szkolenie

28
marca
2018

JAK ZAPLANOWAĆ I WDROŻYĆ PROCES CYFROWEJ TRANSFORMACJI KOMUNIKACJI W FIRMIE

koordynator: Iwona Nowosielska

Rewolucja technologiczna nieodwracalnie zmieniła i wciąż zmienia nie tylko dotychczasowe modele biznesowe, ale też komunikację wewnętrzną i marketingową. Atuty cyfryzacji komunikacji w firmach są znane - oszczędność czasu, oszczędność papieru, nowoczesny wizerunek, elastyczność, dostęp do informacji w każdej chwili.... Ale jak zapanować nad digitalizacją, której dynamika rozwoju umyka kontroli? Jak ją zaplanować, wdrożyć, jak połączyć stare z nowym i - przede wszystkim - jak uniknąć błędów i pułapek, które czyhają na każdym etapie zmian.

Adresaci: szefowie i pracownicy działów komunikacji, marketingu i Public Relations w firmach

Szkolenie poprowadzi: Krzysztof Urbanowicz

28 marca 2018 r.
9:00-10:00 Trendy w komunikacji wewnętrznej w Polsce i na świecie.
  • Jakie zmiany w marketingu i komunikacji pociąga za sobą transformacja cyfrowa.
  • Transformacja cyfrowa to kompleksowy proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych.
  • Komunikacja oparta na konwersacji, błyskawiczna, szczodra, transparentna, zbiorowa, zdematerializowana
  • Współpraca działów komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Rosnąca rola narzędzi cyfrowych w firmie.
  • Mapa ryzyk.
  • Jak zaplanować proces transformacji cyfrowej komunikacji w firmie.
10:00-11:00 Najskuteczniejsze narzędzia komunikacji wewnętrznej w erze cyfrowej
  • Prezentacja i charakterystyka narzędzi komunikacji wewnętrznej: od newslettera, wideo i bloga firmowego do sieci społecznościowej. Jak najlepiej wykorzystać te narzędzia do skutecznego realizowania celów komunikacji wewnętrznej w firmie.
  • Nowe formaty magazynu i biuletynu firmowego.
  • Różne formaty wideo do różnych celów komunikacji.
  • Jak wykorzystać narzędzia zewnętrzne (płatne i darmowe).
  • Jak połączyć nowe i tradycyjne narzędzia komunikacji wewnętrznej.
11:00-13:00 Ćwiczenia
13:00-14:00 Obiad
14:00-15:00 Dominująca rola komunikacji wizualnej
  • Narracja wizualna wymaga myślenia obrazem.
  • Psychologia lektury.
  • Cztery podstawowe cechy dziennikarstwa wizualnego.
  • Dziesięć najczęściej używanych narzędzi komunikacji wizualnej: charakterystyka, za i przeciw./li>
  • Anatomia infografiki.
15:00-16:00 Ćwiczenia

Krzysztof Urbanowicz

Specjalista w zakresie marketingu, dziennikarstwa i mediów oraz transformacji cyfrowej. Jest konsultantem, prelegentem i trenerem od ponad 15 lat w Polsce, Francji i Szwajcarii (+1000 firm, grup mediowych i gazet).
Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci agencji Revsquare, obecnie Pentalog (klienci m.i in.: PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, Unilever, Orange, Nestlé, Diageo, Jeronimo Martins Polska, Pepsi-Cola…).
Z wykształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, w tym „Le Parisien" i Radio France Internationale, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, prowadzonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille. Jego blog Media Cafe Polska został uznany przez międzynarodową agencję Edelman jako trzeci najbardziej wpływowy blog w Polsce w 2007 r.