szkolenie

12
grudnia
2019

ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI BADAWCZYMI – TECHNIKI, NARZĘDZIA, KOMPETENCJE

24 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Brokowska

Szkolenie ma na celu:

  • Omówić techniki oraz konkretne narzędzia dotyczące zarządzania zespołem projektowym (szkolenie cechuje się warsztatowym charakterem pracy – pokazuje, jak w praktyce stosować konkretne rozwiązania. Zadania skierowane do uczestników uzupełnione są bogatym materiałem „teoretycznym”).
  • Wyrobić miękkie kompetencje komunikacyjne, jakimi powinien się cechować dobry kierownik projektu.
  • Zaprezentować najważniejsze oprogramowanie, którym można się posłużyć do zarządzania zespołem.
  • Pokazać przykładowe rozwiązania w sferze dokumentacji projektowej.
  • Pomóc w opracowywaniu harmonogramów projektów, planowaniu zasobów, definiowaniu ryzyka oraz ocenianiu dokonań projektowych.
  • Podpowiedzieć, jak skutecznie pisać wnioski grantowe.
  • Wskazać, jakie rozwiązania można przenieść do badań ze sfery biznesowej – szkoleniowiec pokazuje, że techniki i narzędzia skutecznego project menagera można z powodzeniem stosować także w przypadku realizowania projektów badawczych.
  • Odpowiedzieć na pytanie, czy różne metodyki prowadzenia projektów (PMI, Prince2, AGILE, SCRUM i inne) można zastosować w wypadku projektów badawczych.
  • Odejść od kwestii, o których mówi się najczęściej, czyli tego gdzie i kiedy aplikować o granty, w stronę zagadnień wspomnianych wyżej.
Kto powinien wziąć udział w szkoleniu?
  • Badacze chcący przygotować się do roli kierownika projektu.
  • Osoby realizujące badania jako kierownicy bądź członkowie zespołów (poszerzenie swojego warsztatu).
  • Badacze aplikujący o granty.
  • Osoby chcące doskonalić swoje kompetencje dotyczące komunikowania się z innymi.
  • Badacze zainteresowani oprogramowaniem wykorzystywanym w pracy grupowej.
  • Badacze pragnący lepiej prezentować siebie środowisku oraz skutecznie promować swoje badania.

Szkolenie poprowadzi: dr Piotr Siuda – socjolog i medioznawca; Prodziekan ds. Nauki oraz adiunkt na Wydziale Administracji i Nauk Społecznych Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, współautor podręcznika wydanego przez PWN i zatytułowanego „Publikacje naukowe”.

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do ok. 17

Program
I. Projekty badawcze (oraz wnioski projektowe) – wprowadzenie

  • Czym są projekty i po co się je robi?
  • Jak rozumieć zarządzanie projektem?
  • Struktura zespołów projektowych oraz myślenie projektowe.
  • Niepowodzenia i pułapki w projektach.
  • Jak pisać wnioski – kilka podstawowych zasad oraz dobre praktyki.
II. Projekty badawcze a projekty „biznesowe”
  • Różne metodyki zarządzania projektami biznesowymi, czyli kilka słów o PMI, PRINCE 2, IPMA – czy da się je przełożyć na projekty badawcze?
  • Biznesowe podejścia do zarządzania projektem – charakterystyka.
  • Podejścia LEAN, AGILE oraz SCRUM – czy przydatne w badaniach?
  • Karta projektu oraz zakresu.
III. Jak zarządzać projektem etap po etapie, czyli narzędzia i techniki przydatne w cyklu życia projektu
  • Poszczególne etapy projektu.
  • Koncepcja projektu.
  • Jak zaczynać projekt – wnioski oraz karty.
  • Jak dobrze dobrać zespół projektowy.
  • Jak wyznaczać odpowiedzialność w projekcie.
  • Techniki zarządzania zakresem projektu (WBS – Work Brakedown Structure).
  • Zarządzanie czasem (harmonogramy, wykresy Gantta, wyznaczanie ścieżki krytycznej projektu).
  • Przykłady macierzy służących do zarządzania zakresem i czasem projektu.
  • Zarządzanie kosztem – budżet, typy wydatków, szacowanie kosztów.
  • Zarządzanie jakością oraz ryzykiem (narzędzia; np. Kano, diagram Ishikawy, metoda 635, macierze prawdopodobieństw i wpływu ryzyka).
IV. Style zarządzania projektem oraz komunikacja z zespołem (w tym oprogramowanie)
  • Typy kierowników projektów oraz cechy dobrego kierownika.
  • Waga komunikacji z zespołem.
  • Spotkania zespołu badawczego.
  • Narzędzia komunikacji (np. Asana, Monday.com, Trello, Jira, Slack, Wunderlist i inne).
  • Podstawowe błędy w komunikacji.
  • Jak monitorować i kontrolować przebieg prac (karty kontrolne, Ishikawa i inne).
  • Czy warto przeprowadzić ewaluację projektu.

Piotr Siuda

Doktor habilitowany nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesuje się społecznymi aspektami internetu oraz edukacją medialną. Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural Studies, International Journal of Cultural Studies). Koordynator szeregu projektów badawczych, w tym zadania Dzieci sieci, Dzieci sieci 2.0, Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH (Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii). Członek The Association of Internet Researchers, Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Strona domowa: http://www.piotrsiuda.com; blog: http://www.piotrsiuda.pl.

Termin i Miejsce

Termin:
12 grudnia 2019
Miejsce:
Warszawa

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 780 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 29 listopada
  • 880 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 30 listopada

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział, materiały konferencyjne, lunch, przekąski i napoje w przerwach.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie pisemnego potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania.

Rezygnacja z udziału po 5 grudnia 2019 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 22 355 86 80, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w konferencji jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji umowy o udział w szkoleniu oraz w celach reklamowych, promocyjnych i marketingowych związanych z działalnością prowadzoną przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o. (art. 23 ust. 1 pkt 3 i 5 u.o.d.o.”, a po 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO). Dane osobowe będą przetwarzane aż do ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą, a po tym okresie dla celów i przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń. Dane osobowe udostępniane będą patronom i sponsorom. Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale niezbędne do wzięcia udziału w szkoleniu.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu: