szkolenie

14
czerwca
2018

JAK KOMUNIKOWAĆ KRÓTKO I ZWIĘŹLE

koordynator: Iwona Nowosielska

- Przepraszam, że piszę do Ciebie tak długi list, ale nie miałem czasu, by napisać go krócej - tłumaczył się Napoleon przed Józefiną. Mówić i pisać krótko i zwięźle to umiejętność, którą trzeba opanować w nowych czasach transformacji cyfrowej. Jak napisać artykuł prasowy zrozumiały i atrakcyjny dla zaganianego czytelnika? Jak napisać e-maila, który adresaci przeczytają z zainteresowaniem? Wreszcie, jak przygotować Elevator Pitch, by „sprzedać” swój pomysł w 70 słowach w 30 sekund? Trzy techniki, których znajomość przyda się w erze „infootyłości”.

Adresaci: szefowie i pracownicy działów komunikacji, marketingu i Public Relations w firmach

Szkolenie poprowadzi: Krzysztof Urbanowicz

14 czerwca 2018 r.
9:00-10:00 Jak komunikować krótko i zwięźle
  • Dziesięć reguł jak pisać i komunikować krótko i zwięźle.
  • Podstawowe zasady syntetycznego formułowania myśli.
  • Analiza vs synteza.
  • Klasyfikacja i hierarchizacja informacji.
  • Jak odróżnić informację istotną od nieistotnej.
10:00-11:00 Jak napisać krótki artykuł prasowy (prasa, internet, intranet).
  • Dwanaście reguł jak pisać, by być czytanym.
  • Główna informacja.
  • Optymalna długość słów w zdaniu.
  • Metoda Maestro.
  • Trzy sprawdzone techniki dziennikarskie na każdą okazję.
11:00-12:00 Ćwiczenia
12:00-13:00 Jak skracać artykuł prasowy i inne teksty.
  • Osiem reguł skracania tekstu.
  • Jak to robią profesjonalni dziennikarze.
  • Najczęściej popełnianie błędy.
  • Ćwiczenia
13:00-14:00 Obiad
14:00-15:00 Jak napisać e-mail, który będzie czytany
  • Siedem reguł pisania skutecznych e-maili
  • Techniki pisania tytułów e-maili
  • Budowa tekstu: plan, akapity, lead, długość zdań, wielkość czcionki, linki…
  • Jak stosować technikę „wyliczanki”
  • Z załącznikiem czy bez?
15:00-16:00 Elevator Pitch, czyli szybka rozmowa w windzie.
  • Jak napisać Elevator Pitch, by „sprzedać” swój pomysł w 70 słowach w 30 sekund.
  • Dlaczego technika Elevator Pitch przyda się nie tylko w komunikacji wewnętrznej.
  • Ćwiczenia

Krzysztof Urbanowicz

Specjalista w zakresie marketingu, dziennikarstwa i mediów oraz transformacji cyfrowej. Jest konsultantem, prelegentem i trenerem od ponad 15 lat w Polsce, Francji i Szwajcarii (+1000 firm, grup mediowych i gazet).
Przez 18 lat kierował agencją content marketingu Mediapolis, należącą do międzynarodowej sieci agencji Revsquare, obecnie Pentalog (klienci m.i in.: PKN Orlen, PZU, PGNiG, PGE, Unilever, Orange, Nestlé, Diageo, Jeronimo Martins Polska, Pepsi-Cola…).
Z wykształcenia dziennikarz (Institut Francais de Presse w Paryżu) i sowietolog (Institut d’Etudes Politiques w Paryżu), rozpoczynał swoją karierę w mediach francuskich we Francji („Le Quotidien de Paris” i „Le Figaro”).
Po powrocie do Polski, w latach 90., był korespondentem mediów francuskich, w tym „Le Parisien" i Radio France Internationale, później dyrektorem polsko-francuskiej podyplomowej szkoły dziennikarstwa, Europejskie Studium Dziennikarstwa w Warszawie, prowadzonej przez L’Ecole Supérieure de Journalisme de Lille. Jego blog Media Cafe Polska został uznany przez międzynarodową agencję Edelman jako trzeci najbardziej wpływowy blog w Polsce w 2007 r.