28
sierpnia
2018
CZASOPISMA NAUKOWE W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
koordynator: Iwona Nowosielska
Jak czasopisma naukowe powinny promować się w mediach społecznościowych? „Szanowni Państwo, mamy dla Was znakomitą wiadomość - nowy numer naszego czasopisma jest już dostępny!!! Z poważaniem, Redakcja”. Redakcje czasopism naukowych nie potrafią korzystać z mediów społecznościowych. Większość z nich jest zagubiona w internecie, który szybko zmienia się w erze cyfryzacji. Jak i gdzie w mediach społecznościowych promują się najlepsi? Jak przygotować i wdrożyć prosty plan promocji czasopisma naukowego w mediach społecznościowych?
28 sierpnia 2018 r. | |
---|---|
10:00 |
Jak czasopisma naukowe promują się dziś w social media:
(strateg marketingu internetowego i specjalistą w zakresie transformacji Cyfrowej) |
12:30 | Przerwa, poczęstunek |
13:00 |
Możliwe strategie promocyjne czasopism naukowych i omówienie niedostatków polskich czasopism w tym zakresie. Analiza widoczności publikacji naukowych w internetowych mediach społecznościowych - widoczność w sieci z perspektywy autora tekstów naukowych:
|
14:30 | Przerwa |
14:45 |
Prawno autorskie aspekty naukowego publikowania w mediach społecznościowych
(prawniczka, Specjalistka ds. polityk publicznych w Centrum Cyfrowym) |
16:00 | Zakończenie seminarium |
Natalia Mileszyk
Prawniczka, absolwentka Central European University w Budapeszcie (LL.M.) i Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalistka ds. polityk publicznych w Centrum Cyfrowym. Zajmuje się analizą prawną i rzecznictwem w zakresie otwartych zasobów oraz swobód użytkowników treści zarówno w Polsce jak i Unii Europejskiej, ostatnio przede wszystkim europejską reformą prawa autorskiego. Działa w ramach międzynarodowego stowarzyszenia Communia, Koalicji Otwartej Edukacji i Creative Commons. Prowadzi również szkolenia z zakresu prawa autorskiego i otwartych zasobów dla instytucji kultury i administracji.
Piotr Siuda
Doktor habilitowany nauk społecznych w zakresie nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesuje się społecznymi aspektami internetu, groznawstwem oraz naukometrią. Autor kilku monografii, między innymi książki wydanej przez PWN: „Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko”. Publikował w wielu pismach indeksowanych w Web of Science (np. „Journal of Computer Mediated Communication”, „Critical Studies in Media Communication”, „International Journal of Cultural Studies”). Koordynator szeregu projektów badawczych, obecnie prowadzi projekt NCN OPUS 22 pt. „Sieci kłącza, obieg znaczeń i treści oraz konteksty offline internetowego handlu narkotykami”. Wcześniej kierował zadaniami „Dzieci sieci”, „Dzieci sieci 2.0”, „Prosumpcjonizm pop-przemysłów”. Członek The Association of Internet Researchers oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.
Krzysztof Urbanowicz
• Ekspert w dziedzinie sztucznej inteligencji i ChatGPT, mediów i dziennikarstwa, komunikacji i marketingu cyfrowego oraz metodykiem szkoleń z ponad 20 letnim doświadczeniem.
• Przez 18 lat, kierował własną agencją content marketingu Mediapolis, jedną z największych agencji tego typu w Polsce, należącą do międzynarodowej sieci Revsquare, obecnie Globant (spółka notowana na The New York Stock Exchange). Współpracował z ponad 800 firmami i instytucjami w Polsce (m. in. PKN Orlen, PZU, Unilever, Nestlé, Pepsi-Cola…) i za granicą (Francja, Szwajcaria…).
• Jest również doświadczonym menedżerem i seryjnym przedsiębiorcą, który stworzył lub współtworzył 6 firm w segmencie mediów, marketingu cyfrowego i nieruchomości.
• Rozpoczął karierę dziennikarską we francuskiej prasie codziennej w Paryżu („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”), a po powrocie do Polski był korespondentem mediów francuskich i dyrektorem Europejskiego Studium Dziennikarstwa w Warszawie (L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille i Uniwersytet Warszawski).