warsztaty on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

22
marca
2022

ACADEMIC LEADERSHIP: ZARZĄDZANIE W ŚRODOWISKU NAUKOWYM

koordynator: Iwona Nowosielska

W CPI SZKOLIMY ON-LINE więcej ...

PARP dofinansowuje szkolenia CPI

Program Academic leadership: zarządzanie w środowisku naukowym stanowi wyjątkową okazję dla liderów akademickich do odkrycia szeregu kreatywnych metod i rozwiązań managerskich, zwiększenia zaangażowania współpracy w zespole, a także udoskonalenia poczucia własnej tożsamości przywódczej. Program jest okazją dla początkujących i doświadczonych liderów, którzy są pogrążeni w codziennych obowiązkach managerskich do refleksji i spojrzenia z perspektywy na ich cele i aspiracje związane z zarządzaniem w środowisku naukowym.

Korzyści z uczestnictwa w warsztatach online
Program ten wspiera uczestników w rozwoju w kierunku kreatywnych przywódców. Uczestnicy programu Academic leadership: zarządzanie w środowisku naukowym nabędą praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu takich dziedzinach, jak komunikacja, strategiczne zaangażowanie zespołów, inteligencja narracyjna, rozwijanie zbiorowej tożsamości, rozumienie motywacji i samego przywództwa. Koncentracja na kreatywnej komunikacji i narracji pomoże uczestnikom rozwinąć strategie, które będą inspirujące dla nich samych jak i ich zespołów.

Jak realizowany jest program
Warsztaty mają charakter interaktywny i polegają na wspólnej pracy na platformie on-line. Przed szkoleniem każdy uczestnik otrzymuje materiały, które są analizowane i używane jako narzędzia do ćwiczeń podczas spotkania. Platforma szkoleniowa umożliwia bezpośredni kontakt audiowizualny pomiędzy uczestnikami a trenerem. Podczas warsztatów uczestnicy będą mogli zadawać pytania, wykonywać ćwiczenia a także prowadzić dyskusje.

Struktura programu
Program realizowany jest w czterech modułach. Pierwszy moduł wprowadza uczestników w zagadnienie zarządzania w środowisku naukowym. Kolejne trzy moduły umożliwią uczestnikom analizę ich roli jako liderów w trzech wymiarach. Proces ten zaczyna się od refleksji nad własnymi predyspozycjami do roli przywódczej; następnie uczestnicy poznają sposoby skutecznego zarządzania zespołami; a na koniec analizują swoją rolę w kontekście ich organizacji.

Do kogo skierowany jest program
Program został zaprojektowany z myślą o liderach w środowisku naukowym, którzy są zainteresowani zwiększaniem własnych kompetencji w kontekście rozwoju osobistego, zarządzania zespołem oraz instytucją naukową. Niezależnie od tego, czy chodzi o realizację programu badawczego, rozwój przedsiębiorczości, czy też o zmianę sposobu edukacji, program ten stawia lidera w centrum procesu skutecznej i efektywnej zmiany. Program ten jest idealny dla osób pełniących takie role jak:

  • Liderzy grup naukowych,
  • Kierownicy katedr,
  • Dyrektorzy instytutów,
  • Managerowie działów administracyjnych,
  • Dziekani wydziałów.

Autor programu i trener - Profesor Tomasz Liśkiewicz
Dziekan Wydziału Department of Engineering na Uniwersytecie Manchester Metropolitan w Wielkiej Brytanii z 20-letnim doświadczeniem w wiodących instytucjach badawczych w Wielkiej Brytanii, Francji, Kanadzie i Polsce.

  • Przewodniczący Tribologicznej Grupy Tematycznej w Institute of Physics, Londyn.
  • Redaktor czasopisma Tribology – Materials, Surfaces & Interfaces, Taylor & Francis.
  • Fellow, Institution of Mechanical Engineers, UK.
  • Fellow, Royal Society of Arts, UK.
  • Certyfikowany trener (Peak Potentials, USA).
  • Pasjonat nowoczesnych technologii, sportów wodnych i zimowych oraz podróży.
  • Założyciel & Partner Zarządzający w Academya.

Czas trwania warsztatów od 09:00 do ok. 16:00

Program
I. Wymiary przywództwa w środowisku akademickim.
Pierwszy moduł będzie okazją do refleksji na temat różnicy pomiędzy skutecznym managerem i charyzmatycznym liderem. Omawiane teorie pozwolą uczestnikom zrozumieć obowiązujące modele zarządzania i przywództwa w kontekście środowisk naukowych.

