warsztaty

26
listopada
2019

Amerykańska i Europejska regulacja FATCA - nowe zasady pobierania oświadczeń od klientów instytucji finansowych od 1 września 2019 r.

8 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Cel szkolenia
W związku z wejściem w życie z dniem 30 kwietnia 2019 r. zmian w europejskiej regulacji FATCA – ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz amerykańskiej regulacji FATCA - ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, szkolenie ma na celu uporządkowanie nowych obowiązków instytucji finansowych w tym np. w zakresie wykonania nowego obowiązku instytucji finansowych polegającego do zebraniu kolejnych oświadczeń od klientów w zakresie rezydencji podatkowej, tj. wystąpieniu do klientów z żądaniem takich oświadczeń do 16 września 2019 r. za okres od 1 stycznia 2016 r. do 30 kwietnia 2017 r. oraz udzielenie odpowiedzi na pytania instytucji finansowych związane ze stosowaniem przepisów w praktyce.

Metody szkoleniowe
Warsztaty z możliwością indywidualnych konsultacji prawnych, pozwalają na zdobycie wszechstronnej wiedzy i praktycznych umiejętności, przydatnych w codziennej pracy.

Grupa docelowa/profil uczestnika
Szkolenie skierowane jest do pracowników oraz członków organów instytucji finansowych.

Szkolenie poprowadzą: mec. Piotr Pałka, mec. Ewa Derc

Zakres tematyczny
1. Wprowadzenie do nowych obowiązków instytucji finansowych wynikających z ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami oraz niektórych innych ustaw.
2. Obowiązki instytucji finansowych wynikające z ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami.
3. Obowiązki instytucji finansowych jako raportujących i nieraportujących instytucji finansowych wynikające z ustawy z dnia 9 października 2015 r. o wykonywaniu Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA.
4. Europejska i amerykańska regulacja FATCA w działalności operacyjnej instytucji finansowej, w tym m.in. jak instytucja finansowa powinna się zachować w przypadku niewykonywania przez klientów obowiązków względem instytucji finansowej.
5. Dyskusja, wymiana doświadczeń, omówienie problemów przedstawionych przez instytucje finansowe.

Ramowy harmonogram:
09:00 – kawa na początek dnia
10:00 – rozpoczęcie zajęć
13:00 – przerwa na lunch
13:30 – kontynuacja zajęć
14:30 – przerwa na kawę
14:45 – kontynuacja zajęć
16:00 – zakończenie szkolenia

Ewa Derc

Ewa Derc (Nr wpisu GD/GD/2841), zdobyła doświadczenie podczas wieloletniej pracy w kancelarii radcy prawnego i kancelarii adwokackiej oraz w podmiotach gospodarczych. Posiada długoletnią praktykę w zakresie obsługi prawnej organów statutowych podmiotów gospodarczych oraz reprezentowania klientów przed sądami powszechnymi oraz administracyjnymi. Certyfikowany compliance officer. Inspektor ochrony danych. Współpracownik Centrum Compliance instytucji finansowych oraz redaktor dedykowanego sektorowi biuletynu. Autorka szeregu publikacji naukowych w szczególności - J.Jankowski, E.Derc, P.Pałka, Polska inicjatywa prawodawcza na arenie Unii Europejskiej - Projekt rozporządzenia Rady Unii Europejskiej w sprawie modelu europejskiego przedsiębiorstwa spółdzielczego, Pieniądze i Więź 2014, nr 64, s. 185-188, która powoływana była m.in. przez M. Wrzołek - Romańczuk oraz B. Zdziennickiego. Autorka Poradnika nt. RODO dla komorników sądowych (Nowa Currenda, Mięsięcznik Komorników Sądowych, nr 2/2018) oraz Przewodnika po RODO dla spółdzielni mieszkaniowych wraz ze wzorami regulacji wewnętrznych (Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych RP, Wydanie 1/2018). Współpracuje między innymi z Krajową Spółdzielczą Kasą Oszczędnościowo - Kredytową oraz Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Mieszkaniowych RP, zrzeszającym ponad 500 spółdzielni mieszkaniowych. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu prawa podatkowego oraz analityki finansowej. Łączy wykształcenie prawnicze ze znajomością analityki finansowej. Z sukcesami prowadzi postępowania sądowe oraz administracyjne Klientów.
Absolwent Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (2007-2011). Stypendystka Uniwersytetu Gdańskiego. Absolwent aplikacji radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Gdańsku (2013-2015). Absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa podatkowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego (2014-2015). Ukończenie kursu z zakresu compliance organizowanego przez Stowarzyszenie Compliance Polska (2016), zakończone egzaminem z wynikiem pozytywnym. Absolwent studiów podyplomowych, Analityk finansowy, Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku (2017-2018 r.).
Prowadzi również obsługę prawną w języku angielskim.

