szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

23
sierpnia
2022

ZMIANY W PROCEDURZE ADMINISTRACYJNEJ PO WPROWADZENIU USTAWY O DORĘCZENIACH ELEKTRONICZNYCH. E- DORĘCZENIA OD 05.07.2022 R.

koordynator: Iwona Nowosielska

PARP dofinansowuje szkolenia CPI W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Przepisy prawne ustawy o doręczeniach elektronicznych, wdrażają zmiany do procedury administracyjnej w zakresie brzmienia art. 14 Kpa. Podmioty publiczne zobowiązane zostały do implementacji zmian w zakresie nowych usług: rejestrowanego doręczenia elektronicznego i publicznej usługi hybrydowej. Na szkoleniu przedstawiona zostanie tematyk, dzięki której uczestnicy zdobędą wiedzę na temat zasad postępowania administracyjnego i stosowania przepisów k.p.a. z uwzględnieniem zmian, wprowadzonych ustawą o doręczeniach elektronicznych, niezbędną do wykonywania codziennych obowiązków w związku z wydawaniem decyzji administracyjnych. Szkolenie dedykowane jest w szczególności pracownikom jednostek samorządu terytorialnego i jednostek podległych, które w swojej codziennej pracy doręczają korespondencję.

Szkolenie przeprowadzi Justyna Sosnowska specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec. Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji. Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.

Czas trwania szkolenia: od 9.00 do ok. 14.30

  1. Zasady postępowania administracyjnego. Skutki ich niezastosowania dla organów administracji publicznej.
  2. Założenia rozwoju cyfrowej administracji (obieg elektroniczny dokumentów, e – doręczenia). Terminy wdrożenia – e doręczeń
  3. E – usługi. Postępowanie elektroniczne. Wszczęcie i prowadzenie korespondencji elektronicznej.
  4. Zmiana art. 14 KPA (zasada pisemności)
  5. Ustalenie daty wszczęcia e – postępowania.
  6. Wszczęcie sprawy e- mailem.
  7. Podania, prawidłowość wnoszenia i wpływ ustawy o doręczeniach na zmiany w przepisach.
  8. Właściwość rzeczowa i miejscowa, skutki dla ważności decyzji administracyjnych. Przekazanie według właściwości.
  9. Terminy załatwiania spraw administracyjnych. Zawiadomienia o niezałatwieniu sprawy. Bezczynność i przewlekłość postępowania a instytucja ponaglenia.
  10. Pełnomocnik. Udzielanie pełnomocnictw. Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony.
  11. Zasady związane z doręczeniami. Oficjalność doręczeń. Domyślność doręczeń elektronicznych
  12. Doręczenie tradycyjne i elektroniczne i ich skutki prawne.
  13. Zasady dotyczące e-doręczeń po wejściu w życie ustawy o doręczeniach elektronicznych.
  14. Publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego i baza adresów elektronicznych
  15. Publiczna usługa hybrydowa
  16. Dowód wysłania i dowód otrzymania

Justyna Sosnowska

Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.