szkolenie
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

7
czerwca
2018

SZTUKA PREZENTOWANIA TREŚCI NAUKOWYCH I DYDAKTYCZNYCH

koordynator: Iwona Nowosielska

Szkolenie skierowane jest do osób, które pracując na uczelniach zobligowane są do przygotowania różnego rodzaju wystąpień. Stąd przede wszystkim zapraszamy nauczycieli akademickich chcących doskonalić swój przekaz dla studentów podczas zajęć dydaktycznych oraz tych, którzy przygotowują swoje prezentacje (w różnych formach) na konferencjach naukowych.

Szkolenie poprowadzą:
dr hab. inż. Justyna Bugaj
dr hab. Radosław Rybkowski

Program: (10:00-16:00)

1. Wystąpienia publiczne podczas zajęć dydaktycznych:
  • Różne formy zajęciowe (wykłady, ćwiczenia, seminaria, laboratoria, konwersatoria, inne…)
  • Praca z małą i dużą grupą
2. Zasady wystąpień publicznych
  • Elementy ruchu scenicznego
  • Głos i mowa ciała
  • Język prezentacji, retoryka
3. Projektowanie prezentacji
  • Organizacja prezentacji (temat, cel, grupa docelowa, czas, forma, konspekt, materiały dla słuchaczy, itd.)
  • Projektowanie slajdów
  • Wykorzystanie kolorów i dźwięków (filmów, anegdot, humoru, itd.), rekwizytów, gadżetów, itp.
  • Wprowadzenie i zakończenie
4. Wystąpienia konferencyjne prezentujące wyniki badań
  • Planowanie prezentacji w zależności od grupy słuchaczy
  • Prezentacje „promocyjne” i naukowe
5. Analiza przypadków (o czym należy pamiętać, a o czym zapomnieć)

Justyna Bugaj

Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Częstochowskiej. Od lutego 2018 roku Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia UJ. Autorka licznych artykułów z zakresu strategicznego zarządzania uczelnią oraz procesów personalnych na uczelniach, a także wielu raportów i ekspertyz pisanych na zlecenie polskich i zagranicznych organizacji, w tym szkół wyższych, MNiSW i instytucji europejskich. Jest aktywną uczestniczką wielu krajowych i międzynarodowych projektów oraz konferencji. W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wpływów między strategią, zarządzaniem, jakością i relacjami z pracownikami, w ostatnim czasie w szczególnym stopniu zajmuje się badaniem rozwoju nauczycieli akademickich. W 2016 roku opublikowała monografię pt. Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce.

Radosław Rybkowski

Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce (Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ 2013; pierwsza habilitacja wydziałowa w dziedzinie nauk społecznych); doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalizacja – historia teatru amerykańskiego (Uniwersytet Jagielloński, 2000); od września 2016 roku dyrektor Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych; od stycznia 2016 roku – członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej w zespole nauk społecznych i prawnych. Wielokrotny stypendysta różnych programów Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund; dwukrotny stypendysta Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (New York University, 2004 i 2009); Visiting Professor w University of Rochester (2005 i 2008); dwukrotnie otrzymywał granty Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Handlu Międzynarodowego Kanady (2010 i 2012). W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wzajemnych wpływów pomiędzy polityką i kulturą; w szczególnym stopniu zainteresowany analizą północnoamerykańskiej oraz europejskiej polityki wobec szkolnictwa wyższego. Autor monografii z tej tematyki Upadek stopni – stopnie upadku, (2011) oraz Ziemią i pieniędzmi. Tworzenie federalnej polityki wobec szkolnictwa wyższego w USA, (2012) oraz licznych artykułów, publikowanych w Polsce i za granicą.