30
września
2020
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI BADAWCZYMI – TECHNIKI, NARZĘDZIA, KOMPETENCJE
koordynator: Iwona Brokowska Duda

NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI
Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.
Więcej ...
PARP dofinansowuje szkolenia CPI
Szkolenie ma na celu:
- Omówić techniki oraz konkretne narzędzia dotyczące zarządzania zespołem projektowym (szkoleniowiec pokazuje, jak w praktyce stosować konkretne rozwiązania).
- Wyrobić miękkie kompetencje komunikacyjne, jakimi powinien się cechować dobry kierownik projektu.
- Zaprezentować najważniejsze oprogramowanie, którym można się posłużyć do zarządzania zespołem.
- Pokazać przykładowe rozwiązania w sferze dokumentacji projektowej.
- Pomóc w opracowywaniu harmonogramów projektów, planowaniu zasobów, definiowaniu ryzyka oraz ocenianiu dokonań projektowych.
- Podpowiedzieć, jak skutecznie pisać wnioski grantowe.
- Wskazać, jakie rozwiązania można przenieść do badań ze sfery biznesowej – szkoleniowiec pokazuje, że techniki i narzędzia skutecznego project menagera można z powodzeniem stosować także w przypadku realizowania projektów badawczych.
- Odpowiedzieć na pytanie, czy różne metodyki prowadzenia projektów (PMI, Prince2, AGILE, SCRUM i inne) można zastosować w wypadku projektów badawczych.
- Odejść od kwestii, o których mówi się najczęściej, czyli tego gdzie i kiedy aplikować o granty, w stronę zagadnień wspomnianych wyżej.
- Badacze chcący przygotować się do roli kierownika projektu.
- Osoby realizujące badania jako kierownicy bądź członkowie zespołów (poszerzenie swojego warsztatu).
- Badacze aplikujący o granty.
- Osoby chcące doskonalić swoje kompetencje dotyczące komunikowania się z innymi.
- Badacze zainteresowani oprogramowaniem wykorzystywanym w pracy grupowej.
- Badacze pragnący lepiej prezentować siebie środowisku oraz skutecznie promować swoje badania.
Czas trwania szkolenia: 09:00 - 14:00
Program:
I. Projekty badawcze (oraz wnioski projektowe) – wprowadzenie
- Czym są projekty i po co się je robi?
- Jak rozumieć zarządzanie projektem?
- Struktura zespołów projektowych oraz myślenie projektowe.
- Niepowodzenia i pułapki w projektach.
- Jak pisać wnioski – kilka podstawowych zasad oraz dobre praktyki.
- Różne metodyki zarządzania projektami biznesowymi, czyli kilka słów o PMI, PRINCE 2, IPMA – czy da się je przełożyć na projekty badawcze?
- Biznesowe podejścia do zarządzania projektem – charakterystyka.
- Podejścia LEAN, AGILE oraz SCRUM – czy przydatne w badaniach?
- Karta projektu oraz zakresu.
- Poszczególne etapy projektu.
- Koncepcja projektu.
- Jak zaczynać projekt – wnioski oraz karty.
- Jak dobrze dobrać zespół projektowy.
- Jak wyznaczać odpowiedzialność w projekcie.
- Techniki zarządzania zakresem projektu (WBS – Work Brakedown Structure).
- Zarządzanie czasem (harmonogramy, wykresy Gantta, wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu).
- Przykłady macierzy służących do zarządzania zakresem i czasem projektu.
- Zarządzanie kosztem – budżet, typy wydatków, szacowanie kosztów.
- Zarządzanie jakością oraz ryzykiem (narzędzia; np. Kano, diagram Ishikawy, metoda 635, macierze prawdopodobieństw i wpływu ryzyka).
- Typy kierowników projektów oraz cechy dobrego kierownika.
- Waga komunikacji z zespołem.
- Spotkania zespołu badawczego.
- Narzędzia komunikacji (np. Asana, Monday.com, Trello, Jira, Slack, Wunderlist i inne).
- Podstawowe błędy w komunikacji.
- Jak monitorować i kontrolować przebieg prac (karty kontrolne, Ishikawa i inne).
- Czy warto przeprowadzić ewaluację projektu.
Piotr Siuda

Doktor habilitowany nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesuje się społecznymi aspektami internetu oraz edukacją medialną. Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural Studies, International Journal of Cultural Studies). Koordynator szeregu projektów badawczych, w tym zadania Dzieci sieci, Dzieci sieci 2.0, Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH (Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii). Członek The Association of Internet Researchers, Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Strona domowa: http://www.piotrsiuda.com; blog: http://www.piotrsiuda.pl.