szkolenie on-line

9
grudnia
2020

RODO a BIP

koordynator: Iwona Brokowska Duda

NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI
Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.
Więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Szkolenie prowadzi: Adam Parysz

Czas trwania szkolenia: od godz. 9.00 do ok 14.00

I. RODO – zagadnienia ogólne

  • Dane osobowe - co to jest według RODO
  • Zasady przetwarzania danych w RODO
  • Dane zwykłe a dane wrażliwe - jak przebiega podział?
  • Przesłanki przetwarzania danych na gruncie RODO z uwzględnieniem udzielenia zgody
  • Przetwarzanie danych
  • Powierzenie przetwarzania danych
  • Zbiór danych - czym jest według RODO?
  • Zasada profilowania
  • Dyrektywy Privacy by design i Privacy by Default
  • Szkolenia organizowane przez Inspektora Ochrony Danych
  • Budowanie świadomości zagrożeń i odpowiedzialności
  • Okres przechowywania danych obywateli i pracowników jednostki oraz warunki ich pozyskania
  • Zasada adekwatności
  • Kiedy można zbierać dane wrażliwe?
  • Prawa obywatela - obowiązek uaktualnienia, obowiązek informacyjny i sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych.
  • Kiedy można przetwarzać dane obywateli i pracowników?
  • Czy dopuszczalne jest kserowanie lub skanowanie dowodów osobistych obywateli?
  • Jak prawidłowo sformułować zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
  • W jakich sytuacjach można przetwarzać dane osobowe bez uzyskania zgody na przetwarzanie danych osobowych?
  • Prawa osób których dane dotyczą
II. Biuletyn Informacji Publicznej a RODO
  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 2002 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 67 z 5 czerwca 2002 r., poz. 619).
  • Omówienie głównych terminów (informacja publiczna, dostępność itp.)
  • Obowiązki i zakazy - co redakcja BIP musi, a czego jej nie wolno w świetle RODO
  • WCAG 2.0.
  • Warunki informatyczne prowadzenia BIP z omówieniem poszczególnych terminów (baza danych, SSL itp.)
  • Cel prowadzenia BIP w świetle RODO
  • Zasady funkcjonowania BIP
  • Standaryzacja stron podmiotowych
  • Struktura strony podmiotowej - wymagane pozycje, układ, budowa serwisu, kopie bezpieczeństwa, SSL, bezpieczeństwo danych itp.
  • Obowiązek informacyjny RODO na BIP
  • Co musi, co może, a czego być nie może na stronie podmiotowej (w tym sprawa reklam, "bezpłatnych" serwerów, wersje do druku, RSS w świetle RODO
  • Wymagany opis informacji - metryczki dokumentów – minimalizacja danych
  • Dostęp do informacji publicznych nieujętych w BIP
  • Strona bip.gov.pl
  • Scentralizowany system dostępu do informacji publicznej, ePUAP
  • Zasady minimów obowiązkowej publikacji informacji (a6)
  • Aktualizacja informacji i archiwizowanie poprzednich wersji
  • Najczęściej popełniane błędy
  • Przykłady aplikacji do prowadzenia stron podmiotowych (narzędzia OpenSource, programy dedykowane)
  • Czy można publikować w BIP daty i miejsca urodzenia wójta i innych członków rady gminy wraz z oświadczeniem majątkowym?
III. Dyskusja

Adam Parysz

Dyplomowany Archiwista, absolwent Instytutu Historii Uniwersytetu Śląskiego na kierunku Historia, specjalizacja Archiwistyka i Zarządzanie Dokumentacją Współczesną. Czynny Administrator Bezpieczeństwa Informacji w PNBU „BT” Teresa Buzińska oraz Inspektor Ochrony Danych w Gminie Lądek. Były Specjalista ds. Archiwizacji oraz Kierownik Projektów w ArchiDoc SA. Doświadczenie zawodowe w charakterze archiwisty oraz w kierowaniu projektami archiwizacji dokumentacji. Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń (3 645h dydaktycznych spędzonych na sali szkoleniowej oraz 4046 przeszkolonych uczestników) z zakresu archiwizacji dokumentacji, systemów teleinformatycznych (w szczególności EPUAP2), prawa archiwalnego, administracyjnego, ochrony danych osobowych oraz zarządzania dokumentem i podpisem elektronicznym dla wielu instytucji państwowych, samorządowych i firm prywatnych. Udokumentowane przeprowadzenie ponad 230 szkoleń dla wielu instytucji państwowych, prywatnych i samorządowych m.in. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Kancelaria Senatu RP, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Komenda Główna Policji,, Poczta Polska S.A., Koleje Mazowieckie, CBA, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Chrześcijańska Akademia Teologiczna w Warszawie, Polska Akademia Nauk, Akademia Górniczo-Hutnicza, Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, Rzeszowie i w Olsztynie, Urząd Miasta Rzeszowa, Wojewódzka Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Poznaniu, Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie, Szpital Zachodni im. Św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim, Arcelormittal, ArchiDoc S.A, Sąd Okręgowy w Kielcach oraz Sąd Apelacyjny we Wrocławiu. W zakresie ochrony danych osobowych szkolił m. in. ING Bank Śląski, Powiatowy Urząd Pracy w Piotrkowie Trybunalskim, Fenice Poland, Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie i Podlaski Urząd Wojewódzki. Współpracuje m. in. z Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Mazowsze, Ośrodek Kształcenia Samorządu Terytorialnego im. Waleriana Pańki FRDL, ADEPTS.C., Fundacja Rozwoju i Ochrony Komunikacji Elektronicznej FORCE, SUKCES C.R. Edyta Szczerkowska, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Łodzi.