1
października
2024
JAK WYKORZYSTAĆ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ W MARKETINGU - PORADY PRAKTYCZNE ORAZ RYZYKA PRAWNE.
koordynator: Iwona Nowosielska
Sztuczna inteligencja (czyli tzw. AI), rewolucjonizuje branżę marketingową! Nie daj się wyprzedzić konkurencji, poznaj niesamowite możliwości technologii opartych na sztucznej inteligencji i zacznij już teraz działać szybciej i efektywniej dzięki AI. Przenieś marketing swojej firmy na wyższy poziom, poznaj programy i aplikacje, które błyskawicznie usprawnią działania promocyjne i sprzedażowe, zobacz ich działanie w praktyce, naucz się, jak rozpoznawać potencjalne zagrożenia i skutecznie ich unikać. Dowiedz się, jak wspomagać się sztuczną inteligencją nie tylko skutecznie, ale i legalnie.
Coraz więcej narzędzi marketingowych opiera się na technologii AI - sztuczna inteligencja może już dziś pomóc nie tylko w generowaniu spektakularnych kreacji reklamowych, ale również w personalizacji ofert, optymalizacji kampanii reklamowych, analizie zachowań konsumentów i automatyzacji procesów - pozwala robić te rzeczy szybciej i efektywniej, co przekłada się na lepsze wyniki przy niższym nakładzie czasu i kosztów.
Program szkolenia obejmuje zagadnienia takie jak tworzenie treści, optymalizacja SEO z wykorzystaniem AI, automatyzacja kontaktu z klientem, jak również omówienie ryzyk prawnych związanych wykorzystywaniem rozwiązań technicznych najnowszej generacji. Zaawansowane technologie zawsze wiążą się z wyzwaniami, których nie można ignorować. Aby działać nie tylko skutecznie, ale i legalnie, niezbędna jest podstawowa wiedza o najświeższych regulacjach rynku sztucznej inteligencji (unijne Rozporządzenie o sztucznej inteligencji, czyli tzw. “AI Act” z 2024 roku), ale i o ochronie danych osobowych oraz własności intelektualnej. Taka właśnie pigułka wiedzy zostanie w tym szkoleniu przedstawiona (nie jest wymagane posiadanie wykształcenia prawniczego przez uczestników). Zarówno marketingowe, jak i prawnicze zagadnienia stanowiące przedmiot szkolenia skupiają się na kwestiach praktycznych, pozwalających na natychmiastowe wdrożenie przedstawionej wiedzy.
Program tego szkolenia obejmuje wiedzę, która przydatna będzie dla:
- marketerów i osób pracujących w działach marketingu, reklamy i promocji firm i przedsiębiorstw;
- social media managerów, specjalistów ds. social mediów i osób odpowiedzialnych za tworzenie firmowych profili społecznościowych
- wirtualnych asystentek i innych osób wspierających przedsiębiorców i twórców, świadcząc wirtualne wsparcie;
- przedstawicieli przedsiębiorstw, które chciałyby poznać innowacyjne narzędzia pomocne przy rozwijaniu firmy oraz dotrzeć ze swoimi treściami promocyjnymi do nowych odbiorców
- freelancerów, którzy chcą skuteczniej promować i sprzedawać swoje usługi.
Czas trwania szkolenia od godz. 10:00 do ok. godz. 15:00
Część marketingowa:
- Czym jest marketing AI? Jak marketerzy wykorzystują sztuczną inteligencję?
- definicja i znaczenie AI w marketingu,
- krótkie wprowadzenie do technologii AI: uczenie maszynowe, przetwarzanie języka naturalnego (NLP), analiza predykcyjna,
- przegląd ewolucji narzędzi AI w marketingu – od prostych automatyzacji po zaawansowane systemy predykcyjne.
- Strategie marketingowe wykorzystujące sztuczną inteligencję
- personalizacja oferty i treści,
- automatyzacja kampanii marketingowych,
- analiza danych,
- lejek sprzedażowy.
- ChatGPT dla content marketerów
- personalizacja oferty i treści,
- odpowiadanie na pytania, generowanie pomysłów,
- tworzenie treści na blogi, artykułów, postów w mediach społecznościowych.
- automatyzacja pisania e-maili marketingowych.
- tworzenie skryptów do wideo i podcastów oraz ich opisów.
- Techniki i strategie budowania skutecznych promptów
- definicja promptu i jego rola w pracy z modelami AI,
- przykłady różnych typów promptów i ich wpływu na generowane wyniki,
- struktura dobrego promptu: klarowność, kontekst, specyfika,
- jak unikać typowych błędów w formułowaniu promptów,
- tworzenie promptów do generowania treści marketingowych,
- tworzenie promptów do analizy danych i raportowania.
- Analiza i ulepszanie starych treści przy pomocy AI
- zmieniające się algorytmy SEO i preferencje użytkowników,
- jak AI może pomóc w identyfikacji i optymalizacji przestarzałych treści,
- narzędzia AI do analizy treści pod kątem SEO, czytelności, zgodności z trendami,
- automatyczna edycja i poprawa treści: Jak AI może pomóc w recyklingu starych materiałów.
- Przegląd narzędzi i pluginów wspierających proces twórczy
- narzędzia AI do tworzenia treści,
- narzędzia do generowania grafik,
- wtyczki do przeglądarek i edytorów tekstu, które wspomagają tworzenie treści,
- automatyzacja procesów twórczych z pomocą integracji API.
- Czy istnieje prawo sztucznej inteligencji? Rozporządzenia, ustawy i regulaminy, które mają znaczenie przy wykorzystywaniu AI w marketingu.
- Generowanie treści reklamowych - problemy prawne
- prawa autorskie do materiału wygenerowanego przez AI
- naruszenie praw autorskich twórców dzieł, którymi karmiono AI
- ochrona znaków towarowych
- szukanie pomysłów z pomocą sztucznej inteligencji
- problemy cyfrowego powielania cudzych utworów
- Ochrona osób a sztuczna inteligencja
- wykorzystywanie wizerunków osób znanych
- komputerowe generowanie ludzi
- klonowanie głosu
- naruszenia dóbr osobistych
- Ochrona danych osobowych przy używaniu AI
- RODO i zautomatyzowane przetwarzanie danych
- tajemnica przedsiębiorstwa
- klauzule poufności
- tajemnice służbowe i zawodowe
- Jak samodzielnie wybrać najlepsze aplikacje oparte na AI - analiza problematycznych punktów regulaminów i licencji.
Karina Kunc-Urbańczyk
Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.
Weronika Modzelewska
od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.