16
stycznia
2025
DORĘCZENIA ELEKTRONICZNE W PRAKTYCE PODMIOTÓW PUBLICZNYCH PO PIERWSZYCH DNIACH STOSOWANIA USTAWY
56 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Obowiązek stosowania ustawy o doręczeniach od 1 stycznia 2025 r. obejmuje większość podmiotów publicznych administracji rządowej i samorządowej. Pierwsze dni wskażą zarówno zalety jak wątpliwości nowego rozwiązania.
W większości administracyjnych procedur - papierowe listy polecone wysyłane m.in. przez urzędy i inne podmioty, zostaną zastąpione przez wysyłkę elektroniczną nawet do osób nie korzystających z internetu, komputera i nawet w przypadkach w których urzędy nie załatwiają spraw elektronicznie.
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie przygotowania organizacyjnego w jednostkach administracji samorządowej, szkołach, przedszkolach, teatrach, urzędach administracji rządowej, uczelniach wyższych i wielu innych instytucjach, w kontekście stosowania nowych wymagań prawnych. Podczas szkolenia przewidziano czas na dyskusję, omówienie wątpliwości. Zapraszamy do udziału w tym szkoleniu – pierwsze doświadczenia i wątpliwości mogą zostać rozwiązane na wczesnym etapie, unikając problemów w większej liczbie spraw.
Szkolenie skierowane jest do członków zespołów odpowiedzialnych za wdrożenie doręczeń elektronicznych w instytucji, a także do osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie urzędu, sekretarzy, radców prawnych, koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, pracowników, którzy obecnie przygotowują pisma, decyzje, zaświadczenia i inne dokumenty wysyłane dotąd papierowo.
Szkolenie przeprowadzi: Artur Prasal, p.o. Zastępcy Dyrektora Wydziału Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami w Urzędzie Miasta Łodzi. Realizuje zadania związane z wdrożeniem i utrzymaniem systemu do zarządzania dokumentacją, w tym koordynacji czynności kancelaryjnych, podpisu elektronicznego, zarządzania usługami elektronicznymi. W latach 2013-2015 współprzewodniczący grupy ds. elektronizacji usług administracji, powołanej przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. W latach 2008-2010 członek zespołu powołanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji i Naczelna Dyrekcję Archiwów Państwowych przygotowującego założenia nowej instrukcji kancelaryjnej, obecnie członek grupy roboczej ds. eDoręczeń. Autor publikacji dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji. Bardzo wysoko oceniany na dotychczasowych szkoleniach.
Czas trwania szkolenia do godz. 9.00 do ok.15.00
- Omówienie nowych usług (PURDE, KURDE i PUH, adres do doręczeń elektronicznych, Baza Adresów Elektronicznych).
- Procedury doręczeń w zależności od sposobu wniesienia podania, treści żądania doręczenia, czyli jak i kiedy stosować PURDE i PUH.
- Doręczenia za pomocą PURDE, PUH – porównanie procedur i wskazanie kluczowych wymagań dla pracowników. przygotowujących dokumenty do wysyłki i doręczających przesyłki.
- Wyjątki od stosowania eDoręczeń – szczegółowe omówienia możliwości rezygnacji z eDoręczeń ze wskazaniem praktycznych przykładów procedur.
- Czy i kiedy można korzystać z ePUAP i innych systemów teleinformatycznych do przyjmowania pisma, czyli okres przejściowy.
- Jak podpisywać wysyłane pisma przez eDoręczenia w ramach PURDE. i PUH – doświadczenia praktyczne i orzecznictwo.
- Przesyłki masowe wg standardu doręczeń elektronicznych a zidentyfikowane potrzeby samorządów i innych podmiotów – ustalenia praktyczne podczas prac grupy roboczej ds. eDoręczeń.
- Przykładowe procedury doręczeń elektronicznych w ramach postępowania administracyjnego, podatkowej, skarg i wniosków, informacji publicznej, na praktycznych przykładach.
- Doręczenia elektroniczne a wymagania Instrukcji kancelaryjnych.
- Doręczenia elektronicznie w systemach klasy EZD i doręczenia elektroniczne z wykorzystaniem aplikacji do eDoręczeń – przykładowe funkcjonalności i konfiguracja konta podmiotu.
- Pytania i dyskusja.
Artur Prasal
p.o. Zastępcy Dyrektora w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi. Nadzoruje zadania związane m.in. z rozwojem systemu do zarządzania dokumentacją elektroniczną, podpisu elektronicznego, usługami elektronicznymi, doręczeniami elektronicznymi. Autor wielu publikacji dot. procedur eAdministracji.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 16 stycznia 2025
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 590 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 3 stycznia
- 690 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 4 stycznia
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 9 stycznia 2025 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15