szkolenie on-line

15
kwietnia
2020

EKSPANSJA MARKI ZA GRANICĘ – jak się przygotować i zabezpieczyć przed wejściem na rynki zagraniczne

koordynator: Iwona Nowosielska

UWAGA! NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI

Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.

  • szkolenie zdalne w dowolnym dla Ciebie miejscu, możesz je odbyć w domu lub w swoim biurze,
  • podczas szkolenia będziesz widzieć zarówno ekran trenera jak również samego trenera,
  • otrzymasz materiały i certyfikat w formacie PDF,
  • będziesz miał możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio przez mikrofon lub poprzez wbudowany mechanizm czatu,
  • w trakcie szkolenia trener będzie uwzględniał czas na przerwy.
Wymagane: komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa (preferowany Firefox), mikrofon lub słuchawki.
Możesz zarejestrować się przez naszą stronę internetową. Przed szkoleniem otrzymasz od nas mail z wszystkimi niezbędnymi informacjami, w tym link, który pozwoli uczestniczyć Ci w szkoleniu.
Przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, zawsze 30 minut przed oficjalnym czasem rozpoczęcia. W tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.
Po zakończonym szkoleniu nie będziesz mieć możliwości odtworzenia jego przebiegu w postaci filmu.

Biznesowo szansa na ekspansję zagranicę przychodzi często szybciej niż można się tego spodziewać – jak przygotować swoją markę do zdobycia innych rynków? Jak z jednej strony najlepiej chronić swój produkt i oznaczenia, a z drugiej nie narazić się na roszczenia osób trzecich? Szkolenie ma za zadanie pokazanie, w sposób maksymalnie praktyczny, jakie należy podjąć kroki niezbędne do pełnej ochrony potencjału naszej firmy, które będzie miało również skutek na innych terytoriach niż Polska.

Grupa docelowa:
działy prawne, działy marketingu, działy reklamy, managerowie/dyrektorze ds. zarządzania marką, właściciele przedsiębiorstw

Szkolenie poprowadzi:
Rz. pat. dr Anna Sokołowska-Ławniczak, Traple, Konarski i Podrecki & Wspólnicy
Doradza w każdym aspekcie prawa własności przemysłowej: od opracowania strategii ochrony przedmiotów własności przemysłowej po czynności związane z utrzymaniem lub dochodzeniem ochrony praw własności przemysłowej w procedurach polskiej, europejskiej oraz międzynarodowej

Czas trwania szkolenia: 9:00 – 14:00

Program
I. STRATEGIA

  1. Co jest naszą marką?
  2. Szerokie możliwości ochrony marki – przegląd praktyczny.
  3. Horyzont czasowy - „biznes plan” działalności firmy w kontekście ochrony zagranicznej.
II. AUDYT PRAW WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
  1. Czym dysponujemy oprócz marki?
    • wzory przemysłowe,
    • utwory,
    • know – how,
    • inne.
  2. Jakie są sposoby ochrony?
  3. Jeden produkt a wiele praw – kumulacja ochrony na przykładzie konkretnych produktów.
III. JAK CHRONIĆ WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNĄ ZA GRANICĄ
  1. Badanie oznaczeń – zalety i wady.
  2. Rodzaje procedur zgłoszeniowych – jak dobrać właściwą z uwzględnieniem kosztów.
  3. Czas trwania uzyskania ochrony.
  4. Ryzyka związane z wejściem na rynki zagraniczne.
  5. Case studies – przykłady problemów/sporów marek rozszerzających swój zakres działalności.
  6. Inne problemy z zakresu własności intelektualnej – umowy dystrybucyjne, podróbki.

Anna Sokołowska-Ławniczak

Doradza w każdym aspekcie prawa własności przemysłowej: od opracowania strategii ochrony przedmiotów własności przemysłowej, po czynności związane z utrzymaniem lub dochodzeniem ochrony praw własności przemysłowej w procedurach polskiej, europejskiej oraz międzynarodowej.
Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw spornych przez Urzędem Patentowym oraz Urzędem Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM) oraz sporów sądowych z zakresu prawa własności przemysłowej, zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz prawa autorskiego.
Doradza klientom również w kwestiach znajdujących się na styku prawa własności przemysłowej i innych dziedzin np. reklamy, marketingu, PR-u. Opiniuje w zakresie dopuszczalności rejestracji oznaczeń i innych przedmiotów prawa własności przemysłowej, używania oznaczeń w obrocie lub w kampaniach reklamowych. Prowadzi kompleksowe projekty związane z uzyskaniem i utrzymaniem ochrony praw własności przemysłowej.
Doradza m.in. klientom z branży obuwniczej, spożywczej, farmaceutycznej, nowych technologii, badawczo-rozwojowej oraz z różnych gałęzi przemysłu lekkiego. W kancelarii kieruje zespołem prawa własności przemysłowej w ramach Praktyki Własności Intelektualnej.
Doświadczenie zdobywała, współpracując kancelarią wyspecjalizowaną we własności intelektualnej z siedzibą w Brukseli oraz z międzynarodową kancelaria prawną z siedzibą w Warszawie w zakresie prawa farmaceutycznego.
Doktor nauk prawnych (doktorat z zakresu prawa znaków towarowych obroniła w 2014 roku na Uniwersytecie Lotaryńskim – Université de Lorraine- we Francji), absolwentka prawa na Uniwersytecie Gdańskim, prawa telewizji, kina i multimediów na Uniwersytecie Jean – Moulin III w Lyonie we Francji oraz studiów podyplomowych z zakresu prawa własności przemysłowej na Uniwersytecie Warszawskim.
Doradza klientom w języku polskim, francuskim i angielskim.