warsztaty

19
grudnia
2018

JAK POZYSKIWAĆ KLIENTÓW NA USŁUGI W INTERNECIE? Pozyskiwanie i budowania baz danych w sieci oraz generowanie leadów sprzedażowych online krok po kroku

koordynator: Iwona Brokowska Duda

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie kluczowych aspektów prowadzenia działań w zakresie e-handlu i pozyskiwania leadów
  • Przybliżenie praktyki generowania leadów i e-commerce – od definiowania grupy docelowej przez prezentację produktu po pomiar efektywności
  • Przedstawienie terminów, pojęć i żargonu branżowego związanego z e-commerce i leadami
  • Opanowanie sztuki doboru środków i narzędzi online do celów sprzedażowych
  • Pozyskanie umiejętności w zakresie metody rozliczeń przy współpracy z partnerami online oraz pomiar efektywności

Profil uczestnika

  • Specjaliści ds. promocji, sprzedaży, handlu oraz marketingu zamierzający rozpocząć działania w zakresie e-handlu oraz zoptymalizować/udoskonalić obecnie prowadzone aktywności.
  • e-marketerzy odpowiadający lub planujący za kampanie posykiwania kontaktów/leadów/klientów na usługi
  • kierownicy i dyrektorzy odpowiedzialni za działania w obszarze online na poziomie sprzedaży i marketingu
  • project managerowie (kierownicy projektów) zainteresowani sprzedażą własnych produktów/usług i projektów w sieci

Zajęcia prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu

Czas trwania: od godz. 10.00 do 16.00

Program
1. Jak pozyskać (albo kupić) bazę potencjalnych klientów w sieci?

  • E-mail hacking, czyli własne, dzierżawione czy zakup rekordów – jak wykorzystać dostępne bazy na rynku i budować własne zasoby e-mailowe?
  • Zakup czy dzierżawa?- które formy są skuteczniejsze w przypadku zakupu baz w sieci
  • 31 konkretnych sposobów na budowanie własnej bazy e-mailingowej
  • Jak dbać o bazę danych? – wytyczne odnośnie higieny, częstotliwości komunikacji i eksploatacji baz
  • W jaki sposób motytwować użytkowników do pozostawiania danych osobowych?

2. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe w internecie?
  • Jak skłaniać potencjalnych klientów do pozostawienia danych teleadresowych wraz ze zgodą na kontakt handlowy i marketingowy?
  • Co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
  • Lejek sprzedażowy – od rekordu/użytkownika do klienta. W jaki sposób „przepychać” użytkownika by uczynić z niego klienta?
  • Model generowanie leadów w sieci– które narzędzia są najskuteczniejsze w procesie pozyskiwania danych online? B2C, B2B, B2B2C
  • Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B – jakie narzędzia online zapewniają najwyższą konwersję?
  • Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce. Sprawdzone sposoby „pielęgnowania” kontaktów i „dorastania” do sprzedaży.
  • Automation Marketing w praktyce:
  • Specyfika i funkcjonalność – jak w wykorzytać automation marketing do identyfikacji i pozyskiwania klientów
  • Segmentacja i scoring – po co i jak?
  • Komunikacja – formularze dynamiczne i e-mail marketing
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych

3. WWW, landing page i systemy transakcyjne od A do Z
  • Jak projektować efektywne strony WWW zachęcające do pozostawienia danych kontaktowych?
  • Strategiczny trójkąt sprzedażowej WWW – które elementy wpływają na wyższe konwersje i liczbę pozyskanych formularzy?
  • Sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW – co jest skuteczne, a co tylko zabiera czas użytkownika?
  • Projektowanie formularza kontaktowego krok po kroku – najlepsze wzorce i typowe błędy
  • Dlaczego użytkownicy kłamią przy wypełnianiu formularzy i które elementy pomijać?
  • Wnioski internetowe – jak projektować by zwiększać konwersje (kroki, postęp, etykiety, bodźce, itp.)?
Ćwiczenie praktyczne – WWW LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza

4. Performance marketing i afiliacja – jak wykorzystać potencjał partnerów by sprzedawali nasze usługi?
  • Jak rozliczać się z partnerami i ile płacić? Efektywnościowe modele rozliczeń od klików do rozliczeń za sprzedaż
  • Na czym polega performance i marketing afiliacyjny - jakie są jego modele?
  • Własne programy partnerskie (member gets member) online – czym motywować klientów by rekomendowali nasze usługi i produkty?

5. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować aktywność sprzedażową online?
  • Monitoring i optymalizacja działań – co mierzyć i jak optymalizować działania pro-sprzedażowe w sieci?
  • Jak interpretować dane w procesie lead generation?
  • Kalkulowanie kosztów w praktyce – od rekordu przez leada po klienta
  • Ile kosztuje użytkownik, potencjalny klient i faktyczna akcja online?

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta - od 20 lat w branży e-marketingu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży online. Redaktor Prowadzący branżowego "Magazynu Online Marketing". Od 15 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 15.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca SGH i AGH oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus.