4
września
2018
CONTENT MARKETING KROK PO KROKU - CZYLI JAK BUDOWAĆ STRATEGIE I REALIZOWAĆ DZIAŁANIA W RAMACH MARKETINGU TREŚCI?
koordynator: Iwona Brokowska Duda
Cel
- Przedstawienie metod budowy strategii w zakresie content marketingu
- Prezentacja formatów i typów treści w ramach content marketingu – od tekstu do wideo i aplikacji
- Przegląd skutecznych sposobów dystrybucji contentu w internecie
- Prezentacja kluczowych narzędzi Content Managera
- Prezentacja kluczowych narzędzi Content Managera
Korzyści dla uczestników
- Poznanie sposobów na skuteczne budowanie strategii w zakresie marketingu treści – od celów przez formaty i typy po dystrybucję
- Prezentacja praktycznych porad w zakresie doboru rodzaju contentu i skutecznego ich redagowania
- Inspiracje w zakresie copywritingu zachęcającego do pobierania treści i angażowania odbiorcy
- Poznanie bezpłatnych i płatnych platform, narzędzi i aplikacji do doskonalenia komunikacji w zakresie content marketingu
- Gotowe i sprawdzone szablony do budowy strategii content marketingu
Do udziału w warsztatach zapraszamy:
- Ekspertów i specjalistów ds. Content Marketingu, WWW, e-marketingu i Public Relations odpowiedzialnych za komunikację online
- Pracowników działów marketingu, sprzedaży, HR, project managerów poszukujących wiedzy i inspiracji w obszarze content marketingu
- kierowników i dyrektorów nadzorujących komunikację marketingową i sprzedaż
Metodologia
- Forma warsztatowa z praktycznymi ćwiczeniami
- Prezentacja wielu case’ów branżowych mających na celu prezentację dobrych i złych przykładów
- Prezentacja narzędzi i inspiracji niezbędnych do realizacji działań w zakresie marketingu treści
Szkolenie prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu
Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00
Program
1. Content Marketing krok po kroku - jak definiować cele i KPI w ramach Content Marketing?- Budowanie strategii content marketingowej od A do Z
- Profil odbiorcy – typy odbiorców i ich motywacje
- Formy content marketingu – jakie typy treści są najpopularniejsze, a które najskuteczniejsze?
- Typy contentu w zależności od celu – od brandingu i lojalności do sprzedaży i pozyskiwania baz
- Cykl publikacji – jak często publikować by osiągać zamierzone cele?
- Inbound versus Outbound marketing – wady i zalety
- Content Marketing w działaniach brandingowych (wizerunek, ruch, lojalność) – przykłady z Polskie i ze świata
- Content Marketing w działaniach direct response (leady, sprzedaż) – przykłady B2C i B2B
- SEO i marketing treści – jak content wspiera pozycjonowanie?
2. Fundamenty Content Marketingu
- własny serwis/blog/microsite versus dystrybucja treści z wykorzystaniem kanałów paid i earned?
- WWW , blog, mikroserwis jako oś działań kontentowych – trendy w projektowaniu (wideo, grafiki, microUX)
- Optymalizacja serwisu WWW – prototypy, nazewnictwo, nawigacja
- przegląd narzędzi content marketingu: od postów i newsletterów przez infografiki i artykuły eksperckie po raporty i ebooki
- formaty a typy treści od A do Z – cechy i specyfika tworzenia
- content poradnikowy vs rozrywkowy – kiedy i jak stosować?
- sztuka redagowania „skutecznych” treści
- tytuły i nagłówki – jak skutecznie zachęcać do kliknięcia i pobrania?
- formatowanie treści krok po kroku
- Landing Page – jak konstruować by zachęcać użytkowników do wypełenienia formularz i pobierania contentu?
- Narzędzia Content Marketera – optymalizacja treści, pomiar skuteczności, weryfikacja błędów i tworzenie graficznego contentu (zdjęcia, infografiki, schematy, magazyny online, etc.)
3. Jak promować i dystrybuować treści w kanałach elektronicznych i pozyskiwać użytkowników?
- 10 skutecznych sposobów na promocję własnych treści – kryteria wyboru w zależności od rodzaju contentu i kosztów
- sposoby dystrybucji treści w ramach content marketingu – płatne i bezpłatne formy promocji
- Sieci CM i sieci kontekstowe oraz inni wydawcy – jak dobrać model rozliczeń?
- SEO a content marketing – jak wspierać pozycjonowanie z wykorzystaniem treści?
- pułapki content managera – jak bronić się przed algorytmem (pingwin, panda, koliber)?
- newsletery i e-maile – jak wykorzystać content marketing w ramach e-mail marketingu?
- content automation – czy i w jaki sposób automatyzować proces dystrybucji treści?
- content w social media – platformy społecznościowe (FB, YT, Twitter, LinkedIn, itp.)
- reklama natywna jako przykład aktywności CM
4. Jak mierzyć skuteczność działań w ramach content marketingu?
- Podstawowe mierniki efektywności działań w ramach content marketingu
- Badania online i monitoring internetu – jak weryfikować ilość i jakość publikacji?
- Role i funkcje w ramach strategii content marketingowej
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta - od 20 lat w branży e-marketingu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży online. Redaktor Prowadzący branżowego "Magazynu Online Marketing". Od 15 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 15.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca SGH i AGH oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus.