5
lutego
2025
OBIEG I ARCHIWIZACJA DOKUMENTÓW W SYSTEMIE ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ (EZD)
76 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z pojęciem elektronicznego zarządzania dokumentacją, obiegiem i archiwizacją dokumentów w systemie EZD.
Szkolenie skierowane jest do: pracowników tych urzędów i instytucji, które jako podstawowy lub wspomagający sposób dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw przyjęły bądź zamierzają przyjąć system Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).
Szkolenie poprowadzi: Roman Stempel, dyplomowany archiwista z ponad 17-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej.
Czas trwania szkolenia: od 9:30 do ok. 14:00
- Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 20 października 2015 r. w sprawie klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji, przekazywania materiałów archiwalnych do archiwów państwowych i brakowania dokumentacji niearchiwalnej
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 30 października 2006 r. w sprawie szczegółowego sposobu postępowania z dokumentami elektronicznymi.
- Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych z dnia 18 stycznia 2011 r.
- Rodzaje współczesnej dokumentacji
- Dokument elektroniczny
- Kategoryzacja dokumentacji tworzonej, napływającej i składanej w podmiocie
- Dokumentacja tworząca akta spraw i nietworząca akta spraw
- Rodzaje przesyłek wpływających do podmiotu
- przesyłki przekazane pocztą elektroniczną.
- przesyłki na nośniku papierowym.
- przesyłki przekazane na informatycznym nośniku danych.
- przesyłki przekazane na elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP
- Podstawowy system dokumentowania przebiegu, załatwiania i rozstrzygania - System Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD)
- Pojęcia i ważne terminy.
- Akty wewnętrzne dotyczące sposobu dokumentowania przebiegu załatwiania i rozstrzygania spraw.
- Koordynator czynności kancelaryjnych - zadania w EZD.
- Interoperacyjność znaku sprawy.
- Akta sprawy w EZD.
- Czynności kancelaryjne w systemie EZD
- Zadania punktów kancelaryjnych.
- otwieranie przesyłek wpływających – wyjątki.
- rejestracja wpływów (naklejanie identyfikatora) – wyjątki.
- odwzorowanie cyfrowe (skanowanie) – wyjątki.
- wprowadzanie meta danych.
- tworzenie i prowadzenie składu chronologicznego w podziale na pełne odwzorowanie i niepełne odwzorowanie.
- prowadzenie składu informatycznych nośników danych.
- wypożyczanie i wycofywanie dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
- przekazywanie do archiwum zakładowego dokumentacji ze składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych.
- wysyłka pisma papierowego i elektronicznego.
- Zadania kierowników komórek organizacyjnych.
- dekretacja pisma – wyjątki.
- akceptacja projektów pism (jedno lub wielostopniowa).
- podpisanie pisma podpisem elektronicznym.
- podpisanie pisma podpisem odręcznym.
- Zadania prowadzących sprawy.
- zakładanie spraw.
- uzupełnianie metadanych.
- prowadzenie kompletnych akt sprawy.
- sporządzanie projektów pism.
- dokonywanie akceptacji.
- Korespondencja wewnętrzna w EZD
- Udostępnianie pism
- Przekazywanie pism
- Postępowanie z dokumentacja w przypadku reorganizacji komórek organizacyjnych w EZD
- Archiwizacja akt spraw zakończonych w EZD.
- Organizacja i zadania archiwum zakładowego (składnicy akt)
- Lokal archiwum zakładowego (składnicy akt).
- Przejmowanie dokumentacji do archiwum zakładowego (składnicy akt).
- Przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji.
- Przeprowadzanie skontrum dokumentacji w archiwum zakładowym oraz porządkowanie dokumentacji w archiwum zakładowym.
- Udostępnianie dokumentacji przechowywanej w archiwum zakładowym (składnicy akt).
- Wycofywanie dokumentacji ze stanu archiwum zakładowego (składnicy akt).
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwów państwowych.
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.
Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 5 lutego 2025
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 490 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 24 stycznia
- 590 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 25 stycznia
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 29 stycznia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15