szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

1
października
2024

JAK WYKORZYSTAĆ SZTUCZNĄ INTELIGENCJĘ W MARKETINGU - PORADY PRAKTYCZNE ORAZ RYZYKA PRAWNE.

koordynator: Iwona Nowosielska

Sztuczna inteligencja (czyli tzw. AI), rewolucjonizuje branżę marketingową! Nie daj się wyprzedzić konkurencji, poznaj niesamowite możliwości technologii opartych na sztucznej inteligencji i zacznij już teraz działać szybciej i efektywniej dzięki AI. Przenieś marketing swojej firmy na wyższy poziom, poznaj programy i aplikacje, które błyskawicznie usprawnią działania promocyjne i sprzedażowe, zobacz ich działanie w praktyce, naucz się, jak rozpoznawać potencjalne zagrożenia i skutecznie ich unikać. Dowiedz się, jak wspomagać się sztuczną inteligencją nie tylko skutecznie, ale i legalnie.

Coraz więcej narzędzi marketingowych opiera się na technologii AI - sztuczna inteligencja może już dziś pomóc nie tylko w generowaniu spektakularnych kreacji reklamowych, ale również w personalizacji ofert, optymalizacji kampanii reklamowych, analizie zachowań konsumentów i automatyzacji procesów - pozwala robić te rzeczy szybciej i efektywniej, co przekłada się na lepsze wyniki przy niższym nakładzie czasu i kosztów.
Program szkolenia obejmuje zagadnienia takie jak tworzenie treści, optymalizacja SEO z wykorzystaniem AI, automatyzacja kontaktu z klientem, jak również omówienie ryzyk prawnych związanych wykorzystywaniem rozwiązań technicznych najnowszej generacji. Zaawansowane technologie zawsze wiążą się z wyzwaniami, których nie można ignorować. Aby działać nie tylko skutecznie, ale i legalnie, niezbędna jest podstawowa wiedza o najświeższych regulacjach rynku sztucznej inteligencji (unijne Rozporządzenie o sztucznej inteligencji, czyli tzw. “AI Act” z 2024 roku), ale i o ochronie danych osobowych oraz własności intelektualnej. Taka właśnie pigułka wiedzy zostanie w tym szkoleniu przedstawiona (nie jest wymagane posiadanie wykształcenia prawniczego przez uczestników). Zarówno marketingowe, jak i prawnicze zagadnienia stanowiące przedmiot szkolenia skupiają się na kwestiach praktycznych, pozwalających na natychmiastowe wdrożenie przedstawionej wiedzy.

Program tego szkolenia obejmuje wiedzę, która przydatna będzie dla:

  • marketerów i osób pracujących w działach marketingu, reklamy i promocji firm i przedsiębiorstw;
  • social media managerów, specjalistów ds. social mediów i osób odpowiedzialnych za tworzenie firmowych profili społecznościowych
  • wirtualnych asystentek i innych osób wspierających przedsiębiorców i twórców, świadcząc wirtualne wsparcie;
  • przedstawicieli przedsiębiorstw, które chciałyby poznać innowacyjne narzędzia pomocne przy rozwijaniu firmy oraz dotrzeć ze swoimi treściami promocyjnymi do nowych odbiorców
  • freelancerów, którzy chcą skuteczniej promować i sprzedawać swoje usługi.

Czas trwania szkolenia od godz. 10:00 do ok. godz. 15:00

Część marketingowa:

