16
października
2019
JAK KREOWAĆ, PROMOWAĆ I SKUTECZNIE SPRZEDAWAĆ OFERTĘ INSTYTUCJI KULTURY
koordynator: Iwona Nowosielska

Ponad 20 inspirujących case study na promocję instytucji kultury na Facebooku i w innych mediach społecznościowych, sprawdzone sposoby na dotarcie do dzieci, kobiet, mężczyzn, millenialsów i seniorów, czy tajniki współpracy z blogerami, influencerami i agencjami interaktywnymi - to tylko niektóre z tematów poruszanych w trakcie tego szkolenia, które pokaże jak inteligentnie połączyć marketing i kulturę, nie tylko w mediach społecznościowych.
Szkolenie adresowane jest do:
- dyrektorzy, kierownicy i pracownicy instytucji kultury,
- kierownicy i specjaliści komunikacji, Public Relations, marketingu, promocji,
- koordynatorzy projektów, organizatorzy wydarzeń kulturalnych,
- animatorzy kultury.
16 października 2019 r. | |
---|---|
09:00 | Jak zmieniają się konsumenci oferty instytucji kultury. 10 rzeczy, które musisz wiedzieć o swoim kliencie. Jak ludzie konsumują dziś kulturę i sztukę. Dlaczego w Polsce spada odsetek osób zainteresowanych lekturą książek, kulturą i sztuką (to nie tylko brak czasu). Porównanie kluczowych grup docelowych i ich sposobów zaspokajania potrzeb kulturalnych: dzieci, kobiety, mężczyźni, millenialsi, seniorzy (profile psychologiczne, co lubią, czego nie lubią, preferowane sposoby konsumpcji informacji, lojalność). |
10:00 | 10 inspirujących trendów w marketingu instytucji kultury w 2019 r. 7 najskuteczniejszych narzędzi marketingowych używanych przez instytucje kultury w Polsce i na świecie. Jak tworzyć akcje, kampanie, wydarzenia… Strategia obecności w mediach. Treści wizualne i wideo jako niezbędny element skutecznej strategii marketingu treści (Content Marketing, czyli tworzenie, dystrybucja i promocja interesujących treści). 5 pomysłów na komunikację marketingową low cost (co można, a czego nie można zrobić własnymi siłami). Tajniki współpracy z blogerami, influencerami i agencjami interaktywnymi. |
11:00 | Jak wykorzystać Facebook i inne media społecznościowe w promocji dóbr i usług kulturalnych. Personalizacja w erze Facebooka, Instagrama i WhatsAppa. 12 zasad jak komunikować w mediach społecznościowych. Jak wyznaczać i monitorować KPI? Czy Ty też popełniasz te błędy? |
12:00 | Ćwiczenia |
13:00 | Obiad |
14:00 | Jak pisać, by być czytanym w mediach społecznościowych. Najczęściej popełniane błędy. |
15:00 | Ćwiczenia |
16:00 | zakończenie szkolenia. |
Krzysztof Urbanowicz

Specjalista w zakresie marketingu, dziennikarstwa i mediów oraz transformacji cyfrowej. Jest konsultantem, prelegentem i trenerem od ponad 15 lat w Polsce, Francji i Szwajcarii (+1000 firm, grup mediowych i gazet).
Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci agencji Revsquare, obecnie Pentalog (klienci m.i in.: PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, Unilever, Orange, Nestlé, Diageo, Jeronimo Martins Polska, Pepsi-Cola…).
Z wykształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, w tym „Le Parisien" i Radio France Internationale, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, prowadzonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille.
Jego blog Media Cafe Polska został uznany przez międzynarodową agencję Edelman jako trzeci najbardziej wpływowy blog w Polsce w 2007 r.