23
października
2025
ARCHIWUM CYFROWE
136 dni do rozpoczęciakoordynator: Beata Kurpiewska

Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności praktycznych oraz aktualizacja wiedzy w zakresie właściwego postępowania z dokumentami elektronicznymi, organizowania lub nadzorowania właściwego ich obiegu i archiwizowania, a także prowadzenia archiwum cyfrowego.
Szkolenie skierowane jest do: pracowników odpowiedzialnych za funkcjonowanie archiwum zakładowego/składnicy akt, oraz do pracowników komórek organizacyjnych prowadzących i zdających dokumentację w postaci elektronicznej
Szkolenie przeprowadzi: Roman Stempel, dyplomowany archiwista z ponad 17-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
Czas trwania szkolenia od 9:30 do ok. godz. 13:30
- Przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie:
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
- Przepisy wykonawcze do Ustawy.
- Podstawowe konstrukcje prawa cyfrowego.
- Wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.
- Normatywy kancelaryjno-archiwalne Aktotwórcy.
- Wprowadzenie do archiwistyki cyfrowej:
- Formaty cyfrowe.
- Procesy zarządzania cyfrowymi zasobami informacyjnymi.
- Zarządzanie zasobami cyfrowymi – wprowadzenie.
- Analiza i identyfikacja potrzeb digitalizacji oraz techniki digitalizacji.
- Praca z systemami zarządzania zasobami cyfrowymi.
- Tworzenie i aktualizacja metadanych.
- Zarządzania treścią.
- Przygotowanie i wdrażanie procedur bezpieczeństwa i ochrony danych.
- Zarządzania ryzykiem w zakresie cyfrowego zarządzania zasobami informacyjnymi.
- Praca z narzędziami i technologiami do zarządzania zasobami informacyjnymi.
- Dyskusja.
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.
Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 23 października 2025
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 500 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 10 października
- 600 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 11 października
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 16 października 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15