szkolenie on-line
SZKOLIMY JUŻ 32 LATA, ZAUFAŁO NAM PONAD 100 000 OSÓB

2
lipca
2024

OMÓWIENIE KRAJOWEGO SYSTEMU eFAKTUR. ZMIANY W VAT WRZESIEŃ 2023 - STYCZEŃ 2025 r.

66 dni do rozpoczęciakoordynator: Iwona Nowosielska

Od 1 lipca 2024 r. nastąpi konieczność wystawiania i przesyłania faktur VAT przez Krajowy System e-Faktur. Istota tych zmian w zakresie obligatoryjności faktur ustrukturyzowanych wpłynie na funkcjonowanie całej firmy od działów księgowości, sprzedaży, działy logistyki, po działy zaopatrzenia, marketingu, informatyków, jak i poszczególnych pracowników mających kontakt z fakturami zakupu i sprzedaży. Mimo, że przepisy wejdą w życie od lipca 2024 r. zakres zmian jest na tyle obszerny, że wdrożenie procedur w poszczególnych podmiotach może zająć nawet kilka miesięcy i powinno być poprzedzone zaznajomieniem się z przepisami na dedykowanym tym zmianom szkoleniu.
Zmiany obejmują prawie wszystkie wystawiane i otrzymywane faktury i dotyczyć mają treści faktur, terminów ich wystawiania, korygowania dokumentów sprzedaży, w tym anulowania faktur, możliwości odliczania podatku naliczonego na ich podstawie, not korygujących, faktur VAT RR, duplikatów faktur, ujmowania faktur korygujących po stronie nabywcy, kas rejestrujących, faktur uproszczonych (paragonów z NIP). Nowe przepisy dotyczyć będą również treści przelewów bankowych, sankcji, sytuacji awaryjnych, gdy nie ma możliwości wystawiania faktur ustrukturyzowanych itp.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze zmianami wynikającymi z obowiązkowego wystawiania faktur poprzez Krajowy System e-Faktur.

Efekty szkolenia:
Omówienie i zapoznanie się z przepisami z zakresu KSeF jest niezbędne dla prawidłowego przyjęcia, wdrożenia i stosowania faktur ustrukturyzowanych. Szkolenie uświadomi uczestnikom skalę zmian i wskaże kierunki postępowania w celu zmiany dotychczasowych procedur związanych z fakturami na dostosowane do zmienionych przepisów, jak choćby brak możliwości anulowania faktur, czy likwidację przepisów dotyczących wystawiania not korygujących. Po jego zakończeniu osoby w nim uczestniczące nabędą kompleksową wiedzę dotyczącą zmienianych przepisów w zakresie wystawiania i otrzymywania faktur.

Szkolenie jest skierowane do pracowników działów księgowości, zaopatrzenia, sprzedaży, logistyki, marketingu, jak również do wszystkich osób i podmiotów mających kontakt z wystawianiem i otrzymywaniem faktur.

Szkolenie przeprowadzi: Wojciech Zajączkowski, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Były wieloletni pracownik Izby Skarbowej w Łodzi oraz pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Finansów Publicznych Instytutu Finansów Uniwersytetu Łódzkiego.

