warsztaty

27-28
czerwca
2019

"TEATRUM PREZENTACJI BIZNESOWYCH" cykl warsztatów BIZNES TO LUDZIE

koordynator: Iwona Nowosielska

Warsztaty składają się z czterech spotkań oddzielonych od siebie około miesięczną przerwą. To cykl bardzo aktywnie prowadzonych szkoleń obejmujących: dużo dyskusji, ćwiczeń, zadań. Wszyscy wymieniają się opiniami, doświadczeniami, poglądami i pomysłami.

Na początek truizm - wszelkie działania biznesowe to interakcje z ludźmi. Codziennie spotykamy się z klientami, kontrahentami, współpracownikami, partnerami, aby rozmawiać, przedstawiać nasze poglądy i naszą ofertę. Często robimy to intuicyjnie, bo nie mieliśmy okazji, aby się nauczyć sztuki komunikacji publicznej i skutecznego przekazywania swoich myśli. Tymczasem obok nas działają osoby, które potrafią przekazać swoje poglądy, zaprezentować wiedzę, czy przedstawić ofertę w sposób barwny, zaciekawiając swoich rozmówców i zapewniając sobie ich zainteresowane i korzystne decyzje. Dołączmy do ich grona.
Opierając się na naszej z wiedzy i doświadczeniu - wieloletniego menedżera w biznesie prywatnym i korporacyjnym oraz aktora znającego z autopsji realia biznesowe - oferujemy rozwiniecie sztuki komunikacji biznesowej. Pomoże w tym nieco technik aktorskich i sprawdzonych metod komunikacji w działaniach publicznych.

Podczas warsztatów uczestnicy poznają:

  • sposoby panowania nad własnym ciałem, stresem, autorelaksacji przed i podczas prezentacji,
  • kanony świadomego panowania nad głosem i ładnego mówienia, dzięki czemu komunikat dociera do odbiorcy,
  • zasady kreowania własnej postaci przed audytorium – przez ubiór, zachowanie, mówienie….
  • różnorodne środki wyrazu podczas prezentacji i wystąpień biznesowych,
  • metody i techniki przygotowania treści wystąpienia tak, aby przedmiot prezentacji dotarł do ich uszu i zapadł w ich serca,
  • kluczowe umiejętności odczytywania sygnałów płynących od odbiorcy i doboru adekwatnych środków oddziaływania.

Podczas warsztatów uczestnicy będą ćwiczyć poznawane metody oraz prezentować na forum grupy swoje wystąpienia – etiudy. Dla umożliwienia realizacji ćwiczeń prosimy o stroje bardziej swobodne pierwszego dnia i stroje biznesowo – oficjalne drugiego dnia szkolenia.
W ramach ćwiczeń realizowanych na forum grupy uczestnicy otrzymają wskazówki dotyczące zachowania, mówienia i sposobu występowania. Niezależnie od tych informacji każdy z uczestników może też otrzymać na życzenie dodatkowe wskazówki w osobistej rozmowie z trenerem.

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Zaplanować elementy prezentacji dopasowane do odbiorcy (-ów).
  • Posługiwać się językiem barwnym, przyciągającym uwagę i zapadającym w pamięć odbiorców.
  • Skutecznie przekazywać intencje zawarte w prezentacji i tworzyć prezentacje zapadające w pamięć.
  • Lepiej radzić sobie w sytuacjach konfrontacyjnych z wymagającymi odbiorcami.
  • Redukować stres podczas prezentacji.

Szkolenie przeznaczone jest dla:

  • Handlowców prezentujących produkty, usługi i rozwiązania (techniczne, organizacyjne, finansowe) partnerom biznesowym i kluczowym klientom.
  • Szefów sprzedaży - prowadzących szkolenia i prezentacje dla podległego personelu i klientów.
  • Menedżerów prezentujących swoje opracowania, rozwiązania, projekty lub produkty partnerom biznesowym i/lub zarządom firm.
  • Wszystkim, którzy w działalności zawodowej stosują prezentację jako jedno z narzędzi pracy.

Metody szkoleniowe:
W programie szkolenia: wiedza o podstawowych elementach aktorskiego warsztatu i retoryce, ćwiczenia budujące atmosferę spotkania i integrujące uczestników, symulacje różnorodnych trudnych sytuacji biznesowych, odgrywanie aranżowanych scenek pozwalających uczestnikom wystąpić w różnych rolach, nagrywanie i omawianie prezentacji przygotowanych przez uczestników.

W czym jesteśmy inni - dodatkowe wartości dla uczestników:

  • Dwóch prowadzących trenerów o odmiennym doświadczeniu zawodowym wzbogaca spojrzenie na omawiane zagadnienia i zapewnia analizę działań uczestników w wielu aspektach.
  • Podczas szkolenie wykorzystujemy wiedzę i umiejętności aktorskie, a także doświadczenie menedżerskie.
  • Symulacje sytuacji biznesowych są realistyczne dzięki obecności aktora.

Warsztaty poprowadzi:
Tomasz Wański
Ma ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie operacyjnego zarządzania biznesowego w firmach państwowych, prywatnych i korporacji. Podczas pracy zawodowej zrealizował z sukcesem wiele kompleksowych projektów biznesowych jak np. tworzenie strategii rynkowej dla firm, projekty Merges & Acquisition, projekty outsourcingu, budowanie sieci dealerskiej, strategie HR.
Od 2002 roku działa jako konsultant biznesowy, trener, coach i mentor. W tej roli realizował projekty szkoleniowe i doradcze dla zarządów firm, średniej kadry menedżerskiej, pracowników liniowych w zakresie umiejętności menedżerskich, budowania strategii firm, wdrażania coachingowej kultury zarządzania, prowadzenia procesów mentoringowych, wystąpień publicznych.
Klientami prowadzonych przez Tomasza projektów były firmy międzynarodowe, polskie – prywatne i państwowe branż: finansowej, produkcyjnej, handlowej, farmaceutycznej.
Jest certyfikowanym konsultantem metodyk ExtendedDISC®, SuccessInsights®, Coaching Clinic®, ma Międzynarodowy Certyfikat Trenera Edexcel i BTEC Professional Qualifications® (Wielka Brytania) oraz Certyfikat Mentora Colegium Wratislaviense
Dotychczasowe doświadczenie szkoleniowe wynosi ponad 7000 godzin szkoleniowych i kilkadziesiąt indywidualnych procesów mentoringowych. Jest współtwórcą i wieloletnim Prezesem Stowarzyszenia Mentorów PROMENTOR.

Paweł Kleszcz
Ukończył studia aktorskie na PWST w Warszawie, po studiach pracował 7 lat w „Teatrze Syrena” w Warszawie. Przez dwa lata piastował funkcję dyrektora artystycznego dużej firmy organizującej szkolenia i imprezy różnego typu, a obecnie współpracuje z wieloma rozgłośniami radiowymi i studiami nagraniowymi jako lektor, prowadzi imprezy dla firm, instytucji i organizacji. Od wielu lat współuczestniczy w tworzeniu i realizacji rożnych projektów imprez szkoleniowych i integracyjnych (łącznie dla ponad 1000 firm) specjalizując się w szkoleniach związanych z prezentacją, autoprezentacją i zasadami biznesowego „savoir vivre”.
W tej roli pracował dla organizacji handlowych, bankowych i produkcyjnych. Doskonale potrafi przekazać swoje umiejętności praktyczne wynikające z doświadczeń w pracy artystycznej i biznesowej.

Program

DZIEŃ 1 - Ja przed ludźmi (Stroje swobodne – będzie dużo ćwiczenia)

  1. Poznajmy się. Zaprezentuj najdroższą rzecz, jaką dysponujesz - siebie samego.
  2. Język ciała – najsilniejszy oręż w oddziaływaniu na odbiorcę:
    • Wyższość gestu nad słowem.
    • Indywidualne formy zachowań – świadomość własnego ciała i jej zdobywanie.
    • Kultura osobista i jej pielęgnowanie.
    • Przestrzeń osobista i strefy dystansu.
    • Umiejętność nawiązywania dialogu ciałem.
    • Pokazywanie i bycie.
  3. Mówienie - jak mówić, aby komunikat dotarł do odbiorcy:
    • Indywidualne cechy i czynniki mające wpływ na jego charakter:
    • Głośność / oddech, kierunek, dystans.
    • Artykulacja /wady wymowy.
    • Intonacja.
    • Oddech - źródło życia, siła ciała i głosu.
  4. Trudne sprawy - trema, stres, wpadki:
    • Pożyteczna trema - jak jej nie pokazać odbiorcom.
    • Mój stres - moje życie.
    • Wpadki - jak wybrnąć, gdy to się już zdarzyło.
  5. W kierunku większej pewności siebie...
    • Przygotowanie do wystąpienia - relaks, rozgrzewka, czego unikać.
    • Próba generalna - spot reklamowy.
    • Dyskretne metody przygotowania się do prezentacji.
    • Jak wykorzystać okazje na ćwiczenie każdego dnia by być coraz lepszym.
Harmonogram czasowy
09:00 – rejestracja uczestników, poranna kawa
10:00 – rozpoczęcie zajęć
11:00 – przerwa na kawę
13:00 – przerwa na lunch
15:00 – przerwa na kawę
16:00 – zakończenie zajęć

DZIEŃ 2 - Ludzie przede mną (Stroje formalne – takie jakie nosicie podczas wystąpień)
  1. Przygotowanie prezentacji – czym chcemy zaintrygować słuchaczy:
    • Określ cel wystąpienia – co chcesz osiągnąć.
    • Zasada Ogra – budowanie wystąpienia od celu do doboru środków przekazu.
    • Konstrukcja wystąpienia - o czym będziesz mówić, a o czym nie; uwolnienie się od schematów oraz poszukiwanie i znajdowanie nowatorskich sposobów dotarcia do odbiorców.
    • Retoryka – jak powiesz o tym, o czym będziesz mówił.
    • 10 przykazań profesjonalnego prezentera / mówcy – bądź sobą, a jednocześnie pokazuj, że Ci zależy.
  2. Czas wyjść na scenę – jak przyciągniemy ich uwagę:
    • Zorganizuj się i przygotuj – przygotowanie siebie, pomocy technicznych, sali i odbiorców.
    • Utrzymywanie zainteresowania odbiorcy – jak zdobyć i utrzymywać ich uwagę.
    • „Sztuczki” retoryczne – pomoc w dotarciu do serc słuchaczy.
    • Grzechy śmiertelne prezentera 0- czego trzeba się wystrzegać.
    • Zakończenie prezentacji - dobre wzorce.
  3. Trudne sytuacje – jak sobie radzić:
    • Radzenie sobie z biernością, oporem i krytyką.
    • Odpowiadanie na trudne pytania – jak nie zginąć w ogniu ataku.
    • Psikusy techniki - jak je zmienić w sukces.
  4. Spektakl „dyplomowy” – pokażmy co umiemy:
    • Praktyczne powtórzenie wszystkich elementów szkolenia.
    • Każdy ma szanse prezentacji umiejętności.
    • Pomagamy sobie wzajemnie - informacja zwrotna dla każdego.
Harmonogram czasowy
08:30 – poranna kawa
09:00 – rozpoczęcie zajęć
11:00 – przerwa na kawę
13:00 – przerwa na lunch
15:00 – Przerwa na kawę
16:00 – zakończenie warsztatów