szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

10
lipca
2025

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Prawo pracy 2025 - aktualne przepisy w praktyce

37 dni do rozpoczęciakoordynator: Beata Kurpiewska

W ostatnim czasie w Kodeksie pracy wprowadzono szereg nowych rozwiązań, takich jak: praca zdalna i możliwość odmowy jej wykonywania, ochrona przed zwolnieniem w przypadku umów na czas określony oraz umów na zastępstwo, obowiązek podania przyczyny wypowiedzenia, ochrona stosunku pracy sygnalistów, kontrola trzeźwości pracowników, urlop opiekuńczy oraz zwolnienie z powodu sytuacji losowych.

Zmiany te wywołują wiele rozbieżności interpretacyjnych, co rodzi praktyczne pytania, m.in. jak uzasadnić odrzucenie tzw. wiążącego wniosku pracownika o pracę zdalną. Wyzwaniem pozostaje także prawidłowe rozumienie pracy zdalnej jako uprawnienia wspierającego równowagę między życiem zawodowym a prywatnym (work-life balance).

19 marca 2025 r. weszła w życie ustawa z dnia 6 grudnia 2024 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy, wprowadzająca m.in. uzupełniający urlop macierzyński. Pracownicy zyskali nowe uprawnienia (dodatkowa ochrona pracowników – rodziców przez rozwiązaniem umowy o pracę), ale dla pracodawców oznacza to dodatkowe obowiązki, związane z dokumentacją pracowniczą.

W trakcie szkolenia prelegentka omówi najnowsze zmiany w Kodeksie pracy oraz najnowszy projekt (z dnia 10.01.2025 r.) zmian w rozporządzeniu w sprawie dokumentacji pracowniczej. Rozporządzenie to określa m.in. zakres prowadzenia dokumentacji pracowniczej, obejmującej dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników. Zmiany wiążą się z wprowadzeniem i koniecznością dokumentowania dodatkowego uprawnienia dla pracowników – uzupełniającego urlopu macierzyńskiego.

W trakcie szkolenia prelegentka omówi również planowane zmiany w Kodeksie pracy (numer projektu UD183 z dnia 13.01.2025 r.), dotyczące m.in. zmiany definicji mobbingu oraz wynikających z tego dodatkowych obowiązków dla pracodawców.

Projekt nowelizacji Kodeksu pracy w zakresie dotyczącym mobbingu rząd ma przyjąć w trzecim kwartale 2025 r. Planowane są również zmiany związane z przejrzystością wynagrodzeń - dotyczące m. in. ujawniania wysokości wynagrodzenia na etapie rekrutacji.

Szkolenie ma na celu uporządkowanie i przedstawienie najnowszej wiedzy z zakresu prawa pracy, w szczególności w kontekście praktycznych problemów stosowania prawa pracy w 2025 r. Uczestnicy dowiedzą się, jak właściwie interpretować i stosować nowe przepisy w codziennej pracy, zwłaszcza w działach kadr i HR.

Główne cele szkolenia:

  • Omówienie najnowszych zmian w przepisach prawa pracy, w tym planowanych już w 2025 roku zmian w obszarze mobbingu oraz nadchodzących zmian w zakresie przejrzystości wynagrodzeń przed zatrudnieniem,
  • Rozwój praktycznych umiejętności wdrażania nowych regulacji w organizacjach.
  • Wyjaśnienie pojawiających się w praktyce problemów interpretacyjnych.

Szkolenie pozwoli uczestnikom skuteczniej realizować obowiązki zawodowe, zgodnie z aktualnymi wymogami prawnymi.

Podczas szkolenia zostaną szczegółowo omówione takie zagadnienia jak:

  • Mobbing od 2025 r.
    • Uproszczenie definicji mobbingu.
    • Zdefiniowanie dolnego progu wysokości zadośćuczynienia za stosowanie mobbingu.
    • Nowy rozkład ciężaru dowodu w sprawach o mobbing.
  • Polski projekt ustawy wprowadzający niektóre postanowienia Dyrektywy UE 2023/970 w sprawie przejrzystości i równości wynagrodzeń w zakładzie pracy.
  • Work-life balance i work-life integration
    • Uprawnienia pracowników związane z rodzicielstwem i opieką.
    • Ochrona trwałości zatrudnienia wynikająca z pełnienia funkcji rodzicielskich.
  • Nowe uprawnienia pracownicze
    • Urlop opiekuńczy – komu przysługuje?
    • Uzupełniający urlop macierzyński – komu i na jakich zasadach należy go udzielać?
    • Uzupełniający urlop macierzyński – jak go prawidłowo udokumentować?
    • Zwolnienie od pracy z powodu sytuacji losowych – przesłanki oraz maksymalny wymiar.
  • Szkolenia pracowników
    • Szkolenie na polecenie pracodawcy a szkolenie za jego zgodą – różnice i zasady.
  • Umowy o pracę
    • Nowe zasady zawierania i rozwiązywania umów na okres próbny.
    • Zasady wypowiadania umów na czas określony.
  • Dodatkowa aktywność zawodowa
    • Zgoda pracodawcy na dodatkową pracę – czy może ograniczać pracownika?
  • Praca zdalna
    • Regulacje pracy zdalnej w miejsce telepracy.
    • Wprowadzenie pracy zdalnej na podstawie regulaminu.
  • Ochrona sygnalistów
    • Definicja sygnalisty w świetle prawa pracy.
    • Możliwość rozwiązania stosunku pracy z sygnalistą.
  • Kontrola trzeźwości pracowników
    • Zasady kontroli trzeźwości pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych.
  • Skuteczność wypowiedzeń
    • Wysłanie wypowiedzenia pocztą – kiedy uznaje się je za doręczone?

Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników działów HR, kadr, płac oraz osób zarządzających tymi działami, a także dla osób pełniących funkcje pracodawców albo ich reprezentujących.

Bonus
Dostęp do Systemu Legalis
Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Prawo Pracy.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Czas trwania szkolenia: 10:00-15:00

