19
grudnia
2018
JAK POZYSKIWAĆ KLIENTÓW NA USŁUGI W INTERNECIE? Pozyskiwanie i budowania baz danych w sieci oraz generowanie leadów sprzedażowych online krok po kroku
koordynator: Iwona Brokowska Duda
Korzyści dla uczestników
- Poznanie kluczowych aspektów prowadzenia działań w zakresie e-handlu i pozyskiwania leadów
- Przybliżenie praktyki generowania leadów i e-commerce – od definiowania grupy docelowej przez prezentację produktu po pomiar efektywności
- Przedstawienie terminów, pojęć i żargonu branżowego związanego z e-commerce i leadami
- Opanowanie sztuki doboru środków i narzędzi online do celów sprzedażowych
- Pozyskanie umiejętności w zakresie metody rozliczeń przy współpracy z partnerami online oraz pomiar efektywności
Profil uczestnika
- Specjaliści ds. promocji, sprzedaży, handlu oraz marketingu zamierzający rozpocząć działania w zakresie e-handlu oraz zoptymalizować/udoskonalić obecnie prowadzone aktywności.
- e-marketerzy odpowiadający lub planujący za kampanie posykiwania kontaktów/leadów/klientów na usługi
- kierownicy i dyrektorzy odpowiedzialni za działania w obszarze online na poziomie sprzedaży i marketingu
- project managerowie (kierownicy projektów) zainteresowani sprzedażą własnych produktów/usług i projektów w sieci
Zajęcia prowadzi: Artur Maciorowski, niezależny konsultant, prelegent i publicysta w zakresie e-marketingu i e-biznesu
Czas trwania: od godz. 10.00 do 16.00
Program
1. Jak pozyskać (albo kupić) bazę potencjalnych klientów w sieci?
- E-mail hacking, czyli własne, dzierżawione czy zakup rekordów – jak wykorzystać dostępne bazy na rynku i budować własne zasoby e-mailowe?
- Zakup czy dzierżawa?- które formy są skuteczniejsze w przypadku zakupu baz w sieci
- 31 konkretnych sposobów na budowanie własnej bazy e-mailingowej
- Jak dbać o bazę danych? – wytyczne odnośnie higieny, częstotliwości komunikacji i eksploatacji baz
- W jaki sposób motytwować użytkowników do pozostawiania danych osobowych?
2. Generowanie leadów – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe w internecie?
- Jak skłaniać potencjalnych klientów do pozostawienia danych teleadresowych wraz ze zgodą na kontakt handlowy i marketingowy?
- Co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
- Lejek sprzedażowy – od rekordu/użytkownika do klienta. W jaki sposób „przepychać” użytkownika by uczynić z niego klienta?
- Model generowanie leadów w sieci– które narzędzia są najskuteczniejsze w procesie pozyskiwania danych online? B2C, B2B, B2B2C
- Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B – jakie narzędzia online zapewniają najwyższą konwersję?
- Dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce. Sprawdzone sposoby „pielęgnowania” kontaktów i „dorastania” do sprzedaży.
- Automation Marketing w praktyce:
- Specyfika i funkcjonalność – jak w wykorzytać automation marketing do identyfikacji i pozyskiwania klientów
- Segmentacja i scoring – po co i jak?
- Komunikacja – formularze dynamiczne i e-mail marketing
3. WWW, landing page i systemy transakcyjne od A do Z
- Jak projektować efektywne strony WWW zachęcające do pozostawienia danych kontaktowych?
- Strategiczny trójkąt sprzedażowej WWW – które elementy wpływają na wyższe konwersje i liczbę pozyskanych formularzy?
- Sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW – co jest skuteczne, a co tylko zabiera czas użytkownika?
- Projektowanie formularza kontaktowego krok po kroku – najlepsze wzorce i typowe błędy
- Dlaczego użytkownicy kłamią przy wypełnianiu formularzy i które elementy pomijać?
- Wnioski internetowe – jak projektować by zwiększać konwersje (kroki, postęp, etykiety, bodźce, itp.)?
4. Performance marketing i afiliacja – jak wykorzystać potencjał partnerów by sprzedawali nasze usługi?
- Jak rozliczać się z partnerami i ile płacić? Efektywnościowe modele rozliczeń od klików do rozliczeń za sprzedaż
- Na czym polega performance i marketing afiliacyjny - jakie są jego modele?
- Własne programy partnerskie (member gets member) online – czym motywować klientów by rekomendowali nasze usługi i produkty?
5. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować aktywność sprzedażową online?
- Monitoring i optymalizacja działań – co mierzyć i jak optymalizować działania pro-sprzedażowe w sieci?
- Jak interpretować dane w procesie lead generation?
- Kalkulowanie kosztów w praktyce – od rekordu przez leada po klienta
- Ile kosztuje użytkownik, potencjalny klient i faktyczna akcja online?
Artur Maciorowski
Trener, konsultant i publicysta - od 20 lat w branży e-marketingu. Jako właściciel firmy doradczo-szkoleniowej eCode (www.ecode.pl) edukuje, opracowuje i konsultuje strategie internetowe w zakresie promocji i sprzedaży online. Redaktor Prowadzący branżowego "Magazynu Online Marketing". Od 15 lat prowadzi szkolenia i warsztaty, w których wzięło udział ponad 15.000 uczestników. Certyfikowany trener IAB DIMAQ, wykładowca SGH i AGH oraz tutor CIM „Digital Strategy” w Questus.