5
listopada
2024
Aplikacja mLegitymacja oraz eLegitymacja – zastosowanie i zasady działania
koordynator: Iwona Nowosielska
Cele szkolenia:
- Zapoznanie się z zasadami działania aplikacji.
- Uzyskanie wiedzy na temat wykorzystania aplikacji i bezpieczeństwa jej działania.
- Zdobycie wiedzy na temat dalszego rozwoju aplikacji oraz usług publicznych.
Grupa docelowa:
- Placówki oświatowe.
- Uczelnie.
- Wszyscy zainteresowani.
Szkolenie przeprowadzi: Adam Parysz
Czas trwania szkolenia: od godz. 10:00 do ok. godz. 14:00
- Definicje ustawowe:
- Aplikacja mLegitymacja.
- Certyfikat podstawowy.
- Certyfikat użytkownika aplikacji mLegitymacja.
- Dokument mobilny.
- Aplikacja mLegitymacja – jak to działa?
- Do czego można wykorzystać aplikację?
- Jak zainstalować aplikację?
- mLegitymacja na telefonie.
- Zakres danych osobowych gromadzonych w aplikacji.
- Dokument mLegitymacja - co to jest i jakie dane zawiera?
- Bezpieczeństwo danych osobowych, uwierzytelnienie dwuskładnikowe.
- Logowanie.
- Integracja z rejestrami.
- Certyfikat ucznia – zasady działania.
- Certyfikat studenta – zasady działania.
- Jak długo organ potwierdzający tożsamość przechowuje dane osobowe.
- Dalszy rozwój aplikacji.
- Usługi w aplikacji mLegitymacja:
- Do czego można wykorzystać mLegitymację?
- Jak założyć profil w aplikacji?
- Jak aktywować profil?
- Zgłoszenie placówki do programu mLegitymacja.
- Jak zweryfikować mLegitymację szkolną?
- Okazanie dokumentu na ekranie urządzenia mobilnego (weryfikacja wizualna tak jak tradycyjnej legitymacji szkolnej).
- Weryfikacja funkcjonalna.
- Weryfikacja kryptograficzna.
- eLegitymacja – nowy obowiązek
- Od kiedy będzie obowiązywała?
- Czym się różni od dotychczasowych rozwiązań?
- Nowe zabezpieczenia i zasady wydawania
Adam Parysz
Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.