18
grudnia
2018
PROCEDURA NADAWANIA STOPNI I TYTUŁU NAUKOWEGO ORAZ PRZYGOTOWANIE DO NICH
koordynator: Iwona Nowosielska
Szkolenie zapewnia kompleksowe przygotowanie instytucji posiadającej uprawnienia do nadawania stopnia naukowego doktora lub stopnia naukowego doktora habilitowanego (i występowania o tytuł naukowy) do sprawnego przeprowadzenia właściwej procedury. Szkolenie obejmuje wprowadzenie do obowiązujących przepisów prawa (z odniesieniami do projektu tzw. Ustawy 2.0) oraz wprowadzenie do praktyki przeprowadzenia odpowiedniej procedury (gromadzenie dokumentów, prowadzenie korespondencji). Na szkoleniu będą przedstawione dobre praktyki, jak również najczęściej popełniane błędy podczas składania kompletu dokumentów awansowych.
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych w uczelniach za poprawne przeprowadzenie procedury awansowej oraz do osób starających się o uzyskanie kolejnego stopnia lub tytułu naukowego.
18 grudnia 2018 r. | |
---|---|
10:00 |
Procedury awansu akademickiego w świetle obowiązujących przepisów (Ustawa o stopniach i tytule...; rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego). dr hab. Radosław Rybkowski |
11:30 | Przerwa na kawę |
11:45 |
Procedury awansu akademickiego w świetle praktyki:
|
13:15 | Przerwa na lunch |
13:45 |
Praktyka przeprowadzania postępowania o stopień naukowy:
|
15:00 |
Typowe problemy w przeprowadzania przewodów o nadanie stopnia/tytułu:
|
16:00 | Zakończenie szkolenia, wręczenie certyfikatów. |
Justyna Bugaj
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Politechniki Częstochowskiej. Od lutego 2018 roku Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia UJ. Autorka licznych artykułów z zakresu strategicznego zarządzania uczelnią oraz procesów personalnych na uczelniach, a także wielu raportów i ekspertyz pisanych na zlecenie polskich i zagranicznych organizacji, w tym szkół wyższych, MNiSW i instytucji europejskich. Jest aktywną uczestniczką wielu krajowych i międzynarodowych projektów oraz konferencji. W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wpływów między strategią, zarządzaniem, jakością i relacjami z pracownikami, w ostatnim czasie w szczególnym stopniu zajmuje się badaniem rozwoju nauczycieli akademickich. W 2016 roku opublikowała monografię pt. Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce.
Radosław Rybkowski
Doktor habilitowany nauk społecznych w dyscyplinie nauki o polityce (Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych UJ 2013; pierwsza habilitacja wydziałowa w dziedzinie nauk społecznych); doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, specjalizacja – historia teatru amerykańskiego (Uniwersytet Jagielloński, 2000); od września 2016 roku dyrektor Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych; od stycznia 2016 roku – członek Polskiej Komisji Akredytacyjnej w zespole nauk społecznych i prawnych. Wielokrotny stypendysta różnych programów Ryoichi Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund; dwukrotny stypendysta Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta (New York University, 2004 i 2009); Visiting Professor w University of Rochester (2005 i 2008); dwukrotnie otrzymywał granty Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Handlu Międzynarodowego Kanady (2010 i 2012). W swoich zainteresowaniach skupia się na analizowaniu powiązań i wzajemnych wpływów pomiędzy polityką i kulturą; w szczególnym stopniu zainteresowany analizą północnoamerykańskiej oraz europejskiej polityki wobec szkolnictwa wyższego. Autor monografii z tej tematyki Upadek stopni – stopnie upadku, (2011) oraz Ziemią i pieniędzmi. Tworzenie federalnej polityki wobec szkolnictwa wyższego w USA, (2012) oraz licznych artykułów, publikowanych w Polsce i za granicą.