Czas trwania szkolenia od 9:30 do godz. ok. 14:30

  1. Zmiany dotyczące KSeF:
    • z uwzględnieniem koniecznych modyfikacji systemu
    • decyzja UE w sprawie obowiązkowego stosowania faktur ustrukturyzowanych,
    • terminy wprowadzenia obowiązkowych faktur ustrukturyzowanych,
    • faktury w postaci papierowej oraz faktury elektroniczne i faktury ustrukturyzowane – różnice definicyjne,
    • sposoby przesyłania faktur do KSeF,
    • rodzaje dostępu do faktur przesyłanych do KSeF,
    • przypadki braku obowiązku wystawiania faktur przy użyciu KSeF,
    • obowiązkowe wystawianie faktur w KSeF,
    • możliwość wystawiania faktur w KSeF,
    • sposób udostępniania faktur w transakcjach transgranicznych,
    • KSeF a faktury wystawiane w ramach procedur szczególnych (OSS, IOSS),
    • dodatkowe oznaczanie faktur, w tym dla podmiotów zagranicznych, udostępnianych lub używanych poza KSeF,
    • KSeF a faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych,
    • awaria i niedostępność KSeF a wystawianie faktur:
      • awaria a data wystawienia faktury,
      • przesyłanie faktur do KSeF po zakończeniu awarii,
      • komunikaty o awarii a postać faktury,
      • postać faktury w okresie niedostępności KSeF i braku możliwości wystawiania faktury w KSeF z przyczyn leżących po stronie podatnika,
      • termin przesłania faktury po okresie niedostępności KSeF i po okresie awarii u podatnika,
    • sankcje za nie wystawienie faktur w KSeF,
    • nowe obowiązki przy realizacji płatności za faktury, w tym w ramach MPP,
    • identyfikator zbiorczy dla faktur przesyłanych do KSeF,
    • zmiany w zakresie zwrotów VAT,
    • zmiany w zakresie stosowania kursów walut faktur wystawianych w KSeF,
    • przechowywanie faktur w KSeF.
  2. Wystawianie i otrzymywanie faktur po zmianach:
    • data wystawienia faktury w KSeF,
    • wpływ daty wystawienia faktury na obowiązki ewidencyjne w VAT,
    • faktury wystawiane dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
    • faktury wystawiane przy zastosowaniu kasy rejestrującej i likwidacja takiej możliwości od 1 stycznia 2025 r. – konsekwencje dla sprzedawców i nabywców,
    • faktury uproszczone,
    • paragony z NIP od 1 stycznia 2025 r.,
    • wystawianie faktur w ramach samofakturowania,
    • załączniki do faktur a KSeF.
    • zgodność faktur ze strukturą JPK_FA(2),
    • dodatkowe informacje na fakturach np.: warunki Incoterms, miejsce dostawy, numer rejestracyjny środka transportu, PKWiU, PKOB, CN, GTIN, podatek akcyzowy na fakturze itp.,
    • wystawianie duplikatów faktur,
    • likwidacja not korygujących,
    • anulowanie faktur w KSeF,
    • data otrzymania faktury przesłanej do KSeF i poza KSeF,
    • termin odliczenia VAT z faktur przesłanych do KSeF i poza KSeF.
  3. Uprawnienia i autoryzacje korzystania z KSeF:
    • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
    • nadawanie uprawnień do korzystania z KSeF,
    • składanie zawiadomień ZAW-FA,
    • uwierzytelnienie posiadanych uprawnień,
    • anonimowy dostęp do faktury ustrukturyzowanej.
  4. Ewidencjonowanie faktur korygujących po zmianach w KSeF:
    • ujmowanie przez dostawcę/usługodawcę faktur korygujących „in minus”:
      • wystawianych w KSeF,
      • wystawianych w okresie awarii albo niedostępności KSeF,
      • wystawianych poza KSeF,
    • ujmowanie przez nabywcę faktur korygujących „in minus”:
      • wystawianych w KSeF,
      • wystawianych w KSeF i udostępnionych w inny sposób niż przy użyciu KSeF,
      • wystawianych poza KSeF.
  5. Zmiany w wystawianiu i ewidencjonowaniu faktur VAT RR:
    • możliwość wystawiania i przesyłania faktur VAT RR w KSeF,
    • oświadczenie rolnika ryczałtowego składane w KSeF do wystawiania faktur przez nabywcę w tym systemie,
    • dodatkowe elementy na fakturach VAT RR,
    • waluta w jakiej podaje się kwoty na fakturze VAT RR,
    • kurs waluty dla faktur VAT RR, jak i dla faktur korygujących,
    • termin wystawiania faktur VAT RR,
    • wystawianie faktur VAT RR KOREKTA, przyczyny ich wystawienia i ich treść,
    • terminy ujęcia przez nabywcę faktur VAT RR KOREKTA.
  6. Zmiany w JPK_V7 od stycznia i lipca 2024 r.

Wojciech Zajączkowski

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. Były wieloletni pracownik Izby Skarbowej w Łodzi oraz pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Finansów Publicznych Instytutu Finansów Uniwersytetu Łódzkiego.
Specjalizuje się w szkoleniach z podatku VAT. Szkolenia z zakresu podatków, a przede wszystkim szkolenia z zakresu podatku od towarów i usług prowadzi od prawie 25 lat. Przeprowadził tysiące godzin szkoleń skierowanych do księgowych, doradców podatkowych, biegłych rewidentów, czy pracowników zajmujących się sprawami finansowymi.
Współpracuje z wieloma podmiotami dla których prowadzi szkolenia, w tym od 20 lat dla Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

Termin i Miejsce

Termin:
2 lipca 2024
Miejsce:
szkolenie on-line

Koszt

Koszt udziału jednej osoby wynosi:
  • 890 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 21 czerwca
  • 990 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 22 czerwca

Informacje dodatkowe

Powyższy koszt obejmuje: udział w zajęciach dla 1 osoby, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie PDF, zapewnienie platformy szkoleniowej i dostępu do szkolenia w czasie rzeczywistym, test połączenia, pomoc techniczną w razie potrzeby.

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego (zakładka "Zgłoszenie"), faksem lub elektronicznie i otrzymanie drogą elektroniczną potwierdzenia udziału ze strony CPI. O przyjęciu zgłoszenia decyduje kolejność zgłoszeń. Ilość miejsc ograniczona.

Zapłata i Rezygnacja

Koszt udziału jest płatny na konto CPI, na podstawie potwierdzenia udziału. Faktury będą do odbioru podczas spotkania (przy szkoleniach on-line - elektronicznie).

Rezygnacja z udziału po 25 czerwca 2024 r. lub nieobecność na spotkaniu powoduje powstanie zobowiązania pokrycia pełnych kosztów udziału na podstawie faktury Centrum Promocji Informatyki. Rezygnacja możliwa jest tylko i wyłącznie w formie pisemnej.

Biuro Organizacyjne

Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.
01-747 Warszawa, ul. Jerzego Ficowskiego 15, III piętro,
tel. 506 178 228
e-mail:cpi@cpi.com.pl
e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15
Dane uczestnika
Dane płatnika

Zobowiązujemy się uregulować koszt udziału jednej osoby w spotkaniu:

Uczestnicy, których udział w spotkaniu jest finansowany ze środków publicznych w co najmniej 70%, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) mogą uzyskać zwolnienie z VAT-u, na podstawie wypełnionego i przesłanego do CPI sp. z o.o. oświadczenia.

Skąd dowiedzieli się Państwo o spotkaniu:

Wyrażam zgodę na dostarczanie mi drogą elektroniczną informacji o rabatach, promocjach i aktualnej ofercie oraz materiałów marketingowo-informacyjnych przez Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o.:



Zgoda może zostać odwołana w każdej chwili bez podania przyczyny, bez wpływu na zgodność z prawem działań, które wykonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem.

Administratorem danych osobowych jest Centrum Promocji Informatyki Sp. z o.o., KRS: 0000208659, adres: ul. Jerzego Ficowskiego 15, 01-747 Warszawa, tel.: 506178228, e-mail: cpi@cpi.com.pl, e-Doręczenia: AE:PL-55387-14998-DEASJ-15. Dane osobowe są przetwarzane w celu dokonania zgłoszenia udziału w szkoleniu oraz zawarcia umowy o udział w szkoleniu, realizacji tej umowy i jej rozliczenia, a także w celu prowadzenia kontaktu oraz w celu prowadzenia marketingu produktów i usług własnych. Wysyłka materiałów marketingowych z wykorzystaniem podanych kanałów komunikacji odbywa się na podstawie dodatkowej zgody wyrażonej na podstawie przepisów szczególnych dot. e-prywatności. Dane mogą być również przetwarzane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami. Dane osobowe udostępniane będą wyłącznie podmiotom świadczącym usługi na naszą rzecz, w tym patronom i sponsorom. Przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działań, jakich dokonano przed jej wycofaniem na jej podstawie. Więcej informacji w Polityce Prywatności.