szkolenie

6
listopada
2019

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH W BHP

77 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Brokowska

Cel szkolenia:

  • Wprowadzenie do nowych przepisów ogólnego Rozporządzenia Unijnego (RODO)
  • Poznanie praktycznego aspektu związanego z przetwarzaniem danych osobowych na aktualnych i nowych zasadach
  • Zdobycie umiejętności prawidłowego gromadzenia i zabezpieczenia danych osobowych w BHP
Adresaci:
  • Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo informacji w przedsiębiorstwach i podmiotach publicznych
  • Specjaliści ds. BHP
  • Specjaliści ds. ochrony danych osobowych

Szkolenie prowadzi: Adam Parysz, Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek.

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do ok. 16

Program:
I. Uregulowania prawne:

  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r;
  • Ustawa z 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych
  • Analiza definicji ustawowych (dane osobowe, zbiór danych, przetwarzanie danych, ADO, IOD, UODO)
  • Definicje ustawowe a praktyka (problemy interpretacyjne)
  • Nietypowe dane osobowe: wizerunek, dane biometryczne, numer IP komputera, nagrania głosowe
  • Czy dane przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą podlegają przepisom ustawy? (interpretacja najnowszych zmian prawnych dotyczących danych zawartych w CEIDG)
  • Co zrobić z informacjami o osobach zmarłych?
  • Czy dane służbowe podlegają ochronie?
  • Koncepcja wspólnego administratora danych w administracji publicznej - problemy praktyczne, stanowisko UODO.
II. RODO /GPDR: definicje, zasady legalnego przetwarzania danych, uzyskiwania zgód, prawa obywateli:
  • Zakres zmian i ich właściwość przedmiotowa.
  • Zmiany w ochronie danych osobowych w prawodawstwie europejskim (cel zmian i efekty)
  • Dane osobowe - co to jest według RODO
  • Zasady przetwarzania danych w RODO
  • Dane zwykłe a dane wrażliwe - jak przebiega podział?
  • Przesłanki przetwarzania danych na gruncie RODO z uwzględnieniem udzielenia zgody
  • Przetwarzanie danych
  • Powierzenie przetwarzania danych
  • Zbiór danych - czym jest według RODO?
  • Zasada profilowania
  • Dyrektywy Privacy by design i Privacy by Default
  • Szkolenia organizowane przez Inspektora Ochrony Danych
  • Budowanie świadomości zagrożeń i odpowiedzialności
  • Okres przechowywania danych obywateli i pracowników jednostki oraz warunki ich pozyskania
  • Zasada adekwatności
  • Kiedy można zbierać dane wrażliwe?
  • Prawa obywatela - obowiązek uaktualnienia, obowiązek informacyjny i sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
  • Kiedy można przetwarzać dane obywateli i pracowników?
  • Czy dopuszczalne jest kserowanie lub skanowanie dowodów osobistych obywateli?
  • Jak prawidłowo sformułować zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
  • W jakich sytuacjach można przetwarzać dane osobowe bez uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych?
  • Prawa osób których dane dotyczą:
    1. prawo do uzyskania kopii danych;
    2. prawo do bycia zapomnianym;
    3. prawo do ograniczenia przetwarzania;
    4. prawo do przenoszenia danych;
    5. prawo do sprostowania danych.
III. RODO a BHP: zagadnienia praktyczne
  • Przetwarzanie danych osobowych pracowników
  • Zwolnienia lekarskie
  • Stan zdrowia
  • Skierowania na badania
  • Wypadki przy pracy ( postępowanie powypadkowe i zbieranie danych od świadków wypadku
  • Monitoring w miejscu pracy
  • Szkolenia BHP
  • Współpraca z firmami zewnętrznymi
  • Wystawianie zaświadczeń
IV. RODO a BHP: działalność gospodarcza z zakresu BHP
  • Powierzanie i udostępnianie danych osobowych
  • Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych
  • Jak długo przechowywać dokumentację?
  • W jaki sposób postępować z danymi po zakończeniu współpracy z klientem?
  • Jak bezpiecznie zniszczyć dane?
V. Urząd Ochrony Danych Osobowych. Odpowiedzialność prawna podmiotów przetwarzających dane osobowe
  • Kontrole
  • Uprawnienia UODO
  • Nowe kompetencje UODO w świetle nowej Ustawy o ODO
  • Jakie sankcje grożą podmiotom przetwarzającym dane niezgodnie z przepisami?
  • Odpowiedzialność cywilnoprawna i administracyjna Administratora Danych oraz pracowników.
  • Odpowiedzialność karna Administratora Danych.
VI. Dyskusja

Adam Parysz

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.

Termin i Miejsce

Termin:
6 listopada 2019
Miejsce:
Warszawa

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 690 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 25 października
  • 790 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 26 października

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział, materiały konferencyjne, lunch, przekąski i napoje w przerwach.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie pisemnego potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania.

Rezygnacja z udziału po 30 października 2019 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 22 355 86 80, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w konferencji jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy o udział w szkoleniu oraz w celach reklamowych, promocyjnych i marketingowych związanych z działalnością prowadzoną przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. (art. 23 ust. 1 pkt 3 i 5 u.o.d.o.”, a po 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. Dane osobowe udostępniane będą patronom i sponsorom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w szkoleniu.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu: