szkolenie

4
września
2018

CONTENT MARKETING KROK PO KROKU - CZYLI JAK BUDOWAĆ STRATEGIE I REALIZOWAĆ DZIAŁANIA W RAMACH MARKETINGU TREŚCI?

koordynator: Iwona Brokowska Duda

Cel

  • Przedstawienie metod budowy strategii w zakresie content marketingu
  • Prezentacja formatów i typów treści w ramach content marketingu – od tekstu do wideo i aplikacji
  • Przegląd skutecznych sposobów dystrybucji contentu w internecie
  • Prezentacja kluczowych narzędzi Content Managera
  • Prezentacja kluczowych narzędzi Content Managera

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie sposobów na skuteczne budowanie strategii w zakresie marketingu treści – od celów przez formaty i typy po dystrybucję
  • Prezentacja praktycznych porad w zakresie doboru rodzaju contentu i skutecznego ich redagowania
  • Inspiracje w zakresie copywritingu zachęcającego do pobierania treści i angażowania odbiorcy
  • Poznanie bezpłatnych i płatnych platform, narzędzi i aplikacji do doskonalenia komunikacji w zakresie content marketingu
  • Gotowe i sprawdzone szablony do budowy strategii content marketingu

Do udziału w warsztatach zapraszamy:

  • Ekspertów i specjalistów ds. Content Marketingu, WWW, e-marketingu i Public Relations odpowiedzialnych za komunikację online
  • Pracowników działów marketingu, sprzedaży, HR, project managerów poszukujących wiedzy i inspiracji w obszarze content marketingu
  • kierowników i dyrektorów nadzorujących komunikację marketingową i sprzedaż

Metodologia

  • Forma warsztatowa z praktycznymi ćwiczeniami
  • Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów
  • Prezentacja narzędzi i inspiracji niezbędnych do realizacji działań w zakresie marketingu treści

Szkolenie prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00

Program

1. Content Marketing krok po kroku - jak definiować cele i KPI w ramach Content Marketing?
  • Budowanie strategii content marketingowej od A do Z
  • Profil odbiorcy – typy odbiorców i ich motywacje
  • Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
  • Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania baz
  • Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
  • Inbound versus Outbound marketing – wady i zalety
  • Content Marketing w działaniach brandingowych (wizerunek, ruch, lojalność) – przykłady z Polskie i ze świata
  • Content Marketing w działaniach direct response (leady, sprzedaż) – przykłady B2C i B2B
  • SEO i marketing treści – jak content wspiera pozycjonowanie?
Ćwiczenie praktyczne – budowanie strategii content marketingowej w oparciu o model persony wraz z koncepcją promocji treści

2. Fundamenty Content Marketingu
  • własny serwis/blog/microsite versus dystrybucja treści z wykorzystaniem kanałów paid i earned?
    1. WWW , blog, mikroserwis jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX)
    2. Optymalizacja serwisu WWW – prototypy, nazewnictwo, nawigacja
  • przegląd narzędzi content marketingu: od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki
  • formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia
  • content poradnikowy vs rozrywkowy – kiedy i jak stosować?
  • sztuka redagowania „skutecznych” treści
    1. tytuły i nagłówki – jak skutecznie zachęcać do kliknięcia i pobrania?
    2. formatowanie treści krok po kroku
    3. Landing Page – jak konstruować by zachęcać użytkowników do wypełenienia formularz i pobierania contentu?
  • Narzędzia Content Marketera – optymalizacja treści, pomiar skuteczności, weryfikacja błędów i tworzenie graficznego contentu (zdjęcia, infografiki, schematy, magazyny online, etc.)
Case studies – przykłady aktywności Content Marketingowych – Polska i Świat

3. Jak promować i dystrybuować treści w kanałach elektronicznych i pozyskiwać użytkowników?
  • 10 skutecznych sposobów na promocję własnych treści – kryteria wyboru w zależności od rodzaju contentu i kosztów
  • sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
  • Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń?
  • SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści?
  • pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)?
  • newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu?
  • content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści?
  • content w social media – platformy społecznościowe (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
  • reklama natywna jako przykład aktywności CM
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie formatów do dystrybucji contentu

4. Jak mierzyć skuteczność działań w ramach content marketingu?
  • Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
  • Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
  • Role i funkcje w ramach strategii content marketingowej

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta - od 20 lat w branży e-marketingu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży online. Redaktor Prowadzący branżowego "Magazynu Online Marketing". Od 15 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 15.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca SGH i AGH oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus.