szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

26
lutego
2025

UMOWY IT - LICENCJE OPEN SOURCE I OPEN CONTENT

97 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Zdecydowana większość tworzonego obecnie oprogramowania powstaje w oparciu lub co najmniej z wykorzystaniem programów już uprzednio istniejących. Z dosyć oczywistych, głównie ekonomicznych względów istotna rolę odgrywa w tym przypadku wykorzystanie komponentów udostępnianych w oparciu o licencje open source. Nieodpłatne wykorzystanie dostępnych elementów nie ogranicza się jednak wyłącznie do software. Powstałe w wyniku inspiracji ruchem wolnego oprogramowania licencje typu open content (np. Creative Commons) rozszerzyły zakres nieodpłatnie dostępnych utworów na zdjęcia, grafiki, teksty, muzykę. Czy jednak korzystanie z utworów objętych tego rodzaju licencjami zawsze jest wskazane? Jakie skutki prawne i ryzyka powinien brać pod uwagę twórca lub podmiot zlecający wykonanie prac programistycznych? Czy dobra umowa może te ryzyka ograniczać? Jak to w praktyce zrobić? Na te i inne podobne pytania odpowiedź uzyskają w trakcie warsztatów ich uczestnicy.

Szkolenie przeznaczone jest przede wszystkim dla osób praktycznie uczestniczących w przygotowywaniu oraz realizacji projektów związanych z budową lub rozwojem systemów IT, w tym:

  • menedżerów odpowiedzialnych za negocjacje i wykonanie kontraktów IT,
  • osób biorących udział w negocjowaniu umów dotyczących budowy lub rozwoju systemów informatycznych,
  • koordynatorów nadzorujących realizację projektów IT związanych z tworzeniem oprogramowania,
  • prawników wewnętrznych producentów, dystrybutorów i użytkowników oprogramowania.

Szkolenie poprowadzi Michał Barta (Barta & Partners sp.k.), radca prawny posiadający wieloletnie doświadczenie w obsłudze kontraktów IT i przedsięwzięć informatycznych.
mec. Hanna Groborz

szkolenie zamknięte - zamawiam

Czas trwania szkolenia od 10.00 do ok. 14.00

1. Podstawowe pojęcia i „mechanizmy” prawa autorskiego

  • Czym jest utwór? Co jest chronione prawem autorskim?
  • Kto i jak nabywa prawa autorskie?
  • Do czego te prawa przysługują i jaki mają charakter?
  • W jaki sposób i w jakiej formie można rozporządzać prawami autorskimi
  • Ochrona programów komputerowych a ochrona innych utworów – podobieństwa i różnice
  • Dwa słowa o licencjach ustawowych i domenie publicznej
2. Licencje Open source – kwestie zasadnicze
  • Dlaczego i jak to się zaczęło ? R. Stallman i FSF
  • Czym się rożni wolne oprogramowanie od oprogramowania open source
  • Model copyleft v non-copyleft – podstawowe różnice, główne podobieństwa
  • Licencje open source a prawo polskie
3. Popularne licencje Open source – praktyczne konsekwencje zastosowań biznesowych
  • GNU GPL – „wirus” GPL w praktyce
  • GNU LGPL – open source a biblioteki współdzielone
  • GNU AGPL – open source a SaaS
  • BSD, MIT – wariant liberalny
  • Apache
4. Pozostałe istotne aspekty prawne licencji open source
  • Odpowiedzialność za wady oprogramowania open source
  • Skutki łączenia komponentów opartych na różnych licencjach, dual licensing
  • Okres obowiązywania licencji
  • BSD, MIT – wariant liberalny
  • Skutki naruszenia warunków licencji open source
5. Licencje open content
  • Czego dotyczą i jak to właściwie działa ?
  • GNU FDL (Free Documentation License)
  • licencje Creative Commons, problem z CC0
  • Możliwości, skutki i ograniczenia wykorzystania open content w biznesie
6. Przykładowe klauzule dotyczące oprogramowania open source i utworów open content
  • Perspektywa dostawcy
  • Perspektywa klienta
  • Case study

szkolenie zamknięte - zamawiam

Michał Barta

Radca prawny (od 2004 r.). Wspólnik w kancelarii Barta & Partners. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. ITIL® (2011) Foundation.
Prawnik z kilkunastoletnim praktycznym doświadczeniem w zakresie prawa teleinformatycznego i umów IT oraz ochrony praw własności intelektualnej. Odpowiedzialny za praktykę kancelarii Barta Łochowski sp.j. w zakresie własności intelektualnej (IP), w tym praw autorskich do programów komputerowych, kontraktów dotyczących budowy, wdrożenia i integracji systemów IT, umów dotyczących świadczenia usług informatycznych (w tym SaaS, PaaS, IaaS), obsługi przedsięwzięć e-commerce, ochrony informacji i danych osobowych, a także regulacji podatkowych dotyczących korzystania i obrotu prawami własności intelektualnej.
Wykładowca na konferencjach i szkoleniach związanych z ochroną własności intelektualnej w sektorze nowych technologii oraz z prawnymi aspektami umów IT.

Hanna Groborz

Starszy prawnik (senior associate) w kancelarii Barta & Partners, Radczyni prawna, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Laureatka pierwszej nagrody w IV edycji konkursu o nagrodę Prezesa Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej za najlepszą pracę magisterską.
Autorka artykułów publikowanych w czasopismach branżowych i szkoleń z zakresu prawa ochrony danych osobowych i prawa nowych technologii.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach o ogólnopolskim zasięgu oraz mniejszych kancelariach specjalistycznych.
Bierze udział w projektach z zakresu zarządzania informacją, ochrony danych osobowych, nowych technologii, ochrony konsumentów i świadczenia usług drogą elektroniczną.

szkolenie zamknięte - zamawiam

Termin i Miejsce

Termin:
26 lutego 2025
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 14 lutego
  • 990 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 15 lutego

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 19 lutego 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
szkolenie zamknięte - zamawiam
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.