szkolenie on-line

14
września
2021

DOKUMENT ELEKTRONICZNY - zasady i procedury administracyjne postępowania z e- dokumentem.

koordynator: Iwona Brokowska Duda

W CPI SZKOLIMY ON-LINE
Więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Opis szkolenia
Czy są Państwo odpowiednio przygotowani do postępowania z e-dokumentem? Czy znają Państwo nowe przepisy prawne regulujące kwestie e-doręczeń?
Rok 2021 r. jest przełomowym dla pracowników administracji publicznej. Przepisy procedury administracyjnej ewoluują, tworząc jednocześnie ramy prawne obrotu e-dokumentem. Rozwój cyfrowy administracji publicznej zapewnia obecnie możliwość pełnej wymiany dokumentów w formie elektronicznej. Wyzwanie obecnych czasów to przejście organizacji z tradycyjnego obiegu dokumentów na EZD – elektroniczne zarządzanie dokumentacją. Już dziś musisz wiedzieć jakie są zasady i procedury przyjmowania, obiegu i wysyłki elektronicznej z uwzględnieniem pierwszeństwa korespondencji elektronicznej przed papierową. Omówione zostaną ważne zmiany do ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie dokumentów elektronicznych i doręczeń elektronicznych.

Cele szkolenia

  1. Pozyskanie wiedzy z zakresu nowych regulacji prawnych procedury administracyjnej oraz doręczeń elektronicznych
  2. Omówienie zasad prawnych wpływu e- dokumentu oraz doręczenia elektronicznego
  3. Zapoznanie się z metodyką postępowania z dokumentacją w systemie EZD i w systemie tradycyjnym
  4. Podniesienie efektywności zarządzania dokumentacją
  5. Zrozumienie nowych pojęć: rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publicznej usługi hybrydowej

Adresaci
Pracownicy administracji publicznej odpowiedzialni za zarządzanie dokumentacją w urzędzie, przyjmowanie e-dokumentu i realizację wysyłki elektronicznej, dokumentowanie postępowań administracyjnych, wszyscy zainteresowani poznaniem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz postępowania z dokumentacją w wersji papierowej i elektronicznej, realizujący zadania z wykorzystaniem Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Szkolenie prowadzi: Justyna Sosnowska, specjalistka ds procedury administracyjnej

Czas trwania szkolenia: 9.30 – 14.30
Program
I. Dokument elektroniczny w administracji – współczesne zarządzanie dokumentacją

  • Systemy wykonywania czynności kancelaryjnych
  • Pojęcie dokumentu, pisma, sprawy, teczki
  • Przyjmowanie i rejestrowanie dokumentów w różnej postaci
  • Czy pismo wysłane e-mailem wszczyna sprawę?
  • Postępowanie z dokumentem elektronicznym w jednostce od wpływu, wytworzenia, wysłania po archiwizację.
  • Wdrożenie EZD w organizacji
  • Archiwum dokumentów elektronicznych
II. E-procedury w postępowaniu administracyjnym
  • Zasada pisemności w postępowaniu administracyjnym – art. 14 KPA
  • Wpływ dokumentu elektronicznego – ustalenie daty wszczęcia postępowania
  • Elementy dokumentów elektronicznych? Podpis elektroniczny (kwalifikowany, zaufany, osobisty)
  • Walidacja i weryfikacja podpisu elektronicznego
  • Pieczęć elektroniczna- nowy środek identyfikacji elektronicznej
  • Doręczenie elektroniczne – prawne aspekty skuteczności doręczeń elektronicznych
  • Jak prawidłowo podpisać decyzję administracyjną?
III. E-Doręczenia
  • Jak będą działać e-Doręczenia – Omówienie założeń rejestru publicznego
  • BAE (Baza adresów elektronicznych)
  • e-Doręczenie priorytet programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”
  • Rejestrowane doręczenie elektroniczne
  • Publiczna usługa hybrydowa
  • Zgoda na doręczenie elektroniczne
  • Kiedy podmiot publiczny będzie realizował doręczenie elektroniczne?
  • Ramy czasowe obowiązywania nowej ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Justyna Sosnowska

Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.