  1. Informacja o warunkach zatrudnienia w 2025.
    • Co powinna zawierać informacja o warunkach zatrudnienia?
    • Kiedy i w jakiej formie należy spełnić ten obowiązek?
  2. Umowa na okres próbny w 2025.
    • Jakie są zasady zawierania umów na okres próbny?
    • Co powinna przewidywać umowa na okres próbny?
  3. Wniosek o zmianę warunków pracy.
    • Jak wnioskować? – termin i forma.
    • Czego może dotyczyć ten wniosek?
  4. Dodatkowa ochrona przed wypowiedzeniem lub rozwiązaniem bez wypowiedzenia stosunku pracy pracowników – rodziców od 19 marca 2025 r.
    • Komu będzie przysługiwała?
    • Na jakich zasadach będzie obowiązywała?
  5. Uzupełniający urlop macierzyński od 19 marca 2025 r.
    • Komu będzie przysługiwał?
    • Uzupełniający urlop macierzyński – jak go prawidłowo dokumentować?
  6. Równoległe dodatkowe zatrudnienie.
    • Czy pracodawca może w tym zakresie ograniczać pracownika?
    • Umowa o zakazie konkurencji – czy warto ją zawierać?
  7. Urlop opiekuńczy.
    • Na czym polega urlop opiekuńczy i komu przysługuje?
    • Wymiar urlopu opiekuńczego.
    • W jakim terminie i w jakiej formie należy złożyć wniosek?
  8. Zwolnienie od pracy z powodu sytuacji losowych.
    • Jakie są przesłanki ubiegania się o to zwolnienie od pracy?
    • Jaki jest maksymalny wymiar tego zwolnienia i od czego zależy?
    • Jak wnioskować o zwolnienie? – termin i forma.
    • Kiedy pracodawca jest związany wnioskiem pracownika?
    • Zasady wynagradzania pracownika podczas korzystania ze zwolnienia.
  9. Elastyczna organizacja czasu pracy.
    • Co to jest elastyczna organizacja pracy?
    • Kto może złożyć wniosek o elastyczną organizację czasu pracy?
    • Co musi zawierać wniosek, w jakim terminie i w jakiej formie go składać?
    • Czy ten wniosek wiąże pracodawcę?
    • Elastyczna organizacja pracy a ochrona przed zwolnieniem – na czym to polega?
  10. Wypowiedzenie stosunku pracy.
    • Jak skutecznie wypowiedzieć umowę o pracę?
    • Zdalne wypowiedzenie umowy - na co zwrócić uwagę?
    • Wysłanie wypowiedzenia pocztą – kiedy następuje skuteczne doręczenie?
    • Jakie przyczyny wypowiedzenia podać by nie narazić się na przywrócenie pracownika do pracy przez sąd?
    • Kto i w obecności kogo wręcza wypowiedzenie?
    • Kiedy działa ochrona przed wypowiedzeniem.
  11. Szkolenia pracowników.
    • Szkolenia a czas pracy.
    • Szkolenie na polecenie pracodawcy a szkolenie za zgodą pracodawcy – jaka jest różnica?
  12. Ochrona trwałości zatrudnienia z tytułu pełnienia funkcji rodzicielskich.
    • Komu przysługuje szczególna ochrona przed zwolnieniem?
    • Kiedy pracownik zyskuje ochronę?
    • W jakich sytuacjach ochrona przed zwolnieniem nie obowiązuje i jakie są obowiązki pracodawcy w tym zakresie?
    • Co z umowami na okres próbny zawartymi na okres nieprzekraczający jednego miesiąca?
    • Jak wygląda ochrona przed zwolnieniem w przypadku umowy na czas określony i umowy na zastępstwo?
    • Dopuszczenie do pracy po zakończeniu urlopów rodzicielskich – jakie są obowiązki pracodawcy po zmianie przepisów?
  13. Praca zdalna.
    • Na czym polega praca zdalna całkowita a na czym częściowa?
    • Czym jest tzw. okazjonalna praca zdalna?
    • Kiedy pracodawca może polecić pracę zdalną?
    • Czy pracownik może odmówić wykonania polecenia pracy zdalnej?
    • Jak i kiedy pracodawca może kontrolować pracownika wykonującego pracę zdalnie?
    • Praca zdalna jako uprawnienie z zakresu work life balance – kiedy wniosek pracownika wiąże pracodawcę?
    • Wnioskowanie i rezygnacja z pracy zdalnej – w jakim trybie to następuje?
    • Zwrot kosztów Internetu, prądu oraz eksploatacji własnego sprzętu – czy jest to konieczne?
  14. Kontrola trzeźwości pracowników.
    • Przesłanki i zakres kontroli – kiedy wprowadzenie kontroli jest możliwe?
    • Kto i kiedy przeprowadza kontrolę?
    • Co powinien zrobić pracodawca, gdy wynik badania będzie pozytywny?
  15. Ochrona sygnalistów w 2025.
    • Kto jest sygnalistą?
    • Na czym polega ochrona sygnalisty i jakie są warunki jej obowiązywania?
    • Czy z sygnalistą można rozwiązać stosunek pracy?
  16. Mobbing 2025 (numer projektu UD183).
    • Uproszczenie definicji mobbingu.
    • Odpowiedzialność pracodawcy za mobbing.
    • Ujednolicenie zdefiniowanych form molestowania i zastosowanie tej samej zasady do mobbingu.
    • Nowy rozkład ciężaru dowodu w sprawach o mobbing.
    • Zdefiniowanie dolnego progu wysokości zadośćuczynienia za stosowanie mobbingu.
    • Uzupełnienie kodeksowego katalogu obowiązków pracodawcy.
    • Wskazanie dodatkowych cech mobbingu.
    • Zwolnienie pracodawcy z odpowiedzialności cywilnoprawnej względem pracownika za wystąpienie mobbingu.
  17. Projekt zmian w Kodeksie pracy, wprowadzający niektóre postanowienia Dyrektywy UE 2023/970 w sprawie przejrzystości i równości wynagrodzeń w zakładzie pracy.
  18. szkolenie zamknięte - zamawiam

Anna Kamińska-Pietnoczko

Specjalistka w tematyce prawa pracy i ochrony danych osobowych. Szefowa Działu Prawa Pracy i RODO w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Autorka licznych publikacji, w tym współautorka Komentarza do Kodeksu pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Wykładowczyni prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii im. Leona Koźmińskiego oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
10 lipca 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 600 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"). Liczba miejsc ograniczona.

Organizatorem szkolenia jest Wydawnictwo C.H.Beck (Beck Akademia). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z zaproszeniem.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto Wydawnictwa C.H.Beck na podstawie proformy wystawionej po przyjęciu zgłoszenia.

Rezygnacja z udziału po 3 lipca 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury wystawionej przez Wydawnictwo C.H.Beck. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Organizator szkoleń z dziedziny prawa i podatków. Oferuje szeroki zakres tematyczny organizowanych szkoleń. Dostarcza najwyższej jakości wiedzę dla prawników, studentów prawa i aplikantów, pracowników sektora publicznego, a także dla osób, które w swojej pracy opierają się na przepisach podatkowych i kadrowych. Beck Akademia zajmuje się również organizacją szkoleń zamkniętych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Prelegenci Beck Akademii to uznani praktycy i eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Szkolenie realizowane przy współpracy z:
Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17,
tel. 22 311 22 22
e-mail:akademia@beck.pl
akademia.beck.pl
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.