  • Zarządzanie czy przywództwo.
  • Modele zarządzania w środowisku naukowym.
  • Pięć poziomów przywództwa.
II. Ja jako lider.
Skuteczne przywództwo zaczyna się od silnej i jasno określonej tożsamości lidera. Uczestnicy będą w stanie określić ich naturalne predyspozycje przywódcze, oraz poznać skuteczne metody rozwoju cech potrzebnych do zwiększenia i kontrolowania autorytetu.
  • Archetypy przywództwa.
  • Moje mocne strony.
  • Skuteczne komunikowanie i wywieranie wpływu.
  • Cztery filary autorytetu.
  • Osobista organizacja i skuteczność.
III. Mój zespół.
Uczestnicy będą mieli okazję rozwinąć swoje umiejętności przywódcze i zarządcze, koncentrując się na zarządzaniu zespołami o wysokiej wydajności i utrzymywaniu efektywnych relacji poprzez wspieranie zaangażowania i motywacji pracowników.
  • Profile zarządzania zespołem.
  • Efektywny proces rozwoju pracowników.
  • Coaching i skuteczne zadawanie pytań.
  • Otrzymywanie i proszenie o opinie zwrotne.
  • Trudne rozmowy.
  • Efektywne spotkania.
IV. Moja instytucja.
W czwartym module programu uczestnicy poznają zasady skutecznego zarządzania instytucją naukową. Omawiane metody dostarczą inspiracji zarówno tym którzy już zarządzają na poziomie instytucji, jak i tym którzy aspirują do tej roli.
  • Czynniki sprzyjające sukcesowi organizacji.
  • Zarządzanie nowymi procesami i zmianami w organizacji.
  • Filozofia metody „Dlaczego, Jak, Co”.
  • Koncentracja na priorytetach i usuwanie przeszkód.
  • Umiejętność łączenia działań z szerszym kontekstem.

Tomasz Liśkiewicz

Pracuje jako Associate Professor na Uniwersytecie w Leeds w Wielkiej Brytanii. Specjalizuje się w inżynierii materiałowej i tribologii. Zanim rozpoczął pracę na Uniwersytecie w Leeds w 2005 roku jako post-doc, pracował na uczelniach w Polsce i we Francji. W ramach poszerzenia swojego doświadczenia inżynierskiego, odbył dwuletni staż techniczny w Calgary w Kanadzie. Jest członkiem Institute of Physics w Londynie oraz został nominowany jako Fellow of the Institution of Mechanical Engineers co jest najwyższym stopniem uznania kompetencji inżynierskich nadawanym przez tą prestiżową międzynarodową organizację.
Tomasz posiada długoletnie doświadczenie w dziedzinie publikowania naukowego jako redaktor, recenzent i autor. Od roku 2007 pełni rolę współredaktora naczelnego czasopisma „Tribology – Materials, Surfaces & Interfaces” oceniając wartość merytoryczną artykułów i nadzorując przebieg procesu peer-review. Regularnie recenzuje artykuły w 12 międzynarodowych czasopismach naukowych z zakresu inżynierii materiałowej. Jest współautorem poradnika “Wprowadzenie do Efektywnego Publikowania Naukowego”.
Tomasz posiada siedmioletnie doświadczenie w dziedzinie opracowywania i prowadzenia szkoleń. Jest certyfikowanym trenerem jednej z najbardziej uznanych szkół trenerskich na świecie - Peak Potentials (USA).
Doświadczenie w dziedzinie czasopism naukowych:
• Współredaktor Naczelny czasopisma Tribology – Materials, Surfaces & Interfaces Journal, Maney Publishing;
• Redaktor Techniczny czasopisma Anti-Corrosion Methods and Materials Journal, Emerald Publishing;
• Członek Rady Naukowej czasopisma Industrial Lubrication and Tribology Journal, Emerald Publishing;
• Członek Rady Naukowej czasopisma Tribology – Materials, Surfaces & Interfaces Journal, Maney Publishing;
• Członek Rady Naukowej czasopisma Tribologia, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu;
• Redaktor Wydań Specjalnych czasopism dla wydawnictw Elsevier oraz Maney Publishing;
• Recenzent międzynarodowych czasopism naukowych: (i) Surface & Coatings Technology, (ii) Wear, (iii) Materials Science and Technology, (iv) Materials Characterisation, (v) Tribology International, (vi) Thermal Spray Technology, (vii) Industrial Lubrication & Tribology, (viii) Materials Chemistry and Physics, (ix) Anti-Corrosion Methods and Materials, (x) Tribology Letters, (xi) Acta Electrochimica, (xii) Journal of Engineering Tribology.