szkolenie on-line

14
lipca
2022

DOKUMENT ELEKTRONICZNY - zasady i procedury administracyjne postępowania z e- dokumentem.

18 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

PARP dofinansowuje szkolenia CPI W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

Opis szkolenia
Czy są Państwo odpowiednio przygotowani do postępowania z e-dokumentem? Czy znają Państwo nowe przepisy prawne regulujące kwestie e-doręczeń?
Rok 2021 r. jest przełomowym dla pracowników administracji publicznej. Przepisy procedury administracyjnej ewoluują, tworząc jednocześnie ramy prawne obrotu e-dokumentem. Rozwój cyfrowy administracji publicznej zapewnia obecnie możliwość pełnej wymiany dokumentów w formie elektronicznej. Wyzwanie obecnych czasów to przejście organizacji z tradycyjnego obiegu dokumentów na EZD – elektroniczne zarządzanie dokumentacją. Już dziś musisz wiedzieć jakie są zasady i procedury przyjmowania, obiegu i wysyłki elektronicznej z uwzględnieniem pierwszeństwa korespondencji elektronicznej przed papierową. Omówione zostaną ważne zmiany do ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego w zakresie dokumentów elektronicznych i doręczeń elektronicznych.

Cele szkolenia

  1. Pozyskanie wiedzy z zakresu nowych regulacji prawnych procedury administracyjnej oraz doręczeń elektronicznych
  2. Omówienie zasad prawnych wpływu e- dokumentu oraz doręczenia elektronicznego
  3. Zapoznanie się z metodyką postępowania z dokumentacją w systemie EZD i w systemie tradycyjnym
  4. Podniesienie efektywności zarządzania dokumentacją
  5. Zrozumienie nowych pojęć: rejestrowanego doręczenia elektronicznego oraz publicznej usługi hybrydowej

Adresaci
Pracownicy administracji publicznej odpowiedzialni za zarządzanie dokumentacją w urzędzie, przyjmowanie e-dokumentu i realizację wysyłki elektronicznej, dokumentowanie postępowań administracyjnych, wszyscy zainteresowani poznaniem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją oraz postępowania z dokumentacją w wersji papierowej i elektronicznej, realizujący zadania z wykorzystaniem Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

Szkolenie prowadzi: Justyna Sosnowska, specjalistka ds procedury administracyjnej

Czas trwania szkolenia: 9.30 – 14.30

I. Dokument elektroniczny w administracji – współczesne zarządzanie dokumentacją

  • Systemy wykonywania czynności kancelaryjnych
  • Pojęcie dokumentu, pisma, sprawy, teczki
  • Przyjmowanie i rejestrowanie dokumentów w różnej postaci
  • Czy pismo wysłane e-mailem wszczyna sprawę?
  • Postępowanie z dokumentem elektronicznym w jednostce od wpływu, wytworzenia, wysłania po archiwizację.
  • Wdrożenie EZD w organizacji
  • Archiwum dokumentów elektronicznych
II. E-procedury w postępowaniu administracyjnym
  • Zasada pisemności w postępowaniu administracyjnym – art. 14 KPA
  • Wpływ dokumentu elektronicznego – ustalenie daty wszczęcia postępowania
  • Elementy dokumentów elektronicznych? Podpis elektroniczny (kwalifikowany, zaufany, osobisty)
  • Walidacja i weryfikacja podpisu elektronicznego
  • Pieczęć elektroniczna- nowy środek identyfikacji elektronicznej
  • Doręczenie elektroniczne – prawne aspekty skuteczności doręczeń elektronicznych
  • Jak prawidłowo podpisać decyzję administracyjną?
III. E-Doręczenia
  • Jak będą działać e-Doręczenia – Omówienie założeń rejestru publicznego
  • BAE (Baza adresów elektronicznych)
  • e-Doręczenie priorytet programu „Od papierowej do cyfrowej Polski”
  • Rejestrowane doręczenie elektroniczne
  • Publiczna usługa hybrydowa
  • Zgoda na doręczenie elektroniczne
  • Kiedy podmiot publiczny będzie realizował doręczenie elektroniczne?
  • Ramy czasowe obowiązywania nowej ustawy o doręczeniach elektronicznych.

Justyna Sosnowska

Specjalistka procedury administracyjnej z 12-letnim doświadczeniem
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku prawo z 12 -letnim doświadczeniem zawodowym w strukturach publicznych służb zatrudnienia. Obecnie Kierownik Referatu ds. obsługi prawnej i kadr JST. Z wykształcenia prawnik, z wyboru urzędniczka, z zamiłowania trener/szkoleniowiec.
Ukończyła studia podyplomowe na Wydziale Zarządzania GWSH w Katowicach na kierunku kadry i płace, prawo i praktyka gospodarcza oraz studia podyplomowe na Wydziale Nauk Stosowanych na kierunku prawo zamówień publicznych i zarządzanie kapitałem ludzkim. Certyfikowana specjalistka procedury administracyjnej oraz postępowania egzekucyjnego w administracji. Pasjonatka cyfrowej administracji.
Od 2014 r. związana z branżą szkoleniową. Prowadziła szkolenia dla organizacji pozarządowej Dressfor Success Poland, poświęcone tematyce praw pracowniczych oraz roli kobiet na rynku pracy. Autorka kursu administracyjnego dla urzędników. Realizuje szkolenia autorskie dla powiatowych urzędów pracy w zakresie obsługi dokumentów elektronicznych, wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów ze szczególnym uwzględnieniem obsługi platformy praca.gov.pl., odmowy dostępu do informacji publicznej, praw pracowniczych a także służby przygotowawczej dla urzędników.

Termin i Miejsce

Termin:
14 lipca 2022
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 790 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 1 lipca
  • 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 2 lipca

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 7 lipca 2022 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
02-757 Warszawa, ul. Pory 78, I piętro
tel. 506 178 228, fax 22 355 86 79
e-mail:cpi@cpi.com.pl
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Pory 78, 02-757 Warszawa, tel.: 22 3558680/506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.