konferencja
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

29
października
2024

Systemy klasy EZD w Polsce - w świetle doręczeń elektronicznych i obowiązku elektronicznego zarządzania

koordynator: Iwona Nowosielska

Przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych promują obecnie rozwiązania w których podstawowym narzędziem tworzenia, zarządzania, wysyłki dokumentu elektronicznego jest system klasy EZD. System eDoręczeń pozwala na integrację z systemami EZD, ułatwiając realizację bieżących zadań.

Wdrożenie systemu EZD prawdopodobnie będzie narzucone wprost przepisami prawa. Obecnie wskazuje się termin 1 stycznia 2028 r. od którego zostanie wprowadzony obowiązek elektronicznego zarządzania dokumentacją. Obowiązek wdrożenia systemu klasy EZD może objąć kilkadziesiąt tysięcy podmiotów publicznych. Tym samym olbrzymia liczba podmiotów stanie przed decyzją dotyczącą wyboru systemu dla swojego Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych.

W ramach konferencji dajemy Państwu możliwość porównania różnych systemów EZD w oparciu o przygotowaną listę funkcjonalności – taką samą dla każdego z producentów. Przyjęte rozwiązanie pozwoli w ciągu jednego dnia (?) zapoznać się z oferowanymi rozwiązaniami. Prezentacje zostaną uzupełnione wykładami merytorycznymi dotyczącymi prawnych i organizacyjnych wymagań związanych z wdrożeniem systemu EZD.

Konferencja jest przeznaczona dla przedstawicieli podmiotów publicznych – organów państwowych, państwowych jednostek organizacyjnych, organów jednostek samorządu terytorialnego, samorządowych jednostek organizacyjnych, archiwistów, koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, osób odpowiedzialnych za organizację urzędu.

Koordynacja merytoryczna, prowadzenie obrad: Artur Prasal, Jolanta Rybińska

9:00 Rejestracja uczestników, poranna kawa, konsultacje w stoiskach firm
10:00 Rozpoczęcie konferencji - Artur Prasal, Jolanta Rybińska
10:15 Wykład: System EZD – konieczność czy kaprys?
  • cele wdrożenia systemu EZD,
  • podstawowe funkcjonalności systemu w świetle wymagań prawnych,
  • system EZD a doręczenia elektroniczne.
Artur Prasal, specjalista w zakresie postępowania z dokumentem elektronicznym w administracji publicznej
11:00 Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD – COMARCH SA
11:30 Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD - w trakcie ustaleń
12:00 Pytania i odpowiedzi.
12:15 Przerwa na kawę, konsultacje w stoiskach firm
12:45 Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD – PRIMESOFT
13:15 Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD
13:45 Pytania i odpowiedzi.
14:00 Przerwa na lunch, konsultacje w stoiskach firm
15:00 Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD - w trakcie ustaleń
15:30 Wykład: Wdrożenie systemu EZD od strony organizacyjnej:
  • jak przystąpić do prac wdrożeniowych?
  • organizacja prac pod kątem: procedur, szkoleń, zapewnienia pomieszczeń składów chronologicznych,
  • wybór klas elektronicznych i papierowych - na co zwrócić uwagę.
Jolanta Rybińska, specjalista w zakresie postępowania z dokumentem elektronicznym w administracji publicznej
16:00 Pytania i odpowiedzi, dyskusja, podsumowanie konferencji – Artur Prasal, Jolanta Rybińska
17:00 Zakończenie konferencji.

Artur Prasal

p.o. Zastępcy Dyrektora w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi. Nadzoruje zadania związane m.in. z rozwojem systemu do zarządzania dokumentacją elektroniczną, podpisu elektronicznego, usługami elektronicznymi, doręczeniami elektronicznymi. Autor wielu publikacji dot. procedur eAdministracji.

Jolanta Rybińska

Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od 1999 r. do 2005 r. pracownik wydziału odpowiedzialnego za organizację Urzędu Miasta Łodzi. Obecnie zatrudniona w komórce odpowiedzialnej za: wdrożenie i utrzymanie systemu do zarządzania dokumentacją, podpisu elektronicznego, zarządzanie usługami elektronicznymi, nadzór nad przestrzeganiem Instrukcji kancelaryjnej. W 2010 r. weszła w skład zespołu roboczego powołanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Naczelną Dyrekcją Archiwów Państwowych w zakresie dotyczącym opracowania projektu nowej instrukcji kancelaryjnej. Od 2011 roku prowadzi szkolenia z zakresu stosowania przepisów Instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie Miasta Łodzi. Kilkakrotnie prezentowała doświadczenia Urzędu w zakresie wdrażania wyjątków w systemie EZD oraz przepisów Instrukcji kancelaryjnej na ogólnopolskich konferencjach. Autorka i współautorka publikacji dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji.