szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

19
grudnia
2023

KORELACJA PRZEPISÓW KODEKSU POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO Z USTAWĄ Z DNIA 18.11.2020 R., O DORĘCZENIACH ELEKTRONICZNYCH. WAŻNE ZMIANY W ZASADZIE PISEMNOŚCI!

koordynator: Iwona Nowosielska

Jak uniknąć błędów interpretacyjnych w obowiązującym stanie prawnym?!!!, Co oznaczają zmiany w zasadzie pisemności w zakresie prowadzonego postępowania administracyjnego? Na co zwrócić szczególną uwagę przy interpretacji art. 14 oraz 39 KPA? Jakie zmiany muszą nastąpić w instytucji, aby wdrożyć zapisy ustawy o doręczeniach elektronicznych?. Zagadnienia te zostaną szczegółowo omówione na szkoleniu, największy nacisk położony zostanie na kwestie sprawiające najwięcej trudności w codziennym stosowaniu regulacji prawnych, co pozwoli uczestnikom na zrozumienie obowiązującego dualizmu prawnego w związku z różnymi terminami obowiązku stosowania ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Cele i efekty szkolenia
Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedze przydatną w prowadzonych postępowaniach administracyjnych w zakresie zmian w procedurze administracyjnej i prawidłowego stosowania doręczeń elektronicznych. Nabędą umiejętności stosowania nowych przepisów KPA, wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych. Poznają zasady procedury administracyjnej i zdobędą wiedzę w zakresie aktualnego orzecznictwa. Dowiedzą się jakie formy doręczeń będziemy stosować w postępowaniu administracyjnym, i od kiedy jednostka ma obowiązek wdrożyć zapisy ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz zmian w KPA.

Adresaci
Pracownicy administracji publicznej, w tym jednostek samorządu terytorialnego, osoby wydające decyzje administracyjne, prowadzące postępowania administracyjne w zakresie wykonywanych obowiązków, zarówno Ci dopiero rozpoczynający pracę w administracji publicznej, jak i z długoletnim staże zawodowym w strukturach organów publicznych.

Szkolenie przeprowadzi: Justyna Sosnowska

Czas trwania szkolenia: od 9:00 do ok. 14:00

  1. Analiza brzmienia zasady pisemności - jakie praktyczne korzyści ma nowe brzmienie art. 14 KPA.
  2. Omówienie zasad procedury administracyjnej - konsekwencje błędnego stosowania zapisów ustawy.
  3. Jak podpisywać pisma urzędowe? Rodzaje podpisów wskazanych w przepisach prawa: podpis własnoręczny, osobisty, kwalifikowany, zaufany. Kto i kiedy może stosować pieczęć elektroniczną.
  4. Postać i forma elektroniczna – Co robić z pismami kierowanymi: e – mailem, na informatycznym nośniku danych – czy i kiedy wywołują skutek prawny?
  5. Dokument elektroniczny w procedurze administracyjnej – zapis art. 63 KPA, co rozumiemy pod pojęciem podania. Jak prawidłowo złożyć podanie – elementy obligatoryjne.
  6. Powiadomienie o pozostawieniu podania bez rozpoznania – obowiązkowe czy nie? Pouczenie o zasadach prowadzenia korespondencji elektronicznej.
  7. Doręczenia – omówienie zagadnień oficjalności doręczeń: doręczenie osobiste, zastępcze, fikcja prawna doręczenia, konkludentne. Najczęstsze błędy w zakresie doręczeń. Jak uniknąć zarzutu braku skuteczności doręczenia.
  8. Doręczenia elektroniczne – kiedyś i teraz, brzmienie art. 39 KPA jak stosować i od kiedy?, konsekwencje dualizmu prawnego.
  9. Nowe zasady – domyśle doręczenie elektroniczne, obowiązek doręczania na adres do doręczeń, baza adresów elektronicznych.
  10. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Kwalifikowana usługa doręczenia elektronicznego.
  11. Doręczenie z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
  12. „Dowód otrzymania” a „chwila doręczenia lub wpłynięcia korespondencji”.
  13. Orzecznictwo – skuteczność doręczenia.
  14. Odpowiedzi na pytania.

Justyna Sosnowska

Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.