szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

30
października
2024

REAL TIME MARKETING - JAK ROBIĆ GO NIE TYLKO SKUTECZNIE, ALE I… LEGALNIE

koordynator: Iwona Nowosielska

Szkolenie dla wszystkich, którzy chcieliby zwielokrotnić zasięgi swoich promocyjnych materiałów i wzbudzić żywe zaangażowanie odbiorców w sposób organiczny, czyli bez płatnych reklam. Poznaj sposób skutecznego wykorzystania siły mediów społecznościowych do celów marketingowych!
Real Time Marketing czyli tzw. “marketing czasu rzeczywistego” to sposób na wykorzystywanie głośnych wydarzeń do promowania własnych produktów i usług. Odpowiednio wykorzystany, pozwala dotrzeć z treściami marketingowymi do szerokiego grona nowych odbiorców i zbudować pozytywne skojarzenia wokół marki. Problem w tym, że przeprowadzony nieumiejętnie i nieostrożnie może wywołać kontrowersje, a nawet skończyć się przed sądem…
Dziś już nie musisz wybierać między spektakularnymi zasięgami a pozwami z tytułu naruszenia cudzej własności intelektualnej, dóbr osobistych czy zasad uczciwej konkurencji. Wystarczy poznać kilka skutecznych zasad tworzenia RTM-owej kreacji reklamowej. Pomoże w tym niniejsze szkolenie, opracowane wspólnie przez ekspertkę od marketingu internetowego oraz prawniczkę specjalizującą się w prawie mediów społecznościowych.

Zapraszamy na szkolenie, które wyposaży uczestników w umiejętności i narzędzia niezbędne do prowadzenia skutecznych i zgodnych z prawem kampanii marketingowych w czasie rzeczywistym. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, na przykładzie najciekawszych RTM-owych kampanii reklamowych ostatnich lat jak wykorzystać gorące newsy i internetowe trendy do swoich celów, bez narażania się na straty wizerunkowe i problemy prawne.
Szkolenie łączy w sobie wiedzę i doświadczenie prelegentek z zakresu promocji i reklamy oraz przystępnie zaprezentowane praktyczne wskazówki prawne w formie niewymagającej posiadania wykształcenia prawnego.
Poznaj najważniejsze zasady skutecznego Real Time Marketingu. Sprawnie reaguj na aktualne wydarzenia bez angażowania ogromnych nakładów finansowych na kampanie reklamowe. Dowiedz się, jak wykorzystać naturalne zainteresowanie użytkowników sieci, żeby promować swoje usługi i zwiększyć rozpoznawalność marki w sieci. Naucz się, jak błyskawicznie rozpoznawać problematyczne kwestie związane z ochroną wizerunku i znaków towarowych, jakich tematów lepiej nie poruszać, jak unikać naruszania cudzych praw autorskich i jak legalnie wykorzystywać wpadki konkurencji do własnych celów.

Szkolenie to jest przeznaczone dla marketerów, specjalistów ds. komunikacji oraz przedsiębiorców, którzy chcą nauczyć się, jak efektywnie i zgodnie z prawem wykorzystać Real Time Marketing i popularne wydarzenia w swojej strategii marketingowej. Uczestnicy zdobędą wiedzę o kluczowych aspektach planowania i implementacji kampanii RTM, a także o potencjalnych pułapkach prawnych z tym związanych.

Program tego szkolenia obejmuje wiedzę, która przydatna będzie dla:

  • marketerów i osób pracujących w działach marketingu, reklamy i promocji firm i przedsiębiorstw;
  • social media managerów, specjalistów ds. social mediów i osób odpowiedzialnych za tworzenie firmowych profili społecznościowych
  • wirtualnych asystentek i innych osób wspierających przedsiębiorców i twórców, świadcząc wirtualne wsparcie;
  • freelancerów, którzy chcą skuteczniej promować i sprzedawać swoje usługi.

Szkolenie poprowadzą: Weronika Modzelewska oraz dr Karina Kunc-Urbańczyk

Czas trwania szkolenia od godz. 10:00 do ok. godz. 15:00

Część marketingowa:

  1. Wprowadzenie - czym jest Real Time Marketing (RTM) i jakie ma przewagi nad tradycyjnymi działaniami marketingowymi.
  2. Real Time Marketing a pozycjonowanie i SEO
  3. Jak zachować czujność i szukać okazji - monitorowanie wiadomości, filtrowanie i wybieranie informacji nadających się do marketingowego wykorzystania.
  4. Czy można zaplanować viral? Jak przygotować się na niespodziewane i reagować szybciej niż konkurencja.
  5. Tworzenie skutecznych kampanii opartych o Real Time Marketing:
    • dopasowanie tematu do własnej grupy docelowej i analiza nastrojów odbiorców
    • wybór najlepszego formatu treści do założonych celów marketingowych,
    • dostosowanie komunikatu do specyfiki wybranej platformy społecznościowej
    • efektywne tworzenie grafik i elementów wizualnych w przekazie reklamowym.
  6. Jak odpowiednio reagować na wpadki komunikacyjne i nieprzewidziane kontrowersje.
Część prawna:
Problemy prawne, z jakimi może wiązać się nieumiejętnie przeprowadzona akcja promocyjna oparta o Real Time Marketing:
  1. Wydarzenia związane z osobami:
    • wizerunek osób znanych a działania komercyjne
    • wizerunek osób, które zyskały popularność przypadkiem
    • naruszanie prywatności i innych dóbr osobistych
    • znieważanie, zniesławianie
  2. Wydarzenia związane z cudzym produktem:
    • znaki towarowe i inne chronione elementy cudzej marki
    • premiery filmowe i szeroko zakrojone kampanie promocyjne
    • zabawa w skojarzenia, czyli jak sprytnie korzystać z cudzej własności intelektualnej bez jej naruszania
  3. Wykorzystywanie wpadek konkurencji do własnych celów:
    • dobra osobiste osób prawnych
    • nieuczciwe praktyki rynkowe
    • czyny nieuczciwej konkurencji
  4. Szukanie inspiracji, powielanie pomysłów i celowe nawiązania do innych kreacji reklamowych - jak odróżnić działania dozwolone od nielegalnych.

Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.

Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.