19
grudnia
2024
ARCHIWIZACJA DOKUMENTACJI TECHNICZNEJ I FOTOGRAFICZNEJ
28 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Szkolenie skierowane jest do: pracowników archiwów zakładowych instytucji sektora publicznego.
Celem szkolenia jest zapoznanie jego uczestników z zasadami archiwizacji dokumentacji technicznej i fotograficznej.
Na szkoleniu omówione zostaną kwestie przejmowania do archiwum zakładowego, kwalifikowania i klasyfikowania, opracowania archiwalnego, a także ewidencjonowania, zabezpieczania oraz udostępniania ww. dokumentacji.
Szkolenie poprowadzi: Roman Stempel Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego.
Czas trwania szkolenia od 9.30 do ok. 14.30
Podstawowe przepisy prawne dotyczące zarządzania dokumentacją w Podmiocie
- Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
- Przepisy wykonawcze do ustawy
- Wytyczne Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych w zakresie postępowania z dokumentacją techniczną i fotograficzną
- Dokumentacja techniczna i fotograficzna w aktach spraw oraz zbiorach dokumentów
- Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt i kwalifikator dokumentacji technicznej
- Klasyfikacja rzeczowa i kwalifikacja archiwalna dokumentacji technicznej i fotograficznej
- Kwalifikacja archiwalna dokumentacji technicznej a bieg okresu jej przechowywania
- Przechowywanie dokumentacji w komórkach organizacyjnych
- Przekazywanie dokumentacji do archiwum zakładowego
- porządkowanie dokumentacji
- formowanie i opisywanie jednostek archiwalnych
- sporządzanie ewidencji
- Instrukcja oceny dokumentacji technicznej
- Archiwizacja dokumentów elektronicznych (w systemie teleinformatycznym i na informatycznych nośnikach danych)
- Przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji zgromadzonej w archiwum zakładowym oraz prowadzenie jej ewidencji
- Przekwalifikowanie dokumentacji w zasobie archiwum zakładowego
- Brakowanie dokumentacji technicznej i fotograficznej (papierowej i elektronicznej) po upływie obowiązujących okresów jej przechowywania
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.
Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 19 grudnia 2024
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 790 zł + 23% VAT
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 12 grudnia 2024 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15