych informacji.
  • Digitalizacja i rozpoznawanie tekstu (OCR):
    1. Wykorzystanie AI do przetwarzania i rozpoznawania tekstu (OCR) w celu digitalizacji dokumentów papierowych.
    2. Automatyzacja identyfikacji i ekstrakcji kluczowych danych z dokumentów.
Narzędzia AI w Archiwach
  • Przegląd dostępnych narzędzi i platform AI dla archiwów:
    1. Najpopularniejsze narzędzia wspierające automatyzację, klasyfikację, digitalizację i OCR.
    2. Wybór narzędzi dostosowanych do różnych potrzeb archiwów: open-source, płatne i komercyjne.
  • Porównanie funkcjonalności i zastosowań różnych narzędzi:
    1. Dyskusja o możliwościach i ograniczeniach poszczególnych rozwiązań.
    2. Case studies: przykłady różnych wdrożeń narzędzi w archiwach zakładowych.
Przyszłość AI w Archiwach
  • Korzyści i wyzwania związane z AI w archiwizacji:
    1. Przegląd zalet, jak: oszczędność czasu, zwiększona efektywność zarządzania dokumentami, redukcja kosztów operacyjnych.
    2. Wyzwania i bariery wdrożenia AI: kwestie związane z bezpieczeństwem danych, etyką, kosztami wdrożenia oraz wymogami prawnymi.
  • Nowe technologie i ich potencjalne zastosowania:
    1. Potencjał technologii takich jak AI generatywna, automatyczne tłumaczenie dokumentów, wirtualni asystenci archiwalni.
  • Przewidywane trendy w archiwistyce i technologii AI:
    1. Wzrost znaczenia AI w zarządzaniu dużymi archiwami dokumentów.
    2. Zastosowanie blockchain w archiwach, zautomatyzowane raportowanie i predykcyjne zarządzanie danymi archiwalnymi.
Podsumowanie i dyskusja.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Adam Parysz

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
29 stycznia 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 490 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 22 stycznia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:


zł + 23% VAT

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.