szkolenie
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

7
lutego
2018

KOMUNIKACJA INTERNETOWA W ADMINISTRACJI - JAK INFORMOWAĆ, OBSŁUGIWAĆ I PROMOWAĆ USŁUGI URZĘDU ONLINE

koordynator: Iwona Brokowska Duda

Cel:

  • prezentacja trendów w obszarze e-administracji – Polska i świat
  • omówienie zasad obsługi interesantów z wykorzystaniem narzędzi i kanałów digitalowych
  • przedstawienie dobrych praktyk komunikacji w ramach kluczowych filarów komunikacji na polu administracja-mieszkańcy/interesanci/inwestorzy/biznes

Korzyści:

  • pozyskanie inspiracji w zakresie rozwoju i usprawnienia komunikacji online
  • optymalizacja błędów i skorygowanie niedociągnięć w obszarze tzw. mediów własnych (WWW, e-mail/newsletter oraz kanały social media)
  • uzyskanie praktycznych umiejętności w zakresie działań informacyjno-promocyjnych urzędu z wykorzystaniem kluczowych narzędzi internetowych

Do udziału w szkoleniu zapraszamy:

  • osoby odpowiedzialne za komunikację i promocję urzędów i projektów realizowanych przez jednostki administracyjne (zarówno w mediach tradycyjnych jak i elektronicznych)
  • osoby z działu PR i biur prasowych urzędów oraz odpowiedzialne za budowanie wizerunku jednostki administracyjnej
  • specjalistów, ekspertów i piastujących funkcje kierownicze w urzędach zainteresowanych optymalizacją i budowanie strategii nowoczesnej komunikacji

Metodologia:

  • prezentacja
  • ćwiczenia praktyczne
  • case study i trendy

Szkolenie prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu

Czas trwania szkolenia: od godz. 10.00 do 16.00

  1. Trendy w e-urzędach – Polska i świat
    • W jaki sposób komunikacji 2.0 i 3.0 zmienia sposób obsługi interesantów w administracji?
    • Obsługa i komunikacja mobilna – jak smartfony i tablety determinują ewolucję w urzędach?
    • Inteligentne miasta, dane i API – co i w jaki sposób udostępniać by zachęcać do inwestycji lokalnych przedsiębiorców i inwestorów?
    • Digitalizacja i wirtualizacja usług a oczekiwania lokalnych mieszkańców i inwestorów
    • E-turystyka – marka cyfrowa a marketing miejsc
  2. Jak zbudować strategię reklamową urzędu na rynek lokalny?
    • Identyfikacja grup docelowych krok po kroku - mieszkańcy, inwestorzy, turyści,…
    • Co wybrać - online czy offline w docieraniu do odbiorców z danej miejscowości i okolic?
    • W jaki sposób identyfikować odbiorców lokalnych? Koncepcja person z kodem pocztowym w tle.
    • Język urzędu versus język komunikacji internetowej - co i jak pisać ze zrozumieniem w sieci?
    • Jakie narzędzia komunikacji digitalowej przekładają się na sukces? - między WWW i wyszukiwarką a social media i e-mail marketingiem. Przegląd formatów i narzędzi online od A do Z
    • Wielokanałowość na rynku lokalnym - jak wykorzystać świat tradycyjny i łączyć go z mediami elektronicznymi by zwiększać szansę na dotarcie z przekazem i skłaniać do zakupu?
    • W jaki sposób mierzyć skuteczność działań i akcji w internecie?
    Ćwiczenie praktyczne – identyfikacja potrzeb i strategia komunikacji dla lokalnego odbiorcy
  3. Jak publikować i projektować witryny WWW urzędów? Dobre praktyki, ewolucja i trendy, wymagania dostępności i praktyczne wskazówki użyteczności
    • jak zaprojektować i zoptymalizować serwis WWW dostosowany do celów komunikacji i obsługi zainteresowanych?
    • TOP25 elementów, które musisz uwzględnić w swoim projekcie – jak projektować architekturę informacji, szablony i layout serwisu oraz kluczowe mechanizmy interaktywne?
    • Dostępność i użyteczność – jak tworzyć intuicyjne funkcje witryny dla wszystkich użytkowników
    • W jaki sposób formatować treść i publikować zdjęcia by angażować użytkowników i odpowiadać na kluczowe problemy?
    • jak optymalizować i oceniać kluczowe elementy witryny – layout, grafika, nawigacja, treść, elementy interaktywne by skłaniały do obsługi online?
    • SEO bez tajemnic - jak optymalizować witrynę i zwiększyć pozycje w Google SERP na kluczowe frazy lokalne i usług świadczonych przez urząd?
    • Jak wybrać platformę do zarządzania treścią i dobrać narzędzia optymalizacyjne na WWW?
    • Elektroniczny BOK – jakie narzędzia online wpływają na lepszy kontakt z klientem i jego obsługę?
    • Wirtualny oddział, live chat, serwis SMS – co warto wdrożyć by wykorzystując komunikację wideo i tekstową lepiej odpowiadać na potrzeby informacyjne klientów?
    Przegląd najefektywniejszych platform i narzędzi online
  4. Komunikacja za pośrednictwem e-maila i SMS - jak projektować newslettery, o czym i jak pisać w wiadomościach elektronicznych i SMS?
    • Budowanie i pozyskiwanie baz e-mailingowych/SMS – jak skłaniać do pozostawienia danych?
    • Formy e-mail marketing - reklamowy e-mailing, newslettery i biuletyny
    • Treść w e-mailingu – nadawca, tytuł, zawartość wiadomości – jak skłaniać użytkowników do otwarcia wiadomości i zapoznania się z treścią?
    • Praktyka redagowania komunikatów za pośrednictwem e-maila – od informacji i wiedzy po zaproszenia i formy graficzne?
    • Eyetracking w e-mailingu na przykładzie wybranych branż - jak użytkownicy widzą i czytają Twoje wiadomości?
    • Co pisać i kiedy wysyłać SMS i e-maile w zależności od grup odbiorców?
    Ćwiczenie praktyczne – projektowanie e-mailingu/newslettera na lokalny event/akcję
  5. Social Media w administracji - dobre praktyki, typowe błędy i kryzysy
    • Media społecznościowe krok po kroku – jak definiować cele i co analizować pod kątem skuteczności działań w social media?
    • Facebook - co komunikować, czego unikać, kiedy i jak często publikować? Specyfika komunikacji w wybranych kanałach mediów społecznościowych
    • Ranking najlepszych i najbardziej kreatywnych postów na Facebooku i filmów na YouTube w administracji
    • Reklama w social media – targetowanie przekazu, sponsorowane posty i formaty reklamowe krok po kroku
    • Kryzysy wizerunkowe i ePR - jak identyfikować problemy i dbać o reputację urzędu w sieci?
    • Digital influencers a lokalna społeczność – jak angażować i przekonywać mieszkańców do lokalnych akcji?
    Dobre i złe przykłady kampanii social media w administracji

Artur Maciorowski

Trener, konsultant i publicysta - od 20 lat w branży e-marketingu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży online. Redaktor Prowadzący branżowego "Magazynu Online Marketing". Od 15 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 15.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca SGH i AGH oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus.