szkolenie on-line

23
kwietnia
2020

UMOWY IT W PRAKTYCE – CASE STUDY TYPOWE I NAJCZĘSTSZE PROBLEMY ORAZ PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA DOTYCZĄCE WYBRANYCH UMÓW IT.

13 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Brokowska Duda

UWAGA! NOWA FORMA SZKOLEŃ W CPI

Szkolenia zdalne to nowe rozwiązanie, które idealnie sprawdzi się w obecnej sytuacji epidemicznej. Bez wychodzenia z domu możesz skorzystać ze specjalistycznej wiedzy naszych prelegentów.
Nie ma potrzeby podróżowania i gromadzenia się w większych grupach. Szkolenia zdalne posiadają wszystkie atuty szkoleń stacjonarnych, bez konieczności dojazdu do naszych sal szkoleniowych.

  • szkolenie zdalne w dowolnym dla Ciebie miejscu, możesz je odbyć w domu lub w swoim biurze,
  • podczas szkolenia będziesz widzieć zarówno ekran trenera jak również samego trenera,
  • otrzymasz materiały i certyfikat w formacie PDF,
  • będziesz miał możliwość zadawania pytań trenerowi bezpośrednio przez mikrofon lub poprzez wbudowany mechanizm czatu,
  • w trakcie szkolenia trener będzie uwzględniał czas na przerwy.
Wymagane: komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu, przeglądarka internetowa (preferowany Firefox), mikrofon lub słuchawki.
Możesz zarejestrować się przez naszą stronę internetową. Przed szkoleniem otrzymasz od nas mail z wszystkimi niezbędnymi informacjami, w tym link, który pozwoli uczestniczyć Ci w szkoleniu.
Przed każdym szkoleniem otwieramy „wirtualny pokój szkoleniowy”, zawsze 30 minut przed oficjalnym czasem rozpoczęcia. W tym czasie jesteśmy do Twojej dyspozycji w celu sprawdzenia połączenia do szkolenia.
Po zakończonym szkoleniu nie będziesz mieć możliwości odtworzenia jego przebiegu w postaci filmu.

Szkolenie kładzie nacisk na analizę przypadków (case study) zaczerpniętych z praktyki prowadzących oraz orzecznictwa sądów. Zostały one dobrane w taki sposób, aby zwrócić uwagę na kluczowe problemy prawne, spotykane przy negocjowaniu, zawieraniu i wykonywaniu umów odnoszących się do systemów IT oraz wskazać praktyczne rozwiązania oraz sposoby unikania sygnalizowanych ryzyk prawnych.

Formuła szkolenia umożliwia uzyskanie w ciągu jednego, efektywnie wykorzystanego dnia, praktycznej wiedzy, bardzo przydatnej w codziennej pracy zawodowej. Pozwala też uczestnikom na uczestnictwo w dyskusji z udziałem ekspertów i wymianę doświadczeń z innymi osobami z branży.

Szkolenie przeznaczone jest zarówno dla prawników-praktyków, zajmujących się przygotowywaniem i negocjacjami umów IT, jak i dla osób nie posiadających wykształcenia prawniczego, w ramach obowiązków zawodowych zarządzających obszarem IT w przedsiębiorstwie.

Prowadzący:
radca prawny Roman Bieda (Maruta Wachta Kancelaria Radców Prawnych) dwa pierwsze bloki
radca prawny dr Zbigniew Okoń (Maruta Wachta Kancelaria Radców Prawnych) trzeci i czwarty blok programu

Szkolenie szczególnie polecamy:
• adwokatom i radcom prawnym oraz prawnikom przedsiębiorstw zamierzających wdrożyć system informatyczny,
• adwokatom i radcom prawnym oraz prawnikom zatrudnionym w firmach informatycznych, firmach prowadzących wdrożenia systemów informatycznych lub dystrybucję oprogramowania,
• kierownikom projektów informatycznych,
• osobom odpowiedzialnym za zarzadzanie licencjami na oprogramowanie,
• kadrze zarządzającej IT, dyrektorom IT oraz managerom odpowiedzialnym za IT w spółce,

Czas trwania szkolenia od godz. 9.00 do ok. 14.00

Program:
1. Przygotowanie projektu wdrożenia systemu informatycznego.

  • Odpowiedzialność za „nielojalne negocjacje”
    Case study: prowadzenie równoległych negocjacji, bez zamiaru zawarcia umowy.
  • Ochrona informacji poufnych
    Case study: przekazanie wykonawcy przez zamawiającego informacji poufnych niezbędnych do przygotowania oferty, „pomysłu na oprogramowanie” itp. W jaki sposób chronić tego rodzaju informacje.
  • Wybór konstrukcji umowy wdrożeniowej
    Case study: jaką umowę zastosować do danego typu projektu (model kaskadowy/AGILE). Ile i jakie umowy zawierać na potrzeby projektu (umowa o wykonanie analizy, umowa wdrożeniowa, licencje, kompleksowa umowa wdrożeniowa).
2. Organizacja i przebieg wdrożenia systemu informatycznego.
  • Zarządzanie personelem i podwykonawcami
    Case study: w jaki sposób w umowie wdrożeniowej opisać zasady zarządzania personelem i podwykonawcami; problematyka zapewnienia stałości zespołu, odpowiednich kompetencji zespołu, zmian personelu
  • Zarządzanie współpracą z podwykonawcami.
    Case study: znaczenie chwili nabycia majątkowych praw autorskich od podwykonawców dla wykonania umowy
  • Odbiory prac.
    Case study: odbiory dokonywane przez Komitet Sterujący i skutki niepodjęcia uchwały w terminie przewidzianym w umowie.
  • Obowiązek współdziałania zamawiającego w procesie wdrożenia systemu informatycznego
    Case study: odstąpienie od umowy z uwagi na brak współdziałania zamawiającego - konsekwencje odstąpienia od umowy i zasady rozliczeń stron.
  • Kompleksowe wdrożenie systemu informatycznego
    Case study: analiza kompleksowego projektu wdrożenia systemu informatycznego (analiza przedwdrożeniowa, zwymiarowanie i nabycie sprzętu, zgodność z prawem, oprogramowanie standardowe, oprogramowanie dedykowane, oprogramowanie podmiotów trzecich, zarządzanie personelem i podwykonawcami, migracja danych, odstąpienia itp.).
3. Postanowienia odnoszące się do własności intelektualnej
  • Kod źródłowy i kod wykonywalny programu komputerowego.
    Case study: Kto ma prawo do kodu źródłowego i czy można żądać jego udostępnienia przez producenta. Ryzyka i możliwe rozwiązania w zakresie postanowień umownych odnoszących się do kodu źródłowego. Kod źródłowy a know-how producenta oprogramowania.
  • Forma umowy
    Case study: Zakres wymogu zawarcia umowy na piśmie w umowach dotyczących autorskich praw majątkowych. Rozwiązania dla umów ramowych.
  • Pola eksploatacji – jak uniknąć błędów w redagowaniu umowy.
    Case study: jaki wpływ na sytuację zamawiającego ma niestaranna redakcja postanowień odnoszących się do pól eksploatacji. Opracowania i prawa zależne przy obrocie oprogramowaniem. Ryzyko vendor lock-in przy oprogramowaniu tworzonym na zamówienie.
  • Umowy licencyjne dotyczące programów komputerowych.
    Case study: skutki wadliwego określenia postanowień odnoszących się do czasu trwania i terytorium eksploatacji. Korzystanie z programów bez licencji.
4. Zakup „używanego” oprogramowania
  • „Odsprzedaż” licencji – możliwe rozwiązania i ryzyka prawne.
    Case study: odsprzedaż „używanej” kopii programu w praktyce. Obowiązki dowodowe i przebieg transakcji odsprzedaży oprogramowania, zakup „używanego” oprogramowania a audyty prowadzone przez producentów.

Roman Bieda

Radca prawny w Kancelarii Radców Prawnych Maruta i Wspólnicy spółka jawna.
Ukończył również aplikację rzeczniowską i wykonuje zawód rzecznika patentowego.
Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej oraz szeroko rozumianym prawie nowych technologii. W ramach pracy zawodowej zajmuje się między innymi negocjowaniem umów IT, w szczególności umów wdrożeniowych, umów serwisowych oraz innych umów dotyczących oprogramowania komputerowego. Na co dzień zajmuje się również doradztwem prawnym w projektach związanych z handlem elektronicznym, marketingiem internetowym oraz ochroną danych osobowych. Posiada doświadczenie w obsłudze projektów związanych z transferem technologii.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Ukończył między innymi Podyplomowe Studium Prawa Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Instytut Prawa Własności Intelektualnej UJ) oraz Podyplomowe Studium Prawa Własności Przemysłowej (Uniwersytet Warszawski).
Wykłada przedmioty związane z prawem Internetu w Wyższej Szkole Europejskiej im ks. Józefa Tischnera w Krakowie oraz Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego.
Od kilku lat regularnie występuje na szkoleniach i konferencjach poświęconych różnym aspektom prawa nowych technologii oraz prowadzi zajęcia w ramach szeregu studiów podyplomowych. Prowadził zajęcia z zakresu prawa nowych technologii w ramach Executive MBA in IT organizowanych przez Zachodniopomorską Szkołę Bizensu. Autor artykułów prawniczych w prasie specjalistycznej. Prowadzi serwis www.romanbieda.pl

Zbigniew Okoń

Doktor nauk prawnych (Uniwersytet Jagielloński 2003), radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Krakowie. Partner w kancelarii Maruta Wachta sp.j. Od blisko 20 lat doradza branży marketingowej i nowych technologii. Jest członkiem sekcji własności intelektualnej Instytutu Allerhanda oraz współpracownikiem Centrum Prawa Nowych Technologii Uniwersytetu Opolskiego. Autor blisko pięćdziesięciu prac naukowych, w tym takich prac jak „Prawo Internetu” (LexisNexis, Warszawa 2004, 2007), „Prawo reklamy” (LexisNexis, Warszawa 2007), „IT Law in Poland” (Verlag Medien und Recht, Wiedeń 2009), „Cyberlaw – Poland” (Wolters Kluwer, Alphen aan den Rijn 2011), oraz komentarza do ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Wolters Kluwer, Warszawa 2014). Wykładowca na uczelniach państwowych i prywatnych (UJ, Uniwersytet Wrocławski, UKSW, PAN, Akademia im. Frycza-Modrzewskiego, Akademia im. Leona Koźmińskiego). Jest cenionym trenerem z dorobkiem obejmującym kilkaset wystąpień na konferencjach, kongresach, szkoleniach i warsztatach związanych z powyższą tematyką prawną. W rankingu kancelarii prawnych dziennika Rzeczpospolita za 2016, 2017 i 2018 jest prawnikiem rekomendowanym w kategorii Prawo własności intelektualnej i przemysłowej oraz prawo autorskie.

Termin i Miejsce

Termin:
23 kwietnia 2020
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 780 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 10 kwietnia
  • 880 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 11 kwietnia

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w szkoleniu on-line, materiały szkoleniowe i certyfikat w formie PDF.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 16 kwietnia 2020 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 22 355 86 80, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy o udział w szkoleniu oraz w celach reklamowych, promocyjnych i marketingowych związanych z działalnością prowadzoną przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. (art. 23 ust. 1 pkt 3 i 5 u.o.d.o.”, a po 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. Dane osobowe udostępniane będą patronom i sponsorom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w szkoleniu.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu: