29
stycznia
2025
KURS NORMATYWY KANCELARYJNE (3 moduły)
– moduł I: Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych
34 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Cały kurs zawiera 3 moduły:
- moduł I: Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych - 29.01.2025
- moduł II: Szkolenie KANCELARYJNO-ARCHIWALNE – stopień podstawowy - 5-6.03.2025
- moduł III: Szkolenie KANCELARYJNO-ARCHIWALNE – stopień zaawansowany - 2-3.04.2025
Udział w trzech modułach z 15% rabatem
Cel kursu:
- zapoznanie kursantów z normatywami kancelaryjnymi (instrukcja kancelaryjna, archiwalna i jednolity rzeczowy wykaz akt) oraz z ich praktycznym stosowaniem,
- zdobycie wiedzy w zakresie brakowania dokumentacji oraz przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych,
- zdobycie przez kursantów niezbędnej wiedzy potrzebnej do podjęcia pracy w archiwum zakładowym/ składnicy akt oraz do jego prawidłowego prowadzenia,
- pogłębienie posiadanych przez słuchaczy umiejętności poprzez kompleksowe przekazanie wiedzy z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją współczesną,
- przygotowanie do lepszego pełnienia funkcji archiwisty zakładowego lub wykonywania czynności związanych z przechowywaniem dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz wydawaniem odpisów i kopii z tej dokumentacji,
- zapoznanie uczestników z potencjalnymi zastosowaniami sztucznej inteligencji (AI) w archiwach zakładowych oraz omówienie dostępnych narzędzi, technologii, przyszłych trendów oraz wyzwań związanych z wykorzystaniem AI.
Adresaci:
- Archiwiści,
- Specjaliści ds. zarządzania dokumentacją,
- Menedżerowie odpowiedzialni za archiwizację dokumentów i procesy archiwalne
- Pracownicy rozpoczynający pracę w archiwach zakładowych/składnicach akt,
- Pracownicy kancelarii i sekretariatów,
- Pracownicy administracyjni, koordynujący pracę, bądź pracujący w archiwach zakładowych
- Wszyscy zainteresowani tematyką.
Dlaczego warto?
- 3 moduły - 36 godzin zegarowych w wygodnej formule online.
- Doświadczony prelegent – dyplomowany archiwista, specjalista z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych, prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu podmiotów prywatnych i publicznych.
- Interaktywna formuła kursu - w trakcie aktywnych zajęć zdobędziesz kompleksową wiedzę. Zajęcia mają praktyczny, interaktywny, warsztatowy wymiar, dzięki czemu uczestnicy zyskują okazję do dyskusji, zadawania pytań i wymiany doświadczeń. Liczne cases studies, w tym przedstawienie dobrych praktyk (best practices).
- Rozbudowane materiały szkoleniowe - obszerne prezentacje.
Moduł I - Zastosowanie narzędzi AI w archiwach zakładowych
Czas trwania szkolenia: od 09:00 do 13:00
Wprowadzenie do Sztucznej Inteligencji:
- Podstawowe pojęcia AI: Wyjaśnienie kluczowych terminów i technologii w zakresie sztucznej inteligencji, w tym uczenia maszynowego i głębokiego uczenia.
- Krótki przegląd historii i rozwoju AI: Jak AI zmieniło różne branże, co przekłada się na jego potencjał w archiwizacji.
- Interaktywne pytania i odpowiedzi: Wymiana spostrzeżeń uczestników na temat obecnego stanu wiedzy i oczekiwań wobec AI.
- Automatyzacja procesów archiwalnych:
- Wykorzystanie AI do automatycznego indeksowania dokumentów i tworzenia metadanych.
- Przykłady automatyzacji klasyfikacji dokumentów i workflow archiwalnych.
- Analiza i klasyfikacja dokumentów:
- Algorytmy AI do analizy treści dokumentów i ich automatycznej kategoryzacji.
- Użycie analizy języka naturalnego (NLP) do identyfikacji istotnych informacji.
- Digitalizacja i rozpoznawanie tekstu (OCR):
- Wykorzystanie AI do przetwarzania i rozpoznawania tekstu (OCR) w celu digitalizacji dokumentów papierowych.
- Automatyzacja identyfikacji i ekstrakcji kluczowych danych z dokumentów.
- Przegląd dostępnych narzędzi i platform AI dla archiwów:
- Najpopularniejsze narzędzia wspierające automatyzację, klasyfikację, digitalizację i OCR.
- Wybór narzędzi dostosowanych do różnych potrzeb archiwów: open-source, płatne i komercyjne.
- Porównanie funkcjonalności i zastosowań różnych narzędzi:
- Dyskusja o możliwościach i ograniczeniach poszczególnych rozwiązań.
- Case studies: przykłady różnych wdrożeń narzędzi w archiwach zakładowych.
- Korzyści i wyzwania związane z AI w archiwizacji:
- Przegląd zalet, jak: oszczędność czasu, zwiększona efektywność zarządzania dokumentami, redukcja kosztów operacyjnych.
- Wyzwania i bariery wdrożenia AI: kwestie związane z bezpieczeństwem danych, etyką, kosztami wdrożenia oraz wymogami prawnymi.
- Nowe technologie i ich potencjalne zastosowania:
- Potencjał technologii takich jak AI generatywna, automatyczne tłumaczenie dokumentów, wirtualni asystenci archiwalni.
- Przewidywane trendy w archiwistyce i technologii AI:
- Wzrost znaczenia AI w zarządzaniu dużymi archiwami dokumentów.
- Zastosowanie blockchain w archiwach, zautomatyzowane raportowanie i predykcyjne zarządzanie danymi archiwalnymi.
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 29 stycznia 2025
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 490 zł + 23% VAT
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 22 stycznia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15