szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

7
maja
2025

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

E-doręczenia po zmianach - praktyczne ujęcie

5 dni do rozpoczęciakoordynator: Beata Kurpiewska

W dniu 12 grudnia 2023 r. Sejm znowelizował ustawę o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 2699). Zgodnie z przyjętą zmianą uruchomienie skrzynek na potrzeby publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej zostało opóźnione co najmniej do 30 marca 2024 r., ale nie później niż do 1 stycznia 2025 r. Ostatecznie, na mocy ustawy z 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1841), nowe przepisy weszły w życie 1 stycznia 2025 r.

1 stycznia 2025 r. e-doręczenia stały się obowiązkowe dla instytucji publicznych (z wyłączeniem wymiaru sprawiedliwości) i niektórych zawodów zaufania publicznego (np. adwokaci, radcowie prawni, księgowi), a także skrzynkę do elektronicznych doręczeń założyć muszą wszystkie nowo zakładane podmioty gospodarcze, wpisywane do CEIDG lub KRS. Od 1 kwietnia 2025 r. obowiązek ten będzie dotyczył wszystkich podmiotów niepublicznych zarejestrowanych w KRS. Od 1 lipca 2025 r. skrzynki będą musiały posiadać podmioty niepubliczne zarejestrowane w CEIDG do 31 grudnia 2024 r., jednakże tylko w przypadku dokonywania zmian we wpisie. Od 1 października 2026 r. system stanie się obligatoryjny dla wszystkich podmiotów z CEIDG. Sądy, trybunały, komornicy, prokuratura, organy ścigania i Służba Więzienna będą stosować go obowiązkowo dopiero w 2029 r.

Ustawa z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 2320 ze zm.) wprowadza zmiany w zakresie funkcjonowania doręczeń, dokonując redefinicji standardów wymiany korespondencji i zastępując – przynajmniej w odniesieniu do podmiotów publicznych – papierową korespondencję tradycyjną - formami elektronicznymi.

Nowe przepisy wprowadzą obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych i skrzynki do doręczeń m.in. dla organów administracji publicznej, przedstawicieli zawodów zaufania publicznego oraz przedsiębiorców.

Wielokrotne odroczenie wejścia w życie obowiązków powoduje wiele niepewności i problemów organizacyjnych.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi obowiązkami, procedurami rejestracji adresu do doręczeń a także skutkami prawnymi nowych regulacji. Przedstawimy założenia nowych usług powszechnych – w tym zasady funkcjonowania publicznej usługi rejestrowego doręczenia elektronicznego, kwalifikowanej usługi rejestrowego doręczenia elektronicznego, publicznej usługi hybrydowej oraz nowego rejestru publicznego – bazy adresów do doręczeń. Od 2025 roku większość podmiotów uczestniczących w życiu gospodarczym i publicznym będzie musiała wykorzystywać korespondencję elektroniczną w miejsce tradycyjnych listów poleconych.

Udział w szkoleniu pozwoli Ci:

  • poznać założenia reformy elektronicznych doręczeń po wejściu w życie przepisów ustawy o e-doręczeniach,
  • zrozumieć zasady działania: adresu do doręczeń elektronicznych, elektronicznej skrzynki doręczeń, publicznej usługi rejestrowego doręczenia oraz publicznej usługi hybrydowej,
  • poznać nowe obowiązki oraz terminy dostosowania się poszczególnych kategorii podmiotów do nowych obowiązków wynikających z ustawy o e-doręczeniach,
  • usystematyzować wiedzę na temat dopuszczalnych form doręczeń korespondencji między różnymi podmiotami (B2G, G2G, C2G),
  • usystematyzować wiedzę na temat dopuszczalnych form elektronicznej identyfikacji.

Szkolenie kierowane jest do przedsiębiorców, organizacji i instytucji publicznych oraz niepublicznych i prawników, na których przepisy nakładają obowiązek wdrożenia elektronicznych standardów wymiany korespondencji.

