szkolenie on-line

26
stycznia
2022

DOKUMENT ELEKTRONICZNY - zasady i procedury administracyjne postępowania z e- dokumentem.

6 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Brokowska Duda

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Opis szkolenia
Czy są Państwo odpowiednio przygotowani do postępowania z e-dokumentem? Czy znają Państwo nowe przepisy prawne regulujące kwestie e-doręczeń?
Rok 2021 r. jest przełomowym dla pracowników administracji publicznej. Przepisy procedury administracyjnej ewoluują, tworząc jednocześnie ramy prawne obrotu e-dokumentem. Rozwój cyfrowy administracji publicznej zapewnia obecnie możliwość pełnej wymiany dokumentów w formie elektronicznej. Wyzwanie obecnych czasów to przejście organizacji z tradycyjnego obiegu dokumentów na EZD – elektroniczne zarządzanie dokumentacją. Już dziś musisz wiedzieć jakie są zasady i procedury przyjmowania, obiegu i wysyłki elektronicznej z uwzględnieniem pierwszeństwa korespondencji elektronicznej przed papierową. Omówione zostaną ważne zmiany do ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie dokumentów elektronicznych i doręczeń elektronicznych.

Cele szkolenia

  1. Pozyskanie wiedzy z zakresu nowych regulacji prawnych procedury administracyjnej oraz doręczeń elektronicznych
  2. Omówienie zasad prawnych wpływu e- dokumentu oraz doręczenia elektronicznego
  3. Zapoznanie się z metodyką postępowania z dokumentacją w systemie EZD i w systemie tradycyjnym
  4. Podniesienie efektywności zarządzania dokumentacją
  5. Zrozumienie nowych pojęć: rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publicznej usługi hybrydowej

Adresaci
Pracownicy administracji publicznej odpowiedzialni za zarządzanie dokumentacją w urzędzie, przyjmowanie e-dokumentu i realizację wysyłki elektronicznej, dokumentowanie postępowań administracyjnych, wszyscy zainteresowani poznaniem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz postępowania z dokumentacją w wersji papierowej i elektronicznej, realizujący zadania z wykorzystaniem Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Szkolenie prowadzi: Justyna Sosnowska, specjalistka ds procedury administracyjnej

Czas trwania szkolenia: 9.30 – 14.30
Program
I. Dokument elektroniczny w administracji – współczesne zarządzanie dokumentacją

  • Systemy wykonywania czynności kancelaryjnych
  • Pojęcie dokumentu, pisma, sprawy, teczki
  • Przyjmowanie i rejestrowanie dokumentów w różnej postaci
  • Czy pismo wysłane e-mailem wszczyna sprawę?
  • Postępowanie z dokumentem elektronicznym w jednostce od wpływu, wytworzenia, wysłania po archiwizację.
  • Wdrożenie EZD w organizacji
  • Archiwum dokumentów elektronicznych
II. E-procedury w postępowaniu administracyjnym
  • Zasada pisemności w postępowaniu administracyjnym – art. 14 KPA
  • Wpływ dokumentu elektronicznego – ustalenie daty wszczęcia postępowania
  • Elementy dokumentów elektronicznych? Podpis elektroniczny (kwalifikowany, zaufany, osobisty)
  • Walidacja i weryfikacja podpisu elektronicznego
  • Pieczęć elektroniczna- nowy środek identyfikacji elektronicznej
  • Doręczenie elektroniczne – prawne aspekty skuteczności doręczeń elektronicznych
  • Jak prawidłowo podpisać decyzję administracyjną?
III. E-Doręczenia
  • Jak będą działać e-Doręczenia – Omówienie założeń rejestru publicznego
  • BAE (Baza adresów elektronicznych)
  • e-Doręczenie priorytet programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”
  • Rejestrowane doręczenie elektroniczne
  • Publiczna usługa hybrydowa
  • Zgoda na doręczenie elektroniczne
  • Kiedy podmiot publiczny będzie realizował doręczenie elektroniczne?
  • Ramy czasowe obowiązywania nowej ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Justyna Sosnowska

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku: prawo. Specjalistka z zakresu procedury administracyjnej i prawa administracyjnego. Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach na kierunku: kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej na kierunku: prawo zamówień publicznych.
Uczestniczka licznych szkoleń z zakresu procedury administracyjnej.
Certyfikowany specjalista postępowania administracyjnego. Etatowy pracownik administracji publicznej. Doświadczona archiwistka oraz koordynator zadań z zakresu organizacji i administracji w jednostce organizacyjnej samorządu terytorialnego. Prowadzi nadzór i kontrolę wewnętrzną w zakresie stosowania przepisów procedury administracyjnej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Katowicach.Odpowiedzialna za przeszkolenie współpracowników w tematyce wydawania decyzji administracyjnych, prowadzenia postępowań administracyjnych i rozpatrywania odwołań od decyzji administracyjnych. Od roku 2016 sekretarz w komisjach przetargowych. Przygotowuje i przeprowadza postępowania o udzielenie zamówień publicznych na usługi i dostawy.
Związana zawodowo z organizacją pozarządową Dress for Success Poland, wspierającą kobiety na rynku pracy. Prowadziła cykl warsztatów motywacyjnych dla kobiet w trudnej sytuacji na ryku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem praw pracowniczych. Przeszkoliła grupe 40 kobiet w zakresie współczesnego rynku pracy. Obecnie przygotowuje i przeprowadza szkolenia związane z tematyką archiwizacji dokumentacji, prawa archiwalnego oraz stosowowania procedury administracyjnej w jednostkach samorządu terytorialnego.

Termin i Miejsce

Termin:
26 stycznia 2022
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 890 zł + 23% VAT

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe i certyfikat w formie PDF.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 19 stycznia 2022 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 506 178 228, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Pory 78, 02-757 Warszawa, tel.: 22 3558680/506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.