warsztaty on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

6
lutego
2025

OBSŁUGA NARUSZEŃ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH - TEORIA, A PRAKTYKA

42 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Celem szkolenia jest ugruntowanie już posiadanych umiejętności oraz nabycie przez słuchaczy wiedzy w zakresie identyfikowania oraz obsługi naruszeń ochrony danych osobowych. Szkolenie dotyczyć będzie praktycznych aspektów obsługi naruszeń oraz sytuacji, w których istniejące procedury przestają działać, a w organizacji zaczyna panować chaos. Dzięki temu szkoleniu słuchacze zdobędą wiedzę jak opanować sytuację w przypadku naruszenia, jak prowadzić komunikację wewnętrzną oraz zewnętrzną, jak dokonać oceny naruszenia, jak pogodzić interesy różnych stron oraz dbać przy tym o prawa i wolności osób, których dane dotyczą. Nie zabraknie przykładów - realnych zdarzeń oraz sytuacji w podmiotach.

Istotą szkolenia będzie odpowiedź na pytania dotyczące tego jak funkcjonować powinny procedury obsługi naruszeń, jak należy prowadzić ocenę oraz obsługę naruszeń, a także w jaki sposób zapanować nad komunikacją z zainteresowanymi stronami, w tym z podmiotami danych, mediami, Prezesem UODO, ale także nad komunikacją wewnętrzną. Co zrobić i jak postępować, aby minimalizować ryzyko wystąpienia naruszenia i dlaczego system ochrony danych osobowych w organizacji to nierozłączona część jej działania, a nie dodatek do tej działalności.

Szkolenie kierowane jest do Administratorów danych, Inspektorów ochrony danych, specjalistów ds. ochrony danych osobowych, osób odpowiedzialnych za obsługę naruszeń, wszystkich zainteresowanych podniesieniem wiedzy w obszarze obsługi naruszeń ochrony danych osobowych.

Szkolenie przeprowadzi: Kamil Wojciechowski, mgr prawa ochrony danych osobowych WPIA UŁ oraz inż. informatyki stosowanej PŁ. Z obszarami IT, bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych związany od ponad 15 lat.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Czas trwania szkolenia od godz. 9:00 do ok. godz. 15:00

  1. Prawno-formalne aspekty naruszeń ochrony danych osobowych.
  2. Zdarzenie, incydent, naruszenie - klasyfikacja.
  3. Jak identyfikować naruszenia ochrony danych?
  4. Jak oceniać naruszenia ochrony danych osobowych?
  5. Rola analizy ryzyka w ocenie naruszenia.
  6. Dokumentacja dotycząca obsługi naruszeń - polityki, procedury, instrukcje, rejestry.
  7. Rola pracowników i kierownictwa w obsłudze naruszenia.
  8. Rola Inspektora Ochrony Danych w obsłudze naruszenia.
  9. Rola podmiotu przetwarzającego w obsłudze naruszenia.
  10. Komunikacja wewnętrzna podczas obsługi naruszenia. I nie tylko.
  11. Zgłaszanie naruszeń do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych:
    • kwestie formalno-prawne,
    • 72h na zgłoszenie - jak liczyć czas?
    • formularz zgłaszania naruszenia,
    • na co zwrócić uwagę?
    • zgłoszenie wstępne, zgłoszenie pełne, zgłoszenie uzupełniające,
    • komunikacja z UODO,
    • materiał dowodowy i rozliczalność.
  12. Zawiadomienie podmiotów danych o naruszeniu:
    • kiedy należy zawiadomić osoby o naruszeniu?
    • jak napisać dobre zawiadomienie i czy to możliwe?
    • jakie informacje przekazać w zawiadomieniu?
    • jak komunikować się z podmiotami danych?
    • środki zaradcze i możliwe skutki naruszenia,
    • jak do tego podejść?
    • środki zapobiegawcze podjęte przez Administratora.
  13. Komunikacja zewnętrzna w przypadku naruszenia.
  14. Jak minimalizować ryzyko wystąpienia naruszenia?
  15. Personel w organizacji - świadomość, wiedza, kompetencje.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Kamil Wojciechowski

Mgr prawa ochrony danych osobowych WPIA UŁ oraz inż. informatyki stosowanej PŁ. Z obszarami IT, bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych związany od ponad 15 lat. Jego domena to połączenie teoretycznych i praktycznych aspektów prawa ochrony danych, zagadnień IT oraz cyberbezpieczeństwa. Absolwent studiów podyplomowych: informatyczne systemy zarządzania, bezpieczeństwo informacji oraz ochrony danych osobowych w biznesie i administracji. Audytor wiodący ISO27001 oraz audytor wewnętrzny ISO9001. Członek ISSA Polska. Microsoft Certified Technology Specialist. OneTrust Certified Privacy Professional. Zawodowo zajmuje się szeroko rozumianym wsparciem i doradztwem w zakresie przepisów o ochronie danych osobowych dla podmiotów prywatnych i publicznych. Konsultuje kwestie bezpieczeństwa informacji oraz oddziaływania biznesu na prywatność, a także na inne prawa i wolności osób fizycznych. Specjalizuje się w analizie ryzyka, relacjach z podmiotami przetwarzającymi, w tym audytami procesorów, a także w obsłudze naruszeń. Prowadzący szkolenia w różnej formie oraz popularyzator ochrony danych i bezpieczeństwa informacji w Internecie. Twórca i prowadzący Forum Informatyków Ośrodków Pomocy Społecznej.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
6 lutego 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 690 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 24 stycznia
  • 790 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 25 stycznia

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 30 stycznia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.