14
listopada
2024
EZD PUW: MODUŁ KANCELARYJNY, ARCHIWUM, CZYNNOŚCI KOORDYNOWANIA
koordynator: Iwona Nowosielska
Cele:
- Zdobycie wiedzy dotyczącej praktyki użytkowania systemu.
- Nauczenie się jak prawidłowo archiwizować dokumentację.
- Uzyskanie wiedzy jak zarządzać systemem.
Szkolenie przeprowadzi: Roman Stempel
Czas trwania szkolenia: od 9:30 do ok. 14:30
- Moduł kancelaryjny:
- Pisma.
- Rejestry.
- Spis spraw.
- Generowanie wydruków ze spisu spraw.
- Wyszukiwanie.
- Struktura organizacji.
- Kreator koszulki.
- Kod kreskowy.
- Rejestrowanie kopert.
- Podgląd korespondencji.
- Uzupełnianie metadanych.
- Wydruk Pocztowej Książki Nadawczej (PKN).
- Wiadomości.
- Opis funkcjonalności EZD.
- Tworzenie nowej koszulki, do której dołączymy pismo umożliwiające założenie sprawy.
- Uzupełnianie metadanych.
- Przekazywanie pism.
- Przekazywanie pism według szablonu obiegu.
- Hurtowe przekazywanie pism.
- Hurtowe pobieranie zawartości koszulek.
- Dekretacja pism.
- Grupowe przekazywanie pism z możliwością jednoczesnego udostępniania dokumentów.
- Rejestracja spraw.
- Przenoszenie sprawy do innego symbolu JRWA.
- Hurtowe przerejestrowanie spraw.
- Wiązanie pism ze sprawą.
- Pomocnicza rejestracja spraw w systemie EZD prowadzonych w papierowych teczkach aktowych/Moduł papierowy.
- Metryka sprawy.
- Udostępnianie akt w sprawie.
- Dodatkowe udostępnianie.
- Kopia Wewnętrzna pisma.
- Kopiowanie hurtowe pisma.
- Cofnięcie udostępnienia.
- Powiadomienia o zmianach w koszulce.
- Akceptacja dokumentów.
- Obsługa dokumentu wrażliwego.
- Podpisywanie dokumentów.
- Weryfikacja składanych podpisów.
- Wydruk uwierzytelnienia podpisu elektronicznego.
- Automatyczne uzupełnianie zakładek w dokumentach MSWord przy podpisywaniu.
- Automatyczne tworzenie wersji PDF podpisanego dokumentu.
- Przygotowanie wysyłki (list tradycyjny).
- Wygenerowanie rozdzielnika.
- Korespondencja Zbiorcza.
- Korespondencja Osobista.
- Rejestrowanie wychodzących maili/faxów.
- Wyszukiwanie zarejestrowanej korespondencji.
- Wydruk korespondencji na innym stanowisku.
- Tworzenie list adresatów.
- Import adresatów.
- Prowadzenie rejestrów.
- Kończenie /wznawianie spraw.
- Zawieszanie spraw.
- Wznawianie sprawy.
- Przerejestrowanie sprawy.
- Hurtowe przerejestrowanie spraw.
- Dodawanie notatek do akt sprawy.
- Dodawanie opinii do akt sprawy.
- ePismo.
- Przygotowanie e-korespondencji.
- Przygotowanie wysyłki e-korespondencji.
- Rozdzielenie wpływów.
- Rejestracja wpływów w Głównym Punkcie Kancelaryjnym.
- Wprowadzenie metadanych.
- Obsługa składu (przyjęcie na stan składu chronologicznego, wypożyczanie, wycofywanie).
- Zamówienie dokumentacji znajdującej się w składzie chronologicznym.
- Postępowanie z pismami wychodzącymi na zewnątrz (rejestracja, wycena wysyłki, stworzenie książki nadawczej, odnotowanie wysyłki).
- Czynności wykonywane przez naczelników i pracowników merytorycznych:
- Dekretowanie korespondencji w EZD przez naczelników wydziałów na właściwe stanowiska merytoryczne.
- Uzupełnienie i aktualizacja metadanych przez osobę prowadzącą sprawę.
- Założenie sprawy.
- Inicjowanie spraw własnych.
- Ustawienie terminu założenia sprawy.
- Powiązywanie pism ze sprawą.
- Przygotowanie projektu pism – akt w sprawie.
- Dodawanie załączników.
- Dodawanie opinii, notatek.
- Udostępnianie akt sprawy.
- Parafowanie czystopisu w systemie EZD certyfikatem niekwalifikowanym.
- Przekazanie sprawy naczelnikowi do parafowania czystopisu odpowiedzi w sprawie i dalszego przekazania sprawy. dyrektorowi departamentu celem podpisania pisma.
- Przygotowanie wysyłki, za pośrednictwem modułu korespondencji wychodzącej w EZD.
- Tworzenie list adresatów.
- Rejestracja przesyłek wychodzących (maile, faksy).
- Zakończenie sprawy po uprzedniej ponownej weryfikacji meta danych.
- Zawieszanie i wznawianie sprawy.
- Przenoszenie spraw.
- Prowadzenie rejestrów.
- Archiwizacja:
- Archiwizacja w składach.
- Archiwizacja dokumentacji elektronicznej.
- Archiwizacja dokumentacji papierowej.
- Koordynowanie i administrowanie systemem:
- Administrowanie systemem.
- Wymagania sprzętowo / programowe aplikacji.
- Zakładanie konta użytkownika.
- Role i uprawnienia.
- Opis funkcjonalności.
- Role organizacyjne.
- Określenie roli organizacyjnej pracownika procesów.
Roman Stempel
Dyplomowany archiwista z ponad 16-letnią praktyką w zawodzie, absolwent Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Były pracownik pionu archiwalnego Instytutu Pamięci Narodowej. W swojej karierze zawodowej współpracował ponadto m. in. z archiwum Polskiej Akademii Nauk, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, czy Zarządem Mienia Skarbu Państwa. Przez kilka lat kierował archiwum zakładowym i kancelarią przetwarzania informacji niejawnych Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w zakresie usług archiwistycznych i szkoleniowych.
Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z organizowaniem i prowadzeniem archiwum zakładowego oraz postępowaniem z dokumentacją w jednostkach administracji publicznej na szczeblu państwowym i samorządowym. Posiada doświadczenie związane z przygotowywaniem normatywów kancelaryjno-archiwalnych (instrukcje, rzeczowy wykaz akt), wprowadzaniem elektronicznego obiegu dokumentacji, jak również w archiwizacji różnorodnych dokumentów, m. in. dokumentacji osobowej, technicznej, medycznej, dokumentacji szkół i placówek oświatowych, dokumentacji projektów unijnych oraz dokumentacji niejawnej.
Posiada ponad 9-letni staż trenerski. W trakcie swojej kariery zawodowej przeprowadził ponad 3100 godz. kursów i szkoleń z zakresu archiwizacji i zarządzania dokumentacją papierową i elektroniczną.