29
października
2024
Systemy klasy EZD w Polsce - w świetle doręczeń elektronicznych i obowiązku elektronicznego zarządzania
koordynator: Iwona Nowosielska
Przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych promują obecnie rozwiązania w których podstawowym narzędziem tworzenia, zarządzania, wysyłki dokumentu elektronicznego jest system klasy EZD. System eDoręczeń pozwala na integrację z systemami EZD, ułatwiając realizację bieżących zadań.
Wdrożenie systemu EZD prawdopodobnie będzie narzucone wprost przepisami prawa. Obecnie wskazuje się termin 1 stycznia 2028 r. od którego zostanie wprowadzony obowiązek elektronicznego zarządzania dokumentacją. Obowiązek wdrożenia systemu klasy EZD może objąć kilkadziesiąt tysięcy podmiotów publicznych. Tym samym olbrzymia liczba podmiotów stanie przed decyzją dotyczącą wyboru systemu dla swojego Urzędu i podległych jednostek organizacyjnych.
W ramach konferencji dajemy Państwu możliwość porównania różnych systemów EZD w oparciu o przygotowaną listę funkcjonalności – taką samą dla każdego z producentów. Przyjęte rozwiązanie pozwoli w ciągu jednego dnia (?) zapoznać się z oferowanymi rozwiązaniami. Prezentacje zostaną uzupełnione wykładami merytorycznymi dotyczącymi prawnych i organizacyjnych wymagań związanych z wdrożeniem systemu EZD.
Konferencja jest przeznaczona dla przedstawicieli podmiotów publicznych – organów państwowych, państwowych jednostek organizacyjnych, organów jednostek samorządu terytorialnego, samorządowych jednostek organizacyjnych, archiwistów, koordynatorów czynności kancelaryjnych, informatyków, osób odpowiedzialnych za organizację urzędu.
Koordynacja merytoryczna, prowadzenie obrad: Artur Prasal, Jolanta Rybińska
9:00 | Rejestracja uczestników, poranna kawa, konsultacje w stoiskach firm |
10:00 | Rozpoczęcie konferencji - Artur Prasal, Jolanta Rybińska |
10:15 |
Wykład: System EZD – konieczność czy kaprys?
|
11:00 | Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD – COMARCH SA |
11:30 | Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD - w trakcie ustaleń |
12:00 | Pytania i odpowiedzi. |
12:15 | Przerwa na kawę, konsultacje w stoiskach firm |
12:45 | Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD – PRIMESOFT |
13:15 | Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD |
13:45 | Pytania i odpowiedzi. |
14:00 | Przerwa na lunch, konsultacje w stoiskach firm |
15:00 | Prezentacja rozwiązania teleinformatycznego – systemu klasy EZD - w trakcie ustaleń |
15:30 |
Wykład: Wdrożenie systemu EZD od strony organizacyjnej:
|
16:00 | Pytania i odpowiedzi, dyskusja, podsumowanie konferencji – Artur Prasal, Jolanta Rybińska |
17:00 | Zakończenie konferencji. |
Artur Prasal
p.o. Zastępcy Dyrektora w Wydziale Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami Urzędu Miasta Łodzi. Nadzoruje zadania związane m.in. z rozwojem systemu do zarządzania dokumentacją elektroniczną, podpisu elektronicznego, usługami elektronicznymi, doręczeniami elektronicznymi. Autor wielu publikacji dot. procedur eAdministracji.
Jolanta Rybińska
Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Od 1999 r. do 2005 r. pracownik wydziału odpowiedzialnego za organizację Urzędu Miasta Łodzi. Obecnie zatrudniona w komórce odpowiedzialnej za: wdrożenie i utrzymanie systemu do zarządzania dokumentacją, podpisu elektronicznego, zarządzanie usługami elektronicznymi, nadzór nad przestrzeganiem Instrukcji kancelaryjnej. W 2010 r. weszła w skład zespołu roboczego powołanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Naczelną Dyrekcją Archiwów Państwowych w zakresie dotyczącym opracowania projektu nowej instrukcji kancelaryjnej. Od 2011 roku prowadzi szkolenia z zakresu stosowania przepisów Instrukcji kancelaryjnej w Urzędzie Miasta Łodzi. Kilkakrotnie prezentowała doświadczenia Urzędu w zakresie wdrażania wyjątków w systemie EZD oraz przepisów Instrukcji kancelaryjnej na ogólnopolskich konferencjach. Autorka i współautorka publikacji dotyczących prawnych aspektów informatyzacji administracji.