26
października
2022
INSTRUMENTARIUM NAUKOWCA – Narzędzia naukowca oraz czasopisma naukowe (pisanie, badania, wyszukiwanie źródeł, ocena dorobku, analizy cytowalności)
122 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

PARP dofinansowuje szkolenia CPI | W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ... |
Szkolenie ma na celu:
- Pokazanie, jakie narzędzia można wykorzystać, aby skutecznie pisać publikacje naukowe.
- Zwrócenie uwagi na praktyczną stronę pisania tekstów naukowych z wykorzystaniem różnych narzędzi.
- Wyrobienie umiejętności obsługiwania różnych narzędzi służących do pisania i związanych ze wszystkimi etapami tworzenia publikacji, w tym zarządzania zespołem badawczym.
- Pokazanie różnych internetowych źródeł zasobów naukowych (w tym zasobów Open Access).
- Uzmysłowienie wagi wskaźników oceny czasopism naukowych (analizy cytowalności).
- Podpowiedzenie, czym kierować się w wyborze czasopisma naukowego, do którego składa się tekst.
- Omówienie najważniejszych wskaźników oceny dorobku badawczego poszczególnych naukowców.
- Charakterystykę i przygotowanie do używania wybranych serwisów społecznościowych dla naukowców (w tym Google Scholar).
Kto powinien wziąć udział w szkoleniu?
- Osoby zainteresowane publikowaniem artykułów w najbardziej prestiżowych periodykach.
- Naukowcy zainteresowani rozszerzeniem swojego warsztatu pisarskiego o wykorzystanie różnych narzędzi pomocnych w pisaniu.
- Badacze chcący doskonalić umiejętności pisania artykułów naukowych z wykorzystaniem różnych narzędzi.
- Redaktorzy lub edytorzy naukowych pism.
- Naukowcy chcący skutecznie dobierać czasopisma, w których publikują.
- Osoby zainteresowane rozwojem kompetencji prezentowania siebie środowisku naukowemu i promowania swoich badań.
- Badacze zainteresowani rozwojem kompetencji rozszerzania sieci swoich naukowych kontaktów.
Szkolenie poprowadzi:
dr hab. Piotr Siuda – medioznawca i socjolog; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, autor książki wydanej przez PWN: Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko
Czas trwania szkolenia od 9.30 do ok. 15.30
- Narzędzia ułatwiające pracę naukową.
- Proces pisania tekstów naukowych.
- Przegląd najważniejszych menadżerów bibliografii.
- Zotero i Citavi – omówienie funkcji menadżerów na przykładzie konkretnych programów.
- Narzędzia zarządzania notatkami i definicjami.
- Pisanie tekstu – zamienniki Worda oraz edytory specjalistyczne (w tym wskazanie rozwiązań LaTeX-owych).
- Scrivener – omówienie konkretnego edytora dedykowanego tekstom naukowym.
- Narzędzia do wizualizacji danych – jak ulepszyć swój artykuł.
- Mapy myśli i diagramy. Wizualizacja na etapie konceptualizacji badań.
- Narzędzia do tworzenia infografik oraz prezentacji.
- Krótki przegląd narzędzi umożliwiających sprawne zarządzanie zespołami badawczymi.
- Ocena dorobku naukowców.
- Wskaźniki liczby cytowań danego naukowca w oparciu o bazy Web of Science Core Collection oraz Scopus.
- Liczba cytowań i indeks Hirscha.
- Charakterystyka Google Scholar; po co jest potrzebna widoczność w tym serwisie?
- Jak poprawnie używać Google Scholar i sprawdzić, czy prace są w nim widoczne?
- „Publish or Perish”.
- Academic Social Networking Services – funkcje, zalety i wady używania.
- Analizy cytowalności czasopism – jak decydować, gdzie publikować.
- Ministerialne wykazy czasopism naukowych i recenzowanych materiałów z konferencji międzynarodowych.
- Ministerialny wykaz wydawnictw publikujących recenzowane monografie naukowe.
- Web of Science; Impact Factor – istota, znaczenie, sprawdzanie.
- Scopus – CiteScore, Scimago Journal Rank (SJR), Source Normalized Impact per Paper (SNIP) oraz porównywanie czasopism.
- Indeks Hirscha oraz indeks Egghe’a dla czasopism.
- Google Metrics.
- Wyszukiwanie czasopism oraz innych zasobów naukowych.
- Wyszukiwanie opracowań naukowych, pełnych tekstów publikacji.
- Wyszukiwanie czasopism wydawanych w modelu Open Access (czym jest OA; sieciowe zasoby; jak się upewniać, co do polityki wydawniczej periodyków).
- Rodzaje zasobów naukowych.
- Wyszukiwanie danych pochodzących z badań empirycznych.
Piotr Siuda

Doktor habilitowany nauk o mediach; profesor w Instytucie Komunikacji Społecznej i Mediów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesuje się społecznymi aspektami internetu oraz edukacją medialną. Autor kilku monografii naukowych; publikował w wielu periodykach naukowych, w tym w wysoko punktowanych pismach z tak zwanym impact factorem (European Journal of Cultural Studies, International Journal of Cultural Studies). Koordynator szeregu projektów badawczych, w tym zadania Dzieci sieci, Dzieci sieci 2.0, Prosumpcjonizm pop-przemysłów. Główny wykonawca naukometrycznego projektu finansowanego ze środków NPRH (Współczesna polska humanistyka wobec wyzwań naukometrii). Członek The Association of Internet Researchers, Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Strona domowa: http://www.piotrsiuda.com; blog: http://www.piotrsiuda.pl.
Termin i Miejsce
- Termin:
- 26 października 2022
- Miejsce:
- szkolenie on-line
Koszt
- 790 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 14 października
- 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 15 października
Informacje dodatkowe
Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.
Zapłata i Rezygnacja
Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).
Rezygnacja z udziału po 19 października 2022 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.
Biuro Organizacyjne
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 506 178 228, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl