szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

2
czerwca
2025

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Upadłość konsumencka w praktyce

31 dni do rozpoczęciakoordynator: Beata Kurpiewska

Jak wynika z danych Monitora Sądowego i Gospodarczego oraz Krajowego Rejestru Zadłużonych w 2024 r. ogłoszono upadłość konsumencką w stosunku do rekordowej liczby 21 187 osób. W ciągu ostatnich 10 lat sądy umożliwiły upadłość konsumencką 115,7 tys. obywateli, którzy nie byli w stanie spłacać swoich zobowiązań. Liczba ogłaszanych upadłości konsumenckich znacząco wzrosła od 2020 r., kiedy to zgodnie z nowelizacją prawa upadłościowego znacząco złagodzono rygory ogłoszenia upadłości konsumenckiej.

Obecnie każde zgłoszenie upadłości przez dłużnika kończy się jej ogłoszeniem, a sąd rozstrzyga w jakiej wysokości (dostosowanej do aktualnej możliwości dłużnika) i przez jak długi okres (do 7 lat), dłużnik będzie spłacał zobowiązania. Nowelizacja przepisów

Upadłość konsumencka jest niezwykle istotnym zjawiskiem dla banków, firm windykacyjnych oraz wierzycieli. Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo upadłościowe oraz niektórych innych ustaw, przyjęty przez Sejm w dniu 30.08.2019 r.(Dz.U. z 2019 r. poz. 1802) w fundamentalnym zakresie zmienił kształt upadłości konsumenckiej zarówno w zakresie przesłanek, jak i w przebiegu samej procedury. Ustawa nowelizująca wprowadziła ponad 70 zmian w ustawie - Prawo upadłościowe, a ponadto zmieniła szereg przepisów w ustawie - Prawo restrukturyzacyjne, ustawie o krajowym rejestrze zadłużonych, w ustawie o licencji doradcy restrukturyzacyjnego i innych. Zmiany obowiązują od 24.03.2020 r.

Celem zajęć jest omówienie z jednej strony regulacji dotyczących upadłości konsumenckiej z punktu widzenia dłużnika-konsumenta, a z drugiej strony z punktu widzenia jego wierzyciela ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian.

Program szkolenia oparty jest na przykładach rzeczywistych postępowań upadłościowych i orzecznictwie sądów upadłościowych. Zajęcia mają charakter warsztatowy, w toku szkolenia istnieje możliwość swobodnego zadawania szczegółowych pytań.

W trakcie praktycznych warsztatów (w formule case studies) zostaną omówione:

  • możliwości oddłużenia konsumentów i praktyczne ich wykorzystanie ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzanych zmian,
  • wymagania formalne wniosków i wszelkich pism składanych w toku postępowania,
  • przykłady spraw i realny przebieg postępowań na przykładzie spraw, które wpłynęły do sądów po wejściu w życie nowych przepisów,
  • praktyczne, ujawnione w toku stosowania nowych przepisów, niespójności, niejasności nowych regulacji wraz z propozycjami ich rozwiązania.

Szkolenie przeznaczone jest dla adwokatów i radców prawnych, syndyków, doradców restrukturyzacyjnych, specjalistów pracujących w bankach i instytucjach finansowych zajmujących się egzekucją kredytów konsumenckich oraz osób zainteresowanych tematyką upadłości konsumenckiej.

Dostęp do Systemu Legalis
Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Prawo upadłościowe.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do 15:00

  1. Istota upadłości konsumenckiej.
  2. Zmiana celu upadłości konsumenckiej w nowelizacji 2020.
  3. Wymagania formalne wniosku o ogłoszenie upadłości ze szczególnym uwzględnieniem właściwości miejscowej.
  4. Aspekty proceduralne postępowania w przedmiocie ogłoszenia upadłości.
  5. Przesłanki pozytywne i negatywne ogłoszenia upadłości konsumenckiej po nowelizacji.
  6. Uproszczone postępowanie upadłościowe osób nieprowadzących działalności gospodarczej.
  7. Przesłanki do stosowania ogólnych przepisów w upadłości konsumenckiej.
  8. Czynności syndyka z uwzględnieniem nowelizacji i specyfiki postępowań upadłościowych konsumentów:
    • spis inwentarza i spis majątku upadłego niewchodzącego w skład masy upadłości,
    • sprawozdawczość i wynagrodzenie.
  9. Uprawnienia wierzycieli w toku postępowania, w tym problematyka wnoszonych środków zaskarżania w toku postępowania.
  10. Koszty w upadłości konsumenckiej – nowe regulacje, zakres i praktyczne problemy.
  11. Likwidacja masy upadłości w praktyce.
  12. Wydzielanie kwoty na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych upadłego.
  13. Upadłość małżonków.
  14. Upadłość konsumenta z wniosku wierzyciela.
  15. Umorzenie postępowania upadłościowego – podstawy i praktyka.
  16. Plan spłaty, ze szczególnym uwzględnianiem roli syndyka i zmiany podstaw określenia planu spłaty.
  17. Warunkowe umorzenie zobowiązań jako nowa instytucja w upadłości konsumenckiej.
  18. Umorzenie zobowiązań bez ustalenia planu spłaty.
  19. Realizacja planu spłaty – obowiązki upadłego i uprawnienia wierzycieli.
  20. Umorzenie zobowiązań po wykonaniu planu spłaty.
  21. Postępowanie o zawarcie układu na zgromadzeniu wierzycieli.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Cezary Zalewski

Sędzia Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy. Jako sędzia komisarz i sędzia referent wykonywał czynności w ponad tysiącu spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych, w tym w postępowaniach upadłościowych spółek giełdowych, deweloperów, czy osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. Obecnie orzeka w Wydziale Gospodarczym procesowym.
Członek Zespołu powołanego przez Ministra Sprawiedliwości, który przygotował treść przepisów projektu ustawy Prawo restrukturyzacyjne i daleko idących zmian Prawa upadłościowego, w tym dotyczących upadłości konsumenckiej; pomysłodawca rozwiązań w ramach Prawa restrukturyzacyjnego.
Doświadczony wykładowca i szkoleniowiec. Prelegent na wielu tematycznych konferencjach naukowych i zawodowych. Autor i współautor wielu publikacji oraz artykułów dotyczących prawa upadłościowego i restrukturyzacyjnego.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
2 czerwca 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 750 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"). Liczba miejsc ograniczona.

Organizatorem szkolenia jest Wydawnictwo C.H.Beck (Beck Akademia). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z zaproszeniem.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto Wydawnictwa C.H.Beck na podstawie proformy wystawionej po przyjęciu zgłoszenia.

Rezygnacja z udziału po 26 maja 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury wystawionej przez Wydawnictwo C.H.Beck. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Organizator szkoleń z dziedziny prawa i podatków. Oferuje szeroki zakres tematyczny organizowanych szkoleń. Dostarcza najwyższej jakości wiedzę dla prawników, studentów prawa i aplikantów, pracowników sektora publicznego, a także dla osób, które w swojej pracy opierają się na przepisach podatkowych i kadrowych. Beck Akademia zajmuje się również organizacją szkoleń zamkniętych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Prelegenci Beck Akademii to uznani praktycy i eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Szkolenie realizowane przy współpracy z:
Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17,
tel. 22 311 22 22
e-mail:akademia@beck.pl
akademia.beck.pl
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.