25
czerwca
2025
PROWADZENIE I ARCHIWIZACJA DOKUMENTACJI PRACOWNICZEJ
154 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności w zakresie bieżącej obsługi dokumentacji pracowniczej w świetle przepisów prawa pracy oraz przepisów archiwalnych, zasad jej kwalifikowania oraz porządkowania w komórkach organizacyjnych i archiwum zakładowym/składnicy akt.
Szkolenie skierowane jest do: pracowników odpowiedzialnych za funkcjonowanie archiwum zakładowego/składnicy akt, oraz do pracowników merytorycznych prowadzących i zdających dokumentację pracowniczą.
Szkolenie poprowadzi: Roman Stempel, dyplomowany archiwista z ponad 17-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
Czas trwania szkolenia: od 9.00 do ok. 14.00
- Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w jednostce
- Przepisy archiwalne
- Przepisy regulujące postępowanie z dokumentacją pracowniczą
- Wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych
- Miejsce dokumentacji pracowniczej w obiegu dokumentów w jednostce
- System kancelaryjny
- Dokumentacja aktowa, tworząca i nie tworząca akt sprawy - znak sprawy, teczka rzeczowa, teczka podmiotu/przedmiotu sprawy, teczka zbiorcza
- Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt i ujęcie w nim zmian sposobu postępowania z dokumentacja pracowniczą po 1 stycznia 2019 r.
- Prowadzenie akt osobowych i pozostałej dokumentacji pracowniczej
- pojęcie dokumentacji pracowniczej i jego implikacje
- zasady prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej po 1 stycznia 2019 r.
- obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych kandydatów do pracy i pracowników
- Kwalifikacja archiwalna dokumentacji pracowniczej
- dokumentacja pracownicza jako dokumentacja niearchiwalna – B10 czy B50?
- dokumentacja pracownicza jako materiały archiwalne – kiedy?
- kryteria zmian okresów przechowywania dokumentacji i sposobu ich obliczania
- Akta osobowe – papierowe, czy elektroniczne, zawartość
- Dokumentacja w sprawach związanych ze stosunkiem pracy – zbiorcza, czy indywidualna?
- Archiwizacja dokumentacji pracowniczej
- Przechowywanie dokumentacji osobowej w komórkach organizacyjnych
- Przekazywanie dokumentacji pracowniczej do archiwum zakładowego
- porządkowanie wewnętrzne jednostek aktowych
- opisywanie teczek – specyfika dokumentacji pracowniczej
- sporządzanie ewidencji
- Organizacja, lokal i zadania archiwum zakładowego
- Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
- Przekwalifikowanie dokumentacji zastanej w podmiocie
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym
- Brakowanie dokumentacji (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania – szczególne wymogi w zakresie brakowania dokumentacji pracowniczej.
- Dokumentacja pracownicza a ochrona danych osobowych
- Dyskusja
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.
Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 25 czerwca 2025
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 590 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 13 czerwca
- 690 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 14 czerwca
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 18 czerwca 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15