warsztaty

18
grudnia
2019

warsztaty dziennikarskie: JAK NAPISAĆ NOTATKĘ PRASOWĄ, KTÓRA BĘDZIE CZYTANA

koordynator: Iwona Nowosielska

Dlaczego jedne notatki prasowe trafiają na czołówkę, a inne idą do kosza? Jak dopasować styl pisania do oczekiwań dziennikarzy? Jak napisać lead i tytuł, które zainteresują dziennikarza? To główne tematy tego szkolenia, którego celem jest opanowanie skutecznych i sprawdzonych technik pisania notatek prasowych. W programie - inspirujące przykłady, sprawdzone tricki i trzy godziny ćwiczeń.

Szkolenie poprowadzi: Krzysztof Urbanowicz jest przedsiębiorcą, strategiem marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji cyfrowej (proces przechodzenia organizacji na nowe sposoby pracy przy wykorzystaniu technologii cyfrowych). Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej grupy Revsquare. Z wyształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji, a po powrocie do Polski, w latach 90. był korespondentem prasy francuskiej, później dyrektorem polsko-francuskiej szkoły dziennikarstwa prowadzonej przez L’Ecole Superieure de Journalisme de Lille. Przez ponad 15 lat był konsultantem ds strategii redakcyjnej w mediach w Polsce, Francji i Szwajcarii.

18 grudnia 2019 r.
9:00 10 REGUŁ JAK NAPISAĆ NOTATKĘ PRASOWĄ:
  • Jak dobrać styl notatki w zależności od mediów (media wysokiej jakości, tabloidy, media specjalistyczne).
  • Jak trafić w kręgi zainteresowania dziennikarzy.
  • Jak zaplanować tekst notatki: rodzaj planu, długość, ilustracja.
  • Dlaczego nie należy mylić notatki prasowej z komunikacją marketingową lub handlową
  • Sekret skutecznych tytułów.
10:00 JAK NAPISAĆ LEAD, KTÓRY BĘDZIE CZYTANY PRZEZ DZIENNIKARZA:
  • 3 rodzaje leadów.
  • Jak kreatywnie przeredagować leady dla różnych rodzajów mediów.
  • 3 gotowe i sprawdzone schematów na atrakcyjny lead.
  • Najczęściej popełniane błędy.
11:00 Ćwiczenia (1 godz.).
12:00 JAK NAPISAĆ NOTATKĘ, AKAPIT PO AKAPICIE:
  • Optymalna długość akapitu. Hierarchizacja informacji w akapicie.
  • Jak budować zdanie, słowo po słowie. Optymalna długość, przysłówki jakościowe.
  • Sprawdzone sposoby na uniknięcie monotonii stylistycznej
  • Tricki i techniki zawodowych dziennikarzy.
  • Różnice w pisaniu u amatorów i zawodowców.
  • Czy popełniasz te błędy?
13:00 Przerwa, poczęstunek
14:00 Ćwiczenia (2 godz.).
16:00 Zakończenie szkolenia.

Krzysztof Urbanowicz

Specjalista w zakresie marketingu, dziennikarstwa i mediów oraz transformacji cyfrowej. Jest konsultantem, prelegentem i trenerem od ponad 15 lat w Polsce, Francji i Szwajcarii (+1000 firm, grup mediowych i gazet).
Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci agencji Revsquare, obecnie Pentalog (klienci m.i in.: PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, Unilever, Orange, Nestlé, Diageo, Jeronimo Martins Polska, Pepsi-Cola…).
Z wykształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, w tym „Le Parisien" i Radio France Internationale, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, prowadzonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille. Jego blog Media Cafe Polska został uznany przez międzynarodową agencję Edelman jako trzeci najbardziej wpływowy blog w Polsce w 2007 r.