szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

13
kwietnia
2022

NOWY MARKETING I SPRZEDAŻ B2B – JAK PRZEPROWADZIĆ CYFROWĄ TRANSFORMACJĘ FIRMY NA RYNKU BUSINESS TO BUSINESS

koordynator: Iwona Nowosielska

PARP dofinansowuje szkolenia CPI
W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Cel:

  • poznanie czterech współczesnych nowych kluczowych modeli biznesu na rynku B2B
  • uświadomienie kluczowych czynników sukcesu w każdym z kluczowych modeli
  • rozplanowanie metod kształtowania budżetu wsparcia sprzedaży offline i online w praktyce
  • wykorzystanie narzędzi do efektywnego wyróżnienia swojej firmy na rynku (analiza STP z wykorzystaniem specjalnych narzędzi w Excelu)
  • zaznajomienie się z technikami oraz metodami wsparcia sprzedaży w sieci na rynku B2B
  • sprawdzenie własnych umiejętności pozyskiwania szans sprzedażowych (aktywna gra symulacyjna z pozyskiwania nowych klientów B2B – z wykorzystaniem internetu)

Korzyści:

  • dopasowanie modelu działalności swojej firmy B2B do jednego – lub kilku – efektywnych modeli sprzedaży offline/online
  • weryfikacja wykorzystywanych narzędzi wsparcia sprzedaży do nowych wymagań rynkowych – marketing i sprzedaż hybrydowe (webinary, social selling oraz tradycyjne relacje wzbogacone cyfrowo)
  • inspiracje, benchmarki i case studies pozwalające na adaptację rozwiązań wykorzystywanych przez inne firmy business-to-business w transformacji cyfrowej
  • sprawdzenie własnych umiejętności pozyskiwania nowych klientów B2B online

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • ekspertów i specjalistów ds. sprzedaży, e-marketingu i marketingu odpowiedzialnych za pozyskiwanie klientów B2B w formule offline i online oraz specjalistów z wspierających działania handlowe - ekspertów HR, project managerów poszukujących wiedzy i inspiracji w obszarze wsparcia sprzedaży B2B
  • menedżerów i dyrektorów nadzorujących komunikację marketingową i sprzedaż na rynku B2B
  • przedsiębiorców, właścicieli firm działających na rynku B2B, członków zarządu i dyrektorów zarządzających w obszarze rozwoju biznesu na rynku business-to-business

Metodologia

  • metoda learning by doing – doświadczanie efektywności i adaptacja do codziennych działań (gra symulacyjna z pozyskiwania klientów B2B – rywalizacja indywidualna lub zespołowa: do wyboru)
  • aktywne narzędzia (m.in. w Excelu) do wykorzystania przez uczestników w codziennej pracy wykorzystywane na przykładach branż i firm Uczestników warsztatów
  • dyskusje i warsztaty ukierunkowane na rozwiązania dla konkretnych rynków B2B
  • prezentacja narzędzi i inspiracji oraz skutecznych modeli biznesowych oraz case-studies B2B
  • e-booki i dodatkowe źródła wiedzy dla uczestników warsztatów

Szkolenie prowadzi: Michał Dziekoński, ekspert marketingu B2B z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, wykładowca na studiach MBA, prowadzący firmę Markea / Business Games Institute – wykorzystującą aktywne autorskie gry symulacyjne w edukacji menedżerskiej.

Program szkolenia (od godz. 9.00 do ok. 15.00):

  1. Wprowadzenie do modeli efektywności sprzedaży off/on
    • doświadczenia i profil biznesowy (off/on) firm i B2B uczestników warsztatów – przyjazne wprowadzenie dopasowujące warsztaty do potrzeb Uczestników
    • strategie sprzedaży w ujęciu produkt/rynek w ujęciu hybrydowym na rynku business-to-business
    • ukierunkowanie modelu sprzedaży w zależności od portfela produktów
    • STP (segmentacja-targeting-pozycjonowanie) i wyróżnienie na tle konkurencji – praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy w planowaniu działań na rynku B2B
  2. Nowe kluczowe systemy pozyskiwania i obsługi klientów na rynku B2B
    • nowe podejście do obsługi klientów wg czterech ścieżek zakupowych: tradycyjno-relacyjnym, ROPO, showrooming oraz e-commerce
    • segmentacja klientów B2B a efektywne modele sprzedaży
    • strategia działań na rynku tradycyjnym B2B – elementy digitalizacji w realizowanych strategiach
    • e-commerce na rynku B2B – warunki wdrożenia i kluczowe czynniki sukcesu: dlaczego warto wdrożyć do modelu biznesowego sklep internetowy, choćby z akcesoriami i dodatkowymi usługami
  3. Modele hybrydowe w pozyskiwaniu i utrzymywaniu klientów na rynku B2B
    • hybrydowe modele pozyskiwania i obsługi klientów B2B – jak efektywnie zarządzać biznesem off-on oraz on-off (w ujęciu showrooming i empirystycznym-ROPO)
    • ścieżki decyzyjne klientów w praktyce i zaufanie do różnych źródeł informacji o produktach i usługach
    • nowe planowanie budżetu wsparcia sprzedaży B2B w praktyce – z wykorzystaniem narzędzi offline/online
    • od strategii do realizacji – jak wdrożyć aktywne działania off-on w praktyce – praktyczne narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy (social selling, e-spotkania, hybrydowe modele obsługi klienta)
  4. Pozyskiwanie nowych klientów B2B w praktyce – doświadczanie symulacji rynkowej online
    • narzędzia i techniki wsparcia sprzedaży B2B online w praktyce
    • nowy próg rentowności na rynku B2B – metody rozliczania działań sprzedażowych online
    • samodzielne (lub zespołowe) planowanie budżetu wsparcia sprzedaży B2B online
    • zasięgi i konwersja działań online – wyniki symulacji rynkowej
    • wnioski i rekomendacje do wykorzystania w codziennej pracy uczestników szkolenia

Michał Dziekoński

Ekspert marketingu off/on-line z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem, wykładowca na studiach MBA, prowadzący firmę Markea / Business Games Institute – wykorzystującą aktywne autorskie gry symulacyjne w edukacji menedżerskiej.