szkolenie

17
września
2019

INFLUENCER MARKETING I INNE FORMY DIGITAL MARKETINGU – WYBRANE ASPEKTY PRAWNE

koordynator: Iwona Nowosielska

Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu.
Obecnie większość firm stosuje różne formy reklamy w Internecie, takie jak mailing, influencer marketing, reklama kontekstowa. Celem szkolenia jest przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu aspektów prawnych Digital marketing przedstawionej przez specjalistów z tego zakresu. Podczas szkolenia opowiemy, jak prowadzić działania w obszarze digital marketing zgodnie z prawem. Przybliżymy też najważniejsze zasady konstruowania umów na prowadzenie kampanii reklamowych z wykorzystaniem narzędzi digital marketingu.

Do kogo szkolenie jest kierowane. Członków zarządu i dyrektorów odpowiedzialnych za marketing i komunikację; project i brand menedżerów, osób odpowiedzialnych za portale i serwisy internetowe, prawników wewnętrznych firm z branży reklamowej, e-commerce, nowych technologii.

Szkolenie poprowadzą:
Michał Pietrzyk
Radca prawny, associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie cywilnym i prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki kontraktów informatycznych. Prowadził około stu spraw przed sądami powszechnymi, w tym sprawy informatyczne, budowlane i nieruchomościowe.
Agnieszka Zwierzyńska
Adwokat, senior associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawie nowych technologii oraz e-commerce, a także w ochronie danych osobowych. Od prawie 15 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorcom między innymi z branży IT, telewizyjnej, reklamowej, farmaceutycznej i spożywczej w zakresie umów przenoszących prawa autorskie i licencyjnych, wdrożeniowych oraz innych umów w obszarze własności intelektualnej.

Czas trwania szkolenia: 10:00 – 16:00

Program

  • Digital marketing – co to takiego, przykłady (influencer marketing, mailing, reklama w mediach społecznościowych, pliki cookies, reklama kontekstowa, marketing szeptany).
  • Najważniejsze regulacje prawne dotyczące reklamy w Internecie.
  • Influencer marketing:
    1. kim są infuencerzy, blogerzy, vlogerzy i snapchaterzy?
    2. regulacje prawne, reklama ukryta lub sprawiająca wrażenie neutralnej informacji,
    3. oznaczanie przekazów reklamowych w mediach społecznościowych – przykłady.
  • Przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną:
    1. świadczenie usług drogą elektroniczną, zasady wyrażania zgody,
    2. informacja handlowa a RODO.
  • Zasady wykorzystywania plików cookies w działalności reklamowej:
    1. reklama polegająca na śledzeniu użytkownika w sieci a RODO,
    2. profilowanie, zgoda użytkownika Internetu na przetwarzanie jego danych uzyskanych za pomocą plików cookies,
    3. polityka cookies - najważniejsze postanowienia.
  • Reklama kontekstowa:
    1. reklama przy użyciu słów kluczowych on-line,
    2. wykorzystanie znaku towarowego w celach reklamowych,
    3. reklama dopasowana do treści witryny w postaci linków, tekstów, grafiki i animacji wyświetlanych obok treści.
  • Kluczowe kwestie w umowach dotyczących digital marketingu:
    1. prawa i obowiązki zlecającego reklamę (właściciela marki, agencji) i wykonawcy,
    2. wynagrodzenie i zasady rozliczeń stron,
    3. odpowiedzialność,
    4. prawa autorskie i dane osobowe,
    5. okres obowiązywania i rozwiązanie umowy.

Michał Pietrzyk

Radca prawny, associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie cywilnym i prawie własności intelektualnej, ze szczególnym uwzględnieniem tematyki kontraktów informatycznych. Prowadził około stu spraw przed sądami powszechnymi, w tym sprawy informatyczne, budowlane i nieruchomościowe.

Agnieszka Zwierzyńska

Adwokat, senior associate w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawie nowych technologii oraz e-commerce, a także w ochronie danych osobowych. Od prawie 15 lat doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorcom między innymi z branży IT, telewizyjnej, reklamowej, farmaceutycznej i spożywczej w zakresie umów przenoszących prawa autorskie i licencyjnych, wdrożeniowych oraz innych umów w obszarze własności intelektualnej.