  1. Czym jest marketing AI? Jak marketerzy wykorzystują sztuczną inteligencję?
    • definicja i znaczenie AI w marketingu,
    • krótkie wprowadzenie do technologii AI: uczenie maszynowe, przetwarzanie języka naturalnego (NLP), analiza predykcyjna,
    • przegląd ewolucji narzędzi AI w marketingu – od prostych automatyzacji po zaawansowane systemy predykcyjne.
  2. Strategie marketingowe wykorzystujące sztuczną inteligencję
    • personalizacja oferty i treści,
    • automatyzacja kampanii marketingowych,
    • analiza danych,
    • lejek sprzedażowy.
  3. ChatGPT dla content marketerów
    • personalizacja oferty i treści,
    • odpowiadanie na pytania, generowanie pomysłów,
    • tworzenie treści na blogi, artykułów, postów w mediach społecznościowych.
    • automatyzacja pisania e-maili marketingowych.
    • tworzenie skryptów do wideo i podcastów oraz ich opisów.
  4. Techniki i strategie budowania skutecznych promptów
    • definicja promptu i jego rola w pracy z modelami AI,
    • przykłady różnych typów promptów i ich wpływu na generowane wyniki,
    • struktura dobrego promptu: klarowność, kontekst, specyfika,
    • jak unikać typowych błędów w formułowaniu promptów,
    • tworzenie promptów do generowania treści marketingowych,
    • tworzenie promptów do analizy danych i raportowania.
  5. Analiza i ulepszanie starych treści przy pomocy AI
    • zmieniające się algorytmy SEO i preferencje użytkowników,
    • jak AI może pomóc w identyfikacji i optymalizacji przestarzałych treści,
    • narzędzia AI do analizy treści pod kątem SEO, czytelności, zgodności z trendami,
    • automatyczna edycja i poprawa treści: Jak AI może pomóc w recyklingu starych materiałów.
  6. Przegląd narzędzi i pluginów wspierających proces twórczy
    • narzędzia AI do tworzenia treści,
    • narzędzia do generowania grafik,
    • wtyczki do przeglądarek i edytorów tekstu, które wspomagają tworzenie treści,
    • automatyzacja procesów twórczych z pomocą integracji API.
Część prawna:
  1. Czy istnieje prawo sztucznej inteligencji? Rozporządzenia, ustawy i regulaminy, które mają znaczenie przy wykorzystywaniu AI w marketingu.
  2. Generowanie treści reklamowych - problemy prawne
    • prawa autorskie do materiału wygenerowanego przez AI
    • naruszenie praw autorskich twórców dzieł, którymi karmiono AI
    • ochrona znaków towarowych
    • szukanie pomysłów z pomocą sztucznej inteligencji
    • problemy cyfrowego powielania cudzych utworów
  3. Ochrona osób a sztuczna inteligencja
    • wykorzystywanie wizerunków osób znanych
    • komputerowe generowanie ludzi
    • klonowanie głosu
    • naruszenia dóbr osobistych
  4. Ochrona danych osobowych przy używaniu AI
    • RODO i zautomatyzowane przetwarzanie danych
    • tajemnica przedsiębiorstwa
    • klauzule poufności
    • tajemnice służbowe i zawodowe
  5. Jak samodzielnie wybrać najlepsze aplikacje oparte na AI - analiza problematycznych punktów regulaminów i licencji.

Karina Kunc-Urbańczyk

Specjalistka w dziedzinie prawnych aspektów social media marketingu, prelegentka międzynarodowych i ogólnopolskich konferencji naukowych, autorka publikacji z dziedziny prawa autorskiego i prawa sztucznej inteligencji (ORCID nr 0000-0002-7713-5822). Konsultantka merytoryczna Raportu Ministerstwa Cyfryzacji “Rekomendacje w zakresie zastosowania sztucznej inteligencji w sądownictwie i prokuraturze” z 2024 r.; współautorka podręcznika “Apteczka prawna - Lex bez łez” oraz wielu kursów internetowych. Prowadzi szkolenia, wykłady i webinary o tematyce prawnej, a także hobbystycznie popularyzuje wiedzę prawniczą w mediach społecznościowych. Od ponad 10 lat pracuje w wymiarze sprawiedliwości (wydziały cywilne i gospodarcze sądów rejonowych i okręgowych), obecnie orzeka w Sądzie Apelacyjnym w Katowicach. Ma także doświadczenie w obsłudze prawnej biznesów online i influencerów.

Weronika Modzelewska

od ponad 8 lat pracuje w branży marketingu i social mediów - jako specjalista e-commerce, marketingowiec i szkoleniowiec. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspiera zarówno klientów korporacyjnych, małe i średnie przedsiębiorstwa oraz jednoosobowe działalności gospodarcze. Zapewnia wsparcie promocyjne i strategiczne dla managerów, działów marketingu, specjalistów ds. social mediów, freelancerów, influencerów i wszystkich osób, którym zależy na rozwoju swojego biznesu. W ciągu ostatniego roku przeszkoliła ponad 11 tysięcy osób, w tym zarówno przedstawicieli sektora prywatnego, jak i organizacji publicznych oraz uniwersytetów.
W obszarze szkoleń współpracuje między innymi z Polską Fundacją Przedsiębiorczości. Szkoliła takie firmy jak Muzeum Historii Polski, Uniwerystet Ekonomiczny w Krakowie, Makarony Polskie, Milek Design, Bank Spółdzielczy, HR KONO oraz wiele innych.
Jest autorką popularnych treści edukacyjnych: książki „Internet możliwości”, ebooka „Praca w dobie AI” oraz kursów internetowych (m.in. “Przystanek: sztuczna inteligencja”, “Przystanek: Tiktok dla biznesu”. W mediach społecznościowych obserwuje ją ponad 110 tysięcy osób.