szkolenie on-line

5
sierpnia
2020

JAK ZAKŁADAĆ, EFEKTYWNIE PROWADZIĆ I ROZWIJAĆ CZASOPISMO NAUKOWE

koordynator: Iwona Nowosielska

NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI
Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.
Więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W WARSZTATACH
Uczestnicy warsztatów nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu działalności czasopism naukowych. Prezentowany materiał oparty jest na praktycznym doświadczeniu prowadzących z działalności w roli redaktorów międzynarodowych czasopismach naukowych. Szkolenie odbędzie się w trzech modułach, począwszy o procesu zakładania nowego czasopisma naukowego, poprzez sposób efektywnego prowadzenia czasopisma, a skończywszy na zagadnieniach promocji i rozwoju czasopisma. Nabytą praktyczną wiedzę, uczestnicy będą w stanie zastosować natychmiast w pracy redakcyjnej. Przedstawione zagadnienia pozwolą uczestnikom pracować bardziej efektywnie i w sposób przynoszący więcej satysfakcji z wykonywanych obowiązków.

FORMA SZKOLENIA
Interaktywna forma prelekcji połączona z ćwiczeniami i pracą indywidualną uczestników. Szkolenie ma charakter wykładowy poparty licznymi przykładami i praktycznymi zadaniami w formie warsztatu oraz indywidualnych ćwiczeń. Każdy uczestnik kończy szkolenie z zestawem praktycznych materiałów i wskazówek odnoszących się do działalności czasopism naukowych.

DO KOGO SKIEROWANE JEST SZKOLENIE
Szkolenie skierowane jest do pracowników redakcji pragnących rozwijać swoje umiejętności w zakresie efektywnej działalności czasopism naukowych. Materiał prezentowany podczas szkolenia będzie wartościowy dla indywidualnych redaktorów, pragnących podnieść rangę ich czasopism. Szkolenie będzie również przydatne dla naukowców rozważających założenie czasopisma i wystąpienie w roli redaktorów.

Szkolenie poprowadzi: dr Jan Paczesny
Doktor nauk chemicznych, adiunkt w Instytucie Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk.
Studiował na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie w Lund (Szwecja), oraz Instytucie Chemii Fizycznej PAN w Warszawie (doktorat w 2012). Staż podoktorski odbył w Korei Południowej (2016-2018). Był kierownikiem grantów badawczych przyznanych przez Narodowe Centrum Nauki, Fundację na Rzecz Nauki Polskiej oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą zagadnień na granicy chemii, fizyki oraz biologii, ze szczególnym uwzględnieniem bio-inspirowanych funkcjonalnych nanomateriałów. Jest współautorem 29 publikacji naukowych, wśród których zdecydowana większość opublikowana została w prestiżowych czasopismach z listy filadelfijskiej (średni współczynnik wpływu IF około 6). Za swoją dotychczasową pracę otrzymał m.in. Nagrodę Naukową tygodnika Polityka, stypendium START (FNP), Stypendium dla Wybitnych Młodych Naukowców (MNiSW) oraz nagrodę Polskiego Towarzystwa Chemicznego im. Wojciecha Świętosławskiego. W swojej pracy łączy badania podstawowe z aplikacyjnymi, co przekłada się na liczne patenty oraz zgłoszenia patentowe, których jest współautorem. Brał udział w wielu stażach i szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich oraz współpracy nauki z biznesem, m. in. w Judge Bussines School, Cambridge University, Haas Bussines School, UC Berkeley oraz Massachusetts Institute of Technology.

Czas trwania szkolenia: 09:00 – 14:00

Program
Zakładanie nowego czasopisma:

  • Ocena perspektyw.
  • Open Access?
  • Wysyłanie wniosku do wydawcy.
  • Strategia rozwoju czasopisma.
  • Dobór instytucji współpracujących.
  • Pozyskiwanie pierwszych artykułów.
  • Ilość czy jakość?
Efektywne prowadzenie czasopisma naukowego:
  • Rola Redaktora.
  • Przebieg zgłoszenia od przyjęcia artykułu do publikacji.
  • Współpraca z recenzentami.
  • Desk Rejection.
  • Odróżnianie dobrych artykułów od kiepskich artykułów (IMRaD, artykuł naukowy vs. raport).
  • Jakość językowa artykułów.
  • Elektroniczny System Obsługi Czasopisma (Editorial Manager lub inne).
  • Wydawanie Special Issues.
  • Zespół redakcyjny.
  • Sprawna Rada Programowa.
Rozwój i promocja czasopisma:
  • Indeksowanie czasopisma w bazach danych.
  • Pozyskiwanie Impact Factor dla czasopisma.
  • Wskaźniki do śledzenia przez redakcję.
  • Promocja czasopisma.

Jan Paczesny

Doktor nauk chemicznych, adiunkt w Instytucie Chemii Fizycznej Polskiej Akademii Nauk.
Studiował na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytecie w Lund (Szwecja), oraz Instytucie Chemii Fizycznej PAN w Warszawie (doktorat w 2012). Staż podoktorski odbył w Korei Południowej (2016-2018). Był kierownikiem grantów badawczych przyznanych przez Narodowe Centrum Nauki, Fundację na Rzecz Nauki Polskiej oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą zagadnień na granicy chemii, fizyki oraz biologii, ze szczególnym uwzględnieniem bio-inspirowanych funkcjonalnych nanomateriałów. Jest współautorem 29 publikacji naukowych, wśród których zdecydowana większość opublikowana została w prestiżowych czasopismach z listy filadelfijskiej (średni współczynnik wpływu IF około 6). Za swoją dotychczasową pracę otrzymał m.in. Nagrodę Naukową tygodnika Polityka, stypendium START (FNP), Stypendium dla Wybitnych Młodych Naukowców (MNiSW) oraz nagrodę Polskiego Towarzystwa Chemicznego im. Wojciecha Świętosławskiego.
W swojej pracy łączy badania podstawowe z aplikacyjnymi, co przekłada się na liczne patenty oraz zgłoszenia patentowe, których jest współautorem. Brał udział w wielu stażach i szkoleniach z zakresu umiejętności miękkich oraz współpracy nauki z biznesem, m. in. w Judge Bussines School, Cambridge University, Haas Bussines School, UC Berkeley oraz Massachusetts Institute of Technology.