17
września
2019
INFLUENCER MARKETING I INNE FORMY DIGITAL MARKETINGU – WYBRANE ASPEKTY PRAWNE
koordynator: Iwona Nowosielska
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu.
Obecnie większość firm stosuje różne formy reklamy w Internecie, takie jak mailing, influencer marketing, reklama kontekstowa. Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu aspektów prawnych Digital marketing przedstawionej przez specjalistów z tego zakresu. Podczas szkolenia opowiemy, jak prowadzić działania w obszarze digital marketing zgodnie z prawem. Przybliżymy też najważniejsze zasady konstruowania umów na prowadzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem narzędzi digital marketingu.
Do kogo szkolenie jest kierowane. Członków zarządu i dyrektorów odpowiedzialnych za marketing i komunikację; project i brand menedżerów, osób odpowiedzialnych za portale i serwisy internetowe, prawników wewnętrznych firm z branży reklamowej, e-commerce, nowych technologii.
Szkolenie poprowadzą:
Michał Pietrzyk
Radca prawny, associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie cywilnym i prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki kontraktów informatycznych. Prowadził około stu spraw przed sądami powszechnymi, w tym sprawy informatyczne, budowlane i nieruchomościowe.
Agnieszka Zwierzyńska
Adwokat, senior associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawie nowych technologii oraz e-commerce, a także w ochronie danych osobowych. Od prawie 15 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorcom między innymi z branży IT, telewizyjnej, reklamowej, farmaceutycznej i spożywczej w zakresie umów przenoszących prawa autorskie i licencyjnych, wdrożeniowych oraz innych umów w obszarze własności intelektualnej.
Czas trwania szkolenia: 10:00 – 16:00
Program
- Digital marketing – co to takiego, przykłady (influencer marketing, mailing, reklama w mediach społecznościowych, pliki cookies, reklama kontekstowa, marketing szeptany).
- Najważniejsze regulacje prawne dotyczące reklamy w Internecie.
- Influencer marketing:
- kim są infuencerzy, blogerzy, vlogerzy i snapchaterzy?
- regulacje prawne, reklama ukryta lub sprawiająca wrażenie neutralnej informacji,
- oznaczanie przekazów reklamowych w mediach społecznościowych – przykłady.
- Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną:
- świadczenie usług drogą elektroniczną, zasady wyrażania zgody,
- informacja handlowa a RODO.
- Zasady wykorzystywania plików cookies w działalności reklamowej:
- reklama polegająca na śledzeniu użytkownika w sieci a RODO,
- profilowanie, zgoda użytkownika Internetu na przetwarzanie jego danych uzyskanych za pomocą plików cookies,
- polityka cookies - najważniejsze postanowienia.
- Reklama kontekstowa:
- reklama przy użyciu słów kluczowych on-line,
- wykorzystanie znaku towarowego w celach reklamowych,
- reklama dopasowana do treści witryny w postaci linków, tekstów, grafiki i animacji wyświetlanych obok treści.
- Kluczowe kwestie w umowach dotyczących digital marketingu:
- prawa i obowiązki zlecającego reklamę (właściciela marki, agencji) i wykonawcy,
- wynagrodzenie i zasady rozliczeń stron,
- odpowiedzialność,
- prawa autorskie i dane osobowe,
- okres obowiązywania i rozwiązanie umowy.
Michał Pietrzyk
Radca prawny, associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie cywilnym i prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki kontraktów informatycznych. Prowadził około stu spraw przed sądami powszechnymi, w tym sprawy informatyczne, budowlane i nieruchomościowe.
Agnieszka Zwierzyńska
Adwokat, senior associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawie nowych technologii oraz e-commerce, a także w ochronie danych osobowych. Od prawie 15 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorcom między innymi z branży IT, telewizyjnej, reklamowej, farmaceutycznej i spożywczej w zakresie umów przenoszących prawa autorskie i licencyjnych, wdrożeniowych oraz innych umów w obszarze własności intelektualnej.