szkolenie

21
sierpnia
2018

KAMPANIE ZA O ZŁ I PRZY OGRANICZONYM BUDŻECIE - JAK BUDOWAĆ MARKĘ I POZYSKAĆ KLIENTÓW W INTERNECIE?

koordynator: Iwona Brokowska Duda

Szkolenie dla mikro, małych i średnich firm oraz organizacji, fundacji i stowarzyszeń.

Cel

W ramach szkolenia przedstawione zostaną między innymi:
  • zasady planowania działań promocyjno-reklamowych w internecie przy niewielkim budżecie
  • skuteczne sposoby działań online przy braku budżetów reklamowych, z wykorzystaniem własnej wiedzy i umiejętności
  • sposoby optymalizacji WWW i narzędzi komunikacji online w ramach własnych zasobów i darmowych narzędzi
  • analiza efektywności działań online przy braku lub ograniczeniach finansowych

Do udziału zapraszamy:

  • mikroprzedsiębiorców i przedstawicieli małych firm
  • osoby stawiające pierwsze kroki lub/i mające podstawowe doświadczenie w e-marketingu
  • osoby odpowiedzialne za promocje firm, przedsiębiorstw, urzędów czy organizacji społecznych, które nie posiadają lub dysponują skromnymi środkami finansowymi na działania online
  • właścicieli i zarządzających sklepami internetowymi z niewielkim budżetem reklamowym

Szkolenie prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00

Program

1. Jak budować i optymalizować strategię reklamową online przy mikrobudżetach?
  • bezpłatne i tanie narzędzia oraz badania umożliwiające odnalezienie i analizę grupy potencjalnych odbiorców/klientów
  • jak planować kampanie reklamowe w oparciu o tzw. media własne? 15 rynkowych inspiracji do wdrożenia w każdej firmie i organizacji!
  • Jak wykorzystać darmowe i niskobudżetowe sposoby promocji produktów/usług w internecie, które dają pożądany efekt?
  • W jaki sposób łączyć kanały i formaty reklamowe by osiągać najlepsze efekty? Praktyczne porady dla mikro i małych budżetów
  • Przegląd niskokosztowych narzędzi w zależności od celu reklamowego
  • W jaki sposób stawiać cele i monitorować efekty z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi online?
Ćwiczenie - planowanie kampanii reklamowej przy minimalnym budżecie dla rynku lokalnego na przykładzie sklepu i/lub lokalnej firmy

2. Przegląd kanałów, formatów i narzędzi digitalowych krok po kroku – co można realizować we własnym zakresie i niskich wydatkach na online?
  • Samodzielny audyt SEO krok po kroku – co weryfikować i jak poprawiać widoczność serwisu?
  • Content Marketing – jak wykorzystać własne zasoby przy redagowaniu i promocji treści?
  • W jaki sposób pozyskiwać własną bazę mailingową i SMS oraz konstruować przekaza za pośrednictwem mailingów i newsletterów?
  • W jaki sposób media społecznościowe wspierają mikro firmy i małe organizacje? Komunikacja organiczna i płatna na Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn od A do Z
  • Jak realizować działania reklamowe w wyszukiwarce (Google AdWords) przy kilkuset złotowych budżetach?
  • polecanie, rekomendacje i marketing szeptany - jak wykorzystać to co ludzie mówią na większą sprzedaż?
  • Obecność w ramach e-marketingu lokalnego - jak przenosić informacje z offline do online?
  • ePR i Content Marketing - jak treści w sieci wpływają na działania potencjalnych klientów?
  • Bezpłatne produkty Google’a – jak w pełni wykorzystać potencjał innych, produktów Google, jak mapy, Google+, snippets, Moja Firma i inne, aby osiągnąć efekt skali?
3. Jak przeprojektować i zoptymalizować firmową stronę WWW lub sklep internetowy?
  • Projektowanie serwisu i sklepu krok po kroku – 10 kluczowych aspektów WWW
  • jak wybrać platformę i dobrać narzędzia optymalizacyjne na WWW, by zamieniać użytkowników w leady czy klientów?
  • Jak skutecznie pisać i publikować na WWW? 10 kroków do optymalizacji treści w serwisie - od nagłówków przez leady po artykuły – copywriting w praktyce
  • W jaki sposób budować przekaz wizualny? – grafiki i szablony oraz najlepsze, bezpłatne banki zdjęć oraz narzędzia do ich tworzenia
  • jakie kody i skrypty warto umieścić w serwisie by monitorować i zachować kontrolę nad WWW?
  • Strony produktowe i e-commerce - jak modyfikować witryny sprzedażowe?
  • jak zmodernizować serwis by nie dezorientować użytkownika i nie zmarnować pozycji w Google? Wytyczne SEO
  • TOP20 elementów, które każdy projektant powinien znać
Ćwiczenie - projektowanie „wzorcowych” szablonów WWW

4. W jaki sposób mierzyć skuteczność działań w internecie?
  • Co, w jaki sposób i kiedy mierzyć w sieci?
  • jak kalkulować koszt wizyty, aktywności i pozyskania klienta w internecie?
  • Jak obliczać i intepretować kluczowe wskaźniki skuteczności jak CR, CTR czy CPA?
  • Jak interpretować raporty standardowe w Google Analytics: użytkownicy, kanały i źródła ruchu, słowa kluczowe, zachowanie na www?

Artur Maciorowski

Niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode definiuje rynkowe strategie internetowe, wspiera firmy w planowaniu promocji sprzedaży i reklamy online.
Absolwent programu „Professional Diploma in Marketing” organizowanego przez The Chartered Institute of Marketing oraz certyfikowanego kursu „IBM Application framework for e-business” w Zurychu. Od 1998 r. związany wykorzystaniem Internetu w biznesie i komunikacji. Pracował w branży IT, agencji interaktywnej oraz sektorze bankowym kreując pomysły i wdrążając strategie internetowe. Realizował projekty dla takich firm jak Bank DnB NORD, ING TFI, ING Życie, Monsanto Polska, Bibby Financial Services, Muzeum II Wojny Światowej, PKN Orlen, Bank BPH, HP Polska, US Pharmacia, Fortis Bank Polska, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości czy Wydawnictwo INFOR. Od 11 lat prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie marketingu interaktywnego, w których wzięło udział już ponad 3000 uczestników. Wykłada w Szkole Głównej Handlowej na Podyplomowych Studiach Marketingu Internetowego oraz Reklamy i Zarządzania. Aktualnie także Redaktor Prowadzący jedynego drukowanego tytułu branżowego "Online Marketing Polska".
Współautor poradnika C.H.Beck na temat E-commerce, autor książki „E-marketing w Praktyce. Strategie skutecznej promocji online” oraz "Skuteczny e-mail marketing".