Piotr Pałka

Radca prawny Piotr Pałka (Nr wpisu GD/GD/2723), posiada wieloletnie doświadczenie pracy w renomowanych kancelariach prawnych oraz Stałym Przedstawicielstwie RP w Brukseli. Certyfikowany Chief Compliance Officer - międzynarodowy egzamin gwarantujący zapewnienie prowadzenia działalności przedsiębiorstwa zgodnie z przepisami prawa, regulacjami wewnętrznymi oraz standardami rynkowymi. Koordynator Centrum Compliance instytucji finansowych oraz redaktor prowadzący dedykowanego sektorowi biuletynu. Autor m.in. projektów ustaw oraz aktów prawa Unii Europejskiej z zakresu prawa nieruchomości, prawa budowlanego oraz prawa finansowego. Członek grupy roboczej ds. innowacji finansowych przy KNF (FinTech). Współpracuje m.in. ze Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Mieszkaniowych RP, spółdzielniami oraz dużymi podmiotami gospodarczymi. Przedstawiciel Polski w ramach inicjatywy państw Grupy V4 w sprawie nadania Międzynarodowym Zasadom Spółdzielczym charakteru norm prawa Unii Europejskiej.
Head of Compliance zrzeszającej instytucji finansowej, Koordynator Centrum Compliance, Redaktor prowadzący Biuletynu Centrum Compliance, Editor - in - Chief Polish Housing Cooperatives Monitor, Redaktor Kwartalnika Naukowego Pieniądze i Więź, Członek zespołu roboczego ds.FinTech przy KNF, Członek Rady Fundacji Edukacji Spółdzielczej, Prezes Zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Prawa Spółdzielczego, Członek Stowarzyszenia Compliance Polska, Przedstawiciel Polski w ramach działań Grupy Wyszehradzkiej na rzecz nadania Międzynarodowym Zasadom Spółdzielczym charakteru norm prawa Unii Europejskiej, trener/wykładowca, prowadzący szkolenia z zakresu Compliance Managament System dla sektora rynku finansowego i nie tylko, w tym dla Ukraińskich Unii Kredytowych, autor publikacji m.in. z zakresu prawa rynku finansowego, prawa spółdzielczego, prawa nieruchomości oraz prawa Unii Europejskiej.
Posiada/Ukończył: (2018 r.) Szkolenie Specjalistyczny Certyfikat Compliance w FinTech, Innowacje w zakresie usług płatniczych, Big Data w FinTech, Zastosowanie technologii Blockchain w FinTech; (2017 r.) Specjalistyczny Certyfikat w Zakresie Systemu Kontroli Wewnętrznej wedle Rekomendacji H KNF. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Zaawansowany Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zakończony wynikiem pozytywnym (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2016 r.) Approved Compliance Officer (ACO). Egzamin organizowany przez Instytut Compliance przy Viadrina Compliance Center Europa-Universität Viadrina zdany z oceną bardzo dobry; (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer. Egzamin zdany z wyróżnieniem (Stowarzyszenie Compliance Polska); (2015 r.) Certyfikowany Compliance Officer w instytucjach finansowych (CGE); (2015 r.) szkolenie w zakresie: Auditor Zintegrowanych Systemów Zarządzania Jakością według wymagań normy ISO9001:2008'' (PBSG); (2015 r.) szkolenie w zakresie: ,,Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji w oparciu o normę PN-ISO/IEC 27001:2014'' (PBSG).
Ukończył aplikację radcowską z dniem 31 grudnia 2014 r. Egzamin radcowski przeprowadzony w dniach 11-13 marca 2015 r. zakończony wynikiem pozytywnym. Absolwent Wydziału Prawa Szkoły Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni (2007-2011). Stypendysta Szkoły Wyższej Prawa i Dyplomacji oraz Stowarzyszenia Krzewienia Edukacji Finansowej. Laureat uczelniany konkursu Primus Inter Pares - Najlepszy Student Roku 2008. Laureat konkursu ,,Zostań negocjatorem” pod patronatem Centrum Europejskiego Uniwersytetu Gdańskiego.
Prowadzi również obsługę prawną w języku angielskim.

Termin i Miejsce

Termin:
26 listopada 2019
Miejsce:
Warszawa

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 890 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział, materiały konferencyjne, lunch, przekąski i napoje w przerwach.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie pisemnego potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania.

Rezygnacja z udziału po 19 listopada 2019 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 22 355 86 80, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w konferencji jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy o udział w szkoleniu oraz w celach reklamowych, promocyjnych i marketingowych związanych z działalnością prowadzoną przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. (art. 23 ust. 1 pkt 3 i 5 u.o.d.o.”, a po 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. Dane osobowe udostępniane będą patronom i sponsorom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w szkoleniu.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu: