szkolenie
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

3
marca
2020

ELEKTRONICZNE USŁUGI PUBLICZNE – JAK KORZYSTAĆ Z EPUAP

koordynator: Iwona Brokowska Duda

Szkolenie dedykowane jest kierownikom podmiotów realizujących zadania publiczne oraz innym osobom uprawnionym do podpisywania dokumentów wychodzących na zewnątrz tych podmiotów.
Prowadzone będzie ze szczególnym uwzględnieniem aparatu pojęciowego i słownictwa właściwego dla administratywistów – a nie informatyków. W czasie szkolenia istniała będzie możliwość założenia i potwierdzenia (zaufania) profilu na ePUAP.

Szkolenie jest realizacją oczekiwań uczestników konferencji i seminariów organizowanych przez CPI, wyrażonych w ankietach a dotyczących elektronicznego zarządzania dokumentami, podpisu elektronicznego i ePUAPu.

Kameralne grupy uczestników – do 15 osób
Czas trwania – od godz. 10.00 do ok. 16.00

Szkolenie prowadzi:
dr inż. Kajetan Wojsyk, ekspert ds. jakości danych, pełnomocnik Ministra Zdrowia ds. otwartości danych publicznych.

Zagadnienia programowe:

  1. Zakładanie profilu na ePUAP
  2. Jak stać się podmiotem potwierdzającym profil zaufany (Punktem potwierdzającym)?
  3. Zaufanie profilu (potwierdzanie profilu osoby fizycznej przez Punkt Potwierdzający)
  4. Kontekst pracy na ePUAP – przydzielanie ról, w jakich konkretna osoba może pracować.
  5. Praktyczne przykłady korzystania z ePUAP (osoba fizyczna).
  6. Praktyczne wykorzystanie ePUAP w pracy urzędu administracji publicznej (pracownik administracji).
  7. Poruszanie się po ePUAP.
  8. Wzory obowiązujących w e-administracji dokumentów elektronicznych.
  9. Centralne repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych
  10. Tworzenie pisma przewodniego z wieloma załącznikami o różnych wielkościach.
  11. Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia, Urzędowe Poświadczenie Doręczenia – i różnice między nimi.
  12. Usługi administracji publicznej wykorzystujące mechanizmy uwierzytelniania ePUAP.
  13. ePUAP w kancelarii
  14. Przykłady przypadków szczególnych
W związku z częstymi prośbami uczestników o zmniejszenie liczebności wystąpień na rzecz wydłużenia czasu poszczególnych wykładów i pogłębienia tematyki, oraz umożliwienia formułowania pytań i komentowania przez wykładowców przypadków szczególnych czy trudnych, wprowadza się nowy element - sesję pytań, odpowiedzi i omawiania przypadków szczególnie trudnych.

Kajetan Wojsyk

Pionier i popularyzator informatyki w administracji; wdraża idee społeczeństwa informacyjnego na poziomie lokalnym i krajowym, kierując złożonymi projektami pilotażowymi. Wykładowca Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania oraz ekspert Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia. Pracował m.in. na Politechnice Częstochowskiej, w Akademii Jana Długosza w Częstochowie (obecnie Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza), Centrum Projektów Informatycznych Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, współpracował z Fundacją Wspierania Wsi oraz Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, współpracuje z Centrum Promocji Informatyki. Dokonania kierowanego przez niego zespołu w zakresie informatyzacji Urzędu Miasta Częstochowy były wielokrotnie nagradzane (np. Złoty Laur Teleinfo dla najlepiej zinformatyzowanej jednostki administracji publicznej i instytucji użyteczności publicznej, Lider Informatyki Computerworld, Złota @, międzynarodowa nagroda EuroCrest Award). Był doradcą Ministra Cyfryzacji, aktualnie jest pełnomocnikiem Ministra Zdrowia ds. otwartości danych publicznych.
Zainteresowania:
• Bezpieczeństwo osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
• Tworzenie e-usług w ramach przyjaznej elektronicznej administracji,
• Systemy automatycznej aktualizacji danych rejestrowych w oparciu o dane źródłowe,
• Optymalizacja procedur administracyjnych,
Publikacje:
Za najważniejszą publikację uznaje się dotyczący e-usług ePodręcznik dla administracji, połączony z sejmowym Internetowym Systemem Aktów Prawnych, Wikipedią i wieloma innymi zasobami sieciowymi (np. walidatorami podpisów elektronicznych), która – dzięki swojej konstrukcji jest systematycznie od 2015 r. aktualizowana, stanowiąc realną pomoc w sytuacjach wątpliwości interpretacyjnych dzięki obszernym komentarzom konkretnych pojęć takich jak „dokument” czy „podpis” (https://epodrecznik.mc.gov.pl). Ponadto jest autorem lub współautorem nw. wybranych publikacji oraz drukowanych wystąpień konferencyjnych