szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

19
października
2021

KPA PO ZMIANACH W 2021 r.

koordynator: Iwona Brokowska Duda

W CPI SZKOLIMY ON-LINE
Więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Cele szkolenia:

  • uzyskanie niezbędnej podstawy teoretycznej oraz wiedzy praktycznej pomagających w prawidłowym i bezpiecznym stosowaniu w bieżącej pracy przepisów k.p.a.
  • przedstawienie sposobów radzenia sobie z przewidywanymi problemami praktycznymi, które będą powstawały w trakcie prowadzenia postępowań administracyjnych według znowelizowanych przepisów k.p.a.
  • omówienie stosowania k.p.a. w postępowaniach w tym zagadnień kontrowersyjnych dla praktyki i orzecznictwa, w szczególności:
    • form wszczęcia postępowania administracyjnego,
    • relacji KPA do ustaw sektorowych.

Grupa docelowa:
Pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, osoby decyzyjne, wszyscy zainteresowani tematyką KPA.

Szkolenie Prowadzi: Justyna Sosnowska

Czas trwania szkolenia: od 9.00 do ok. 14.30

Program szkolenia

  1. KPA: elektronizacja postępowań
    • Postępowanie elektroniczne;
    • Pełnomocnictwo elektroniczne;
    • Doręczenia elektroniczne;
    • Kiedy stosujemy podpis kwalifikowany?;
    • Czy możemy stosować Podpis potwierdzony Profilem Zaufanym?;
    • Sporządzanie skanów dokumentów i nadawanie im mocy oryginału- na jakich zasadach?;
    • Dokumenty sporządzane elektronicznie;
    • Sporządzanie kopii pism otrzymanych w postaci elektronicznej;
    • Wymiana dokumentów pomiędzy podmiotami realizującymi zadania publiczne.
  2. Nowości w zasadach ogólnych postępowań
    • „Nowe” zasady ogólne postępowania administracyjnego;
    • Nowe „elastyczne” ujęcie zasady dwuinstancyjności;
    • Nowa definicja decyzji prawomocnej.
  3. KPA –Zasady prowadzenia postępowań w czasie pandemii
    • Zachowanie zasad prawa administracyjnego a pandemia;
    • Zapewnienie czynnego udziału stron;
    • Bieg terminów.
  4. Zmiany w KPA w 2021 roku
    • Wpływ ustawy o doręczeniach elektronicznych na KPA

Justyna Sosnowska

Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.