Dostęp do Systemu Legalis
Po szkoleniu otrzymasz 2-tygodniowy dostęp do Systemu Legalis Moduł Prawo gospodarcze.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Czas trwania szkolenia: od 10:00 do 15:00

  1. Nowe e-doręczenia – od ePUAP do wdrożenia elektronicznej skrzynki do doręczeń.
    • Obligatoryjne i fakultatywne stosowanie adresu do doręczeń elektronicznych i elektronicznej skrzynki doręczeń.
    • Funkcjonowanie bazy adresów elektronicznych.
    • E-identyfikacja podmiotów (rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych, zasady funkcjonowania konta powiązanego z ePUAP).
    • Operator wyznaczony – nowe role i obowiązki oraz odpowiedzialność dostawcy korespondencji.
  2. Wdrożenie elektronicznego obrotu korespondencji po wejściu w życie ustawy o e-doręczeniach.
    • Pułapki i wyzwania przy wdrożeniu elektronicznej skrzynki do doręczeń.
    • Usługa doręczenia rejestrowego a „tradycyjna” korespondencja rejestrowana.
    • Publiczna usługa hybrydowa.
    • Gdy pracownik składa wypowiedzenie.
    • Skutki doręczeń e-korespondencji po wejściu w życie ustawy o e-doręczeniach.
  3. Funkcjonowanie elektronicznych doręczeń w wybranych obszarach.
    • E-doręczenia w praktyce przedsiębiorców.
    • E-doręczenia w zawodach zaufania publicznego.
    • E-doręczenia w postępowaniu cywilnym.
    • E-doręczenia w obrocie konsumenckim.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Justyna Kurek-Sobieraj

Adwokatka. Kierowniczka Katedry Bezpieczeństwa Ustrojowego w Instytucie Bezpieczeństwa Państwa Akademii Sztuki Wojennej. Wieloletnia pracownica centralnych organów administracji – Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Obecnie uczestniczy w projektach z zakresu bezpieczeństwa informacji, ochrony danych osobowych. Autorka publikacji z zakresu bezpieczeństwa informacyjnego.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
7 maja 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 650 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"). Liczba miejsc ograniczona.

Organizatorem szkolenia jest Wydawnictwo C.H.Beck (Beck Akademia). Link do szkolenia oraz materiały szkoleniowe i certyfikat otrzymają Państwo od organizatora.

Szkolenia online odbywają się przy użyciu platformy Clickmeeting. Nie później niż na 2 godziny przed startem danego szkolenia do uczestników zostanie wysłany e-mail z zaproszeniem.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto Wydawnictwa C.H.Beck na podstawie proformy wystawionej po przyjęciu zgłoszenia.

Rezygnacja z udziału po 30 kwietnia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury wystawionej przez Wydawnictwo C.H.Beck. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Szkolenie partnerskie Beck Akademia

Organizator szkoleń z dziedziny prawa i podatków. Oferuje szeroki zakres tematyczny organizowanych szkoleń. Dostarcza najwyższej jakości wiedzę dla prawników, studentów prawa i aplikantów, pracowników sektora publicznego, a także dla osób, które w swojej pracy opierają się na przepisach podatkowych i kadrowych. Beck Akademia zajmuje się również organizacją szkoleń zamkniętych, dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Prelegenci Beck Akademii to uznani praktycy i eksperci z wieloletnim doświadczeniem na rynku.

Współadministratorami danych osobowych są Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o. i Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. Dane przetwarzamy dla realizacji umowy, powiązanych obowiązków prawnych i organizacji szkolenia. Przysługują Ci prawa do: dostępu do swoich danych, otrzymania ich kopii, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Pełne informacje w Polityce prywatności.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Szkolenie realizowane przy współpracy z:
Wydawnictwo C.H.Beck Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17,
tel. 22 311 22 22
e-mail:akademia@beck.pl
akademia.beck.pl
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.