26
listopada
2024
INSTRUKCJA KANCELARYJNA – KOMPENDIUM WIEDZY Tradycyjny i elektroniczny obieg dokumentów w jednostce, najważniejsze zmiany w pracy kancelarii
5 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska
Jak przygotować się do nieuchronnych zmian w zakresie wdrożenia elektronicznego zarządzania dokumentacją? Jak przygotować normatywy kancelaryjno - archiwalne w obiegu elektronicznym? Jak poprawnie przygotowywać dokumentację przekazywaną do archiwum zakładowego?
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się czym są normatywy kancelaryjno-archiwalne, kto odpowiada za przygotowanie i wdrożenie tych aktów prawa wewnętrznego w jednostce, w jaki sposób należy korzystać z instrukcji kancelaryjnej. Poruszone zostaną również kwestie związane z Elektronicznym Zarządzaniem Dokumentacją (EZD), uczestnicy dowiedzą się jakie są zalety i wady EZD, w jaki sposób należy wdrożyć EZD w jednostce oraz w jaki sposób postępować prawidłowo z dokumentacją w systemie tradycyjnym i systemie elektronicznym. Osoby uczestniczące w szkoleniu zdobędą wiedzę w zakresie prawidłowego modelu przepływu informacji od momentu jej wpływu do jednostki organizacyjnej aż do jej zarchiwizowania.
Adresaci
Szkolenie dedykowane jest organom administracji publicznej rządowej i samorządowej przede wszystkim pracownikom kancelarii, biura podawczego, sekretariatu, archiwów zakładowych, wszystkim koordynatorom czynności kancelaryjnych, osobą odpowiedzialnym za rejestracje korespondencji wpływającej i wychodzącej z jednostki.
Szkolenie przeprowadzi: Justyna Sosnowska
Czas trwania szkolenia: od 09:00 do 14:00
- Obieg dokumentów – tradycyjny i elektroniczny
- Instrukcja kancelaryjna i jej znaczenie dla jednostki
- Systemy kancelaryjne i ich rodzaje
- Rejestracja wpływów do Urzędu
- Znakowanie spraw
- Pojęcie nośnika danych w związku z obiegiem dokumentów.
- Postępowanie z przesyłkami wpływającymi do Urzędu w postaci elektronicznej (przesyłki wpływające do Urzędu na informatycznym nośniku danych, drogą poczty elektronicznej, e-PUAP)
- Czynności kancelaryjne w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją
- Czynności kancelaryjne w systemie tradycyjnym
- Jak założyć prawidłowo sprawę w systemie tradycyjnym
- Prowadzenie spisu spraw w systemie tradycyjnym.
- Dekretacja i akceptacja w systemie tradycyjnym i elektronicznym
- Jednolity rzeczowy wykaz akt
- Instrukcja archiwalna
- Archiwizacja dokumentacji zakończonej, standardy porządkowania, ewidencjonowania, technicznego zabezpieczania materiałów archiwalnych przed ich przekazaniem do archiwów państwowych
- Nadzór nad wykonywaniem czynności kancelaryjnych.
- Problemy z terminowością załatwianych spraw za pośrednictwem ePUAPu
- KPA i inne akty prawne związane z prowadzeniem spraw administracyjnych.
Justyna Sosnowska
Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 26 listopada 2024
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 790 zł + 23% VAT
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 19 listopada 2024 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
00-203 Warszawa, ul. Bonifraterska 17, Biurowiec North Gate, recepcja